Wpis z mikrobloga

Mirki mam problem. Sprzedałem nowego laptopa MSI GP66 z kartą RTX3070 na Allegro. Zrobiłem testy w 3d Mark i karta osiągała w peaku nawet 140W mimo że producent deklaruje 130W (w GP76 jest odblokowana do 140W). Taka informację zamieściłem w opisie aukcji, że karta ma 140W. Dodałem również zdjęcie z 3d Mark.

Teraz kupujący chce zwrócić laptopa ze względu na błędny opis. (Rękojmia) Ponadto twierdzi że pamięć Vram karty pracuje niestabilnie i wyłączają mu się gry, uznaje to za zatajoną wadę fabryczną.
Dodam że jest gwarancją na laptopa.

Wydaje mi się że Vram karty może pracować niestabilnie przez podkręcanie itp w dodatku wysyłał zdjęcia z błędem sterowników OpenGL co może świadczyć o błędnych sterownikach.

Czy roszczenia kupującego są zasadne ?
#allegro #prawo #rekojmia #januszebiznesu #msi #laptopy
  • 16
Dodam że posiada go 3 tygodnie i na początku nie było żadnego problemu, odezwał się dopiero teraz gdy wystawił go na olx i nie chce mu się sprzedać
@Pasier89: dwa lata rękojmi. Co do zasadności odnośnie niestabilnej pracy się nie wypowiem, bo to kwestie techniczne, pewnie wymagałoby decyzji producenta. Natomiast za sam opis w mojej ocenie nie ma racji. Odpisałbym mu reklamację, że jej nie uznajesz z powodu tych przytoczonych przez Ciebie argumentów, a wystąpienie problemów wymaga opinii producenta i niech wyśle na gwarancje albo przedstawi opinię rzeczoznawcy, że karta jest niestabilna i uszkodzona i jakie są tego przyczyny.
@Adams_GA Allegro twierdzi że ja powinienem przyjąć laptopa i zweryfikować reklamację. Ale jak ja mam wydać fachową opinie odnośnie niestabilności lub uszkodzenia karty graficznej ?
Gość staje okoniem i nie chce wysłać go na gwarancję.
@Adams_GA Ale czy mam obowiązek go przyjąć ? Dla mnie to wygląda tak, jakbym miał przyjąć od kogoś rękojmię bo mu się kolor laptopa nie podoba ... Gdyby faktycznie się nie włączał to nie ma dyskusji, ale koleś użytkuje coś 3 tygodnie i gdy nie godzę się na rękojmię z tytułu błędnego opisu, wymyśla jakąś głupotę żeby przechylić szalę na swoją korzyść.
@Pasier89: nie masz, nie wynika to z żadnego przepisu prawa, chyba że regulamin allegro coś mówi na ten temat, ale ja bym to zrobił żeby zrobić tak jak powyżej. Piszesz mu że ma dostarczyć laptopa celem zbadania rzeczy, wysyłasz ją na gwarancję i niech się producent wypowie. W międzyczasie odpisujesz mu że nie uznajesz że rzecz jest wadliwa w twojej ocenie, ale czekasz na zajęcie się sprawą przez producenta. Drugie wyjście
@Adams_GA Pisałem już wiele razy że się nie zgadzam, jednak w sporze allegro naciska żebym przyjął sprzęt i wydał opinie. Odbijam się od allegro jak piłeczka, ciągle obstają przy swoim jak jakieś boty. Gość cały czas straszy że zgłosi to do POK a ja ciągle odpisuje że nie widzę tutaj wady ukrytej jako podstawy do uznania reklamacji... Czyli muszę przyjąć i wydać opinie ?
A kto mi odda kasę za odesłanie laptopa
@Adams_GA Czyli mimo idiotycznego powodu muszę go przyjąć i wysłać do producenta ?
Wg rękojmi od osoby fizycznej nie mam jakiegoś konkretnego przedziału czasowego, tylko jak w kodeksie cywilnym "niezwłocznie" ?
@Adams_GA Żeby się nie kopać z koniem zaproponowałem żeby go odesłał w celu weryfikacji przez producenta i tyle. Gość będzie co najmniej miesiąc bez laptopa bo jestem na urlopie i nie mam wyznaczonych ram czasowych. Sprawa będzie się ciągnąć a ja na spokojnie po naprawie mu go odeśle i nie będzie mógł mi już nic zarzucić. No chyba że się nie zgodzi i będzie obstawał przy całkowitym zwrocie pieniędzy za błędny opis,