Ktokolwiek mial takie stukania podczas jazdy po nierownosciach jak na tym filmiku? Link. Wymienione amortyzatory, tuleje, poduszka kolimny - i wciaz nie ma winowajcy :/
@szyna352: sprawdze jutro, ale wydaja sie okej. @PanKracy582: sprawdzialem, nic nie slychac :/ @Rihter: dorzuce do listy do zobaczenia jutro @ks2m: Nie, przynajmniej na nic takiego nie zwróciłem uwagi
@PanKracy582: Bylem dzis i nic nie znalazł, przynajmniej nic przy zawieszeniu. Czytałem teraz trochę o przegubach i moze to faktycznie one, moze cos z przekladnia. Wypada to znaleźć bo jeżdżąc mam wrazenie ze zaraz sie cos rozpadnie ;)
Jak znajde powod to wrzuce dla potomnych co to bylo.
@PanKracy582: Przeguby przeskakując trą tak bardziej. Żeby wykluczyć przeguby jedź na plac pusty gdzieś gdzie 8 można autkiem pokręcić. Stań, skręć na maksa koła i energicznie na jedynce rusz. 8 kółek dookoła.
Mnie to brzmi też na łączniki, gumy stabilizatora bądź mocowanie maglownicy do sanek.
@trzaichlac69: nie od mnie no i przeguby to raczej nie stukają tylko chrupią, a jak już chrupnie podczas jazdy na wprost to się kulki rozsypują po drodze ( ͡º͜ʖ͡º)
@peachysound: wydaje mi się, że mam bardzo podobne głuche dźwięki z przedniego zawieszenia, gdzieś od ok 1,5 roku. Też byłem u 3 różnych mechaników, na stacji z przeglądami i żadnych luzów nikt nie znalazł. Ucichły trochę, jak zrobiłem: regenerację przekładni, amorki z przodu + poduszki/łożyska mcphersona i końcówki drążków (i tak trzeba było zrobić), ale i tak wali na lekkich nierównościach (na krótkim skoku zawieszenia). Już chyba się poddaje i poczekam aż coś p--------e ;/ Ostatnio mechanik mówił, że podejrzewa za miękkie gumy/poduszki mocowania amora z góry, ale w sumie są nowe i nie widzę sensu znowu wymieniać, skoro rok temu zmieniałem. Moim zdaniem, możliwe, że drążki kierownicze są lekko uszkodzone, ale w sumie luzów nie ma¯\_(ツ)_/¯ Przed zimą spróbuje jeszcze z tym powalczyć, jak coś wyjdzie dam znać. Jak byś znalazł to napisz proszę. Auto:
@podli: U mnie w drazkach tez luzow brak. Jutro robie ostatnie podejscie, jak nie znajde to bede jeździł tak jak jest ;) W razie gdybym złapał winowajce to dam znac :D
@peachysound: rzuć okiem na mocowanie stabilizatora. Są to gumowe poduszki nad wózkiem. Gdy się wyklepią to stabilizator potrafi tak pukać o mocowanie/wózek. Nie wiem czemu ale spora część mechaników to pomija :D
@podli: @trzaichlac69: @PlytaGnojowa: robie update: Pojechalem tym samochodem do Chorwacji, zawieszenie dalo rade nawet z pukaniem, natomiast w drodze powrotnej urwalem tłumik :D Co do samego dzwieku: po rozebraniu wszystkiego doszlismy do wniosku ze to wina poduszek kolumny - kiedy sie je odwroci to nic nie puka xD natomiast nie da sie tak jezdzic wiec pogodzilem sie z pukaniem. Jesienia przy wymianie opon na zimowki wymienie
też podejrzewam te mocowania/poduszki kolumny w moim przypadku. Mimo, że są nowe (2x wymieniane KYB, nie wiem czy to nie błąd 2x tego samego producenta montować;/) , to jak "naciskasz" auto z przodu. Widać jak mocno pracuje tłoczysko amortyzatora mocowane do poduchy (czerowona strzałka na obrazku). Jakoś tak w.mnie nienaturalnie. Też taką opinię doświadczonego mechanika słyszałem - że niby za twarde amortyzatory, na zastosowaną gumę poduszce.
Nic to, jak w następnym roku będzie mocniej walić, to zajmę się u mnie tematem, tylko na pewno spróbuje innego producenta. Też dam znać jak
@peachysound: chodzi o mocowanie kolumny kierowniczej w kabinie kierowcy ? o poduszki kolumny mcphersona o których wspomina @podli: ? Nie wiem zgubiłem się już...
#mechanikasamochodowa
weź dwóch chłopa i złapcie za dach auto- energicznie rozbujać lewo prawo i słuchać czy puka
@PanKracy582: sprawdzialem, nic nie slychac :/
@Rihter: dorzuce do listy do zobaczenia jutro
@ks2m: Nie, przynajmniej na nic takiego nie zwróciłem uwagi
hm
próbowałeś na SKP ogarnąć temat z diagnostą?
Jak znajde powod to wrzuce dla potomnych co to bylo.
szukałem w zawieszeniu stuków a to się okazała poduszka pod silnikiem xD
spróbuj w tym kierunku może
Ja serio jestem juz w kropce xd
przeguby raczej nie, ale kto wie, ja osobiście wątpię
bardziej przekładnia kierownicza
Mnie to brzmi też na łączniki, gumy stabilizatora bądź mocowanie maglownicy do sanek.
A i jakie tuleje wymieniłeś?
nie od mnie
no i przeguby to raczej nie stukają tylko chrupią, a jak już chrupnie podczas jazdy na wprost to się kulki rozsypują po drodze ( ͡º ͜ʖ͡º)
Też byłem u 3 różnych mechaników, na stacji z przeglądami i żadnych luzów nikt nie znalazł.
Ucichły trochę, jak zrobiłem: regenerację przekładni, amorki z przodu + poduszki/łożyska mcphersona i końcówki drążków (i tak trzeba było zrobić), ale i tak wali na lekkich nierównościach (na krótkim skoku zawieszenia).
Już chyba się poddaje i poczekam aż coś p--------e ;/ Ostatnio mechanik mówił, że podejrzewa za miękkie gumy/poduszki mocowania amora z góry, ale w sumie są nowe i nie widzę sensu znowu wymieniać, skoro rok temu zmieniałem. Moim zdaniem, możliwe, że drążki kierownicze są lekko uszkodzone, ale w sumie luzów nie ma¯\_(ツ)_/¯ Przed zimą spróbuje jeszcze z tym powalczyć, jak coś wyjdzie dam znać.
Jak byś znalazł to napisz proszę.
Auto:
też podejrzewam te mocowania/poduszki kolumny w moim przypadku.
Mimo, że są nowe (2x wymieniane KYB, nie wiem czy to nie błąd 2x tego samego producenta montować;/) , to jak "naciskasz" auto z przodu. Widać jak mocno pracuje tłoczysko amortyzatora mocowane do poduchy (czerowona strzałka na obrazku). Jakoś tak w.mnie nienaturalnie. Też taką opinię doświadczonego mechanika słyszałem - że niby za twarde amortyzatory, na zastosowaną gumę poduszce.
Nic to, jak w następnym roku będzie mocniej walić, to zajmę się u mnie tematem, tylko na pewno spróbuje innego producenta. Też dam znać jak
@peachysound: chodzi o mocowanie kolumny kierowniczej w kabinie kierowcy ?
o poduszki kolumny mcphersona o których wspomina @podli: ?
Nie wiem zgubiłem się już...