Wpis z mikrobloga

Hej mirki spod tagu #motoryzacja.

Mam stary samochód, Renault Grand Scenic 2.0 dci 2006. Prawie 300k przebiegu.

Auto służy mi do dnia dzisiejszego. Pojawił się jednak ostatnio problem. Wywaliło błąd "sprawdz wtrysk, sprawdz egr".

I zaczałem się zstanawiać czy jest sens go naprawiać, czy nie lepiej go sprzedać i wziać coś nowego w leasing.
Auto regularnie serwisowane, miesiąc temu zrobione całkowicie całe zawieszenie. Koszt 5.4k.

Obstawiam, że przy tym przebiegu jaki ono ma przydałoby się zregenerować / wstawić nową turbo. Sprawdzić rozrząd, zawór egr. Ktoś z was się orientuje jakie mogą być orientacyjne koszty takich napraw? (0-5k czy raczej 5-10k albo więcej)

Koszt auta to zakres 7-10k.

#pytaniedoeksperta #mechanikasamochodowa #renault
  • 23
@Sm3rf1k: W Renault błąd "Sprawdź wtrysk" na wyświetlaczu oznacza, tak naprawdę że masz sprawdzić jakie pojawiły się w sterowniku silnika. Może być pierdoła, może być coś poważniejszego. Bez odczytu błędów nic nie wiadomo.

Jak zsumujesz te grube naprawy to będzie pod 5k z robocizną.

Z opisu czuć, że kusi Cię to nowa fura, więc nie baw się w naprawy, sprzedaj tego Scenica i leć do salonu.
@GoogleFuhsia: 1000zł za wymianę tarcz i klocków to polecili grubo.
Nawet jak zrobione kompleksowo z czyszczeniem piast, upuszczaniem starego płynu przy wciskaniu tłoczków to i tak w #!$%@? drogo.
Same tarcze klocki myślę że nie więcej niż 500zł.

Wymiana filtrów oraz oleju 400zł ? xddd części z 200zł.
@GoogleFuhsia: hmm ciężko policzyć bo to jest jako całość. Części jak mniemam oryginalne?
Na szybko sprawdziłem i za przód części wychodzi:
amortyzatory org, sprężyny org, łączniki org, poduszki, odboje, osłony, łożyska, wahacze kompletne org, to kwota około 1378,-
Wymiana powiedzmy około 1000,- za przód jak trzeba kołyskę ruszać.
Tył to jakieś 200,- za wymianę plus amortyzatory około 450,- za komplet oryginały plus śruby w aso 40,- sztuka.
Ceny części +/-10% bo
1000zł za wymianę tarcz i klocków to polecili grubo.

Nawet jak zrobione kompleksowo z czyszczeniem piast, upuszczaniem starego płynu przy wciskaniu tłoczków to i tak w #!$%@? drogo.

Same tarcze klocki myślę że nie więcej niż 500zł.

Wymiana filtrów oraz oleju 400zł ? xddd części z 200zł.


@r5678: to jest robocizna z częściami.
@GoogleFuhsia: Z tych rzeczy to jedynie naprawa EGR może być względnie tania. Zawsze dobrze naprawić na sprzedaż, bo przy sprzedaży niesprawnego samochodu dostaniesz dużo mniej. Chyba że boisz się że kupujący będzie chciał bawić się w pozywanie o sprzedaż samochodu który mu się zaraz zepsuje (choć przy samochodach za kilka tysięcy mało kto będzie się na takie rzeczy porywał) to sprzedaj jako uszkodzony.
@ksiak: a to zwracam honor, plus op dopisał o oryginałach.

No ale wymiana filtrów i oleju za 400zł ? olej około 100-120zł, chociaż pewnie była beczka. filtry kosztują grosze, chyba że kabinówka może być droższa.
No ale wymiana filtrów i oleju za 400zł ? olej około 100-120zł, chociaż pewnie była beczka. filtry kosztują grosze, chyba że kabinówka może być droższa.


@r5678: olej około 100-120 masz rację. Filtr oleju około 15,- oryginał, powietrza jakieś 50,- i kabinowy pewnie około 60,- to jest 245,- za części i 155,- wychodzi robocizna. W sumie się zgadza.