Aktywne Wpisy
blackghost +8
Cześć, mam taki dylemat i trochę zagwostkę..jako prosty chłopak ze wsi wyjechałem do miasta..za bardzo nie znam się na motoryzacji a szukam pierwszego samochodu.
Mam odłóżone 25/30 tys. Upatrzyłem sobie Porshe Cayen I gen. napęd 4x4 silnik 3.5 ponad 300km z 2003 roku. Nawet nie wyobrażam sobie jaka to koc i jak to może targać. Do tego napęd na cztery buty. Dobrze wiem że Porshe to synonim luksusu i prestiżu i jak
Mam odłóżone 25/30 tys. Upatrzyłem sobie Porshe Cayen I gen. napęd 4x4 silnik 3.5 ponad 300km z 2003 roku. Nawet nie wyobrażam sobie jaka to koc i jak to może targać. Do tego napęd na cztery buty. Dobrze wiem że Porshe to synonim luksusu i prestiżu i jak
Werchm96new +3
#hotelparadise otwieram nitkę na taką zabawę. (Sami sobie musicie to szybko zrobić). Wypisujemy od 1 do 9 (allstars też) edycji po kolei, pierwsze osoby z danej edycji, które przychodzą Wam na myśl. Ja zacznę:
1. Remiziak
2. Ata
3. Ola
4. Klapessa
1. Remiziak
2. Ata
3. Ola
4. Klapessa
Jej przeznaczenie nie jest do końca znane. Podejrzewa się że pełniła funkcję barki słonecznej, czyli statku, którym zmartwychwstały król, wraz z bogiem Ra, przemierzał wnętrze ziemi w ciągu nocy z zachodu na wschód, po to by rano znów wstało Słońce.
Jednakże łódź nosi ślady zanurzenia w wodzie, dlatego też sądzi się iż pełniła rolę barki pogrzebowej, dzięki której przetransportowano ciało faraona z Memfis do Gizy.
Być może łódź używana była przez samego Cheopsa jako łódź pielgrzymkowa, dzięki której faraon odwiedzał święte miejsca, dlatego też została pochowana razem z królem by służyć mu w zaświatach.
Od czasu odnalezienia barka znajdowała się w specjalnie wybudowanym dla niej pawilonie pod piramidą Cheopsa, gdzie ją odnaleziono. Aż do wczoraj (06.08.2021) kiedy to została przetransportowana specjalnie w tym celu skonstruowanym pojazdem (widocznym na zdjęciu) do nowego Wielkiego Muzeum Cywilizacji Egipskiej w Gizie.
#herumerenbast <-- tag do obserwowania lub czarnolistowania