Dlaczego tunerzy wyciskają tyle mocy z jednostek 3-4 litrowych? Po 1000 KM. Dlaczego producenci tego nie robią od razu? Chodzi mi samochody sportowe, GT ? #tuning #motosport #carboners
@ToxycznyKarol mowisz o autach mimo wszystko jezdzacy po drogach? Primi - ekologia. Sekundo - auta ktore z takiej pojemnosci maja taka moc nie sa przyjemne do jazdy na daily. Turbodziura, gwałtowny skok mocy. Dodaj do tego wieksza zawodnosc (moglyby nie wytrzymac gwarancji) i drozszy projekt i koszt wytworzenia.
@ToxycznyKarol: bo silnik ma być bezawaryjny i służyć jak najdłużej
Im więcej soku wyciśniemy, tym krótsze życie jednostki i tym większa awaryjność, nie tylko samego silnika ale całego osprzętu. W projekcie to nie problem jak coś raz w miesiącu się wysra i dłubie się dalej, w nowych aucie salonowym na gwarancji to by nie przeszło
@Atreyu Masz np. Koenigseggi, które seryjnie mają 5.0 i 1000-1300 koni, oczywiście RWD. Ale wiadomo, to już zupełnie odrębna liga hipercarów, BMW przy nich jest jak Fiat 500 przy Lambo Huracanie.
@ToxycznyKarol: bo silnik ma być bezawaryjny i służyć jak najdłużej
Im więcej soku wyciśniemy, tym krótsze życie jednostki i tym większa awaryjność, nie tylko samego silnika ale całego osprzętu. W projekcie to nie problem jak coś raz w miesiącu się wysra i dłubie się dalej, w nowych aucie salonowym na gwarancji to by nie przeszło
Inna sprawa na przykładzie M3/M5CS. Tam z 3l jest
Nikt tym codziennie nie jeździ do pracy, raczej weekendowe zabawki a cena pozwala na zastosowanie takich gratów które trochę wytrzymają ( ͡° ͜ʖ ͡°)