Wpis z mikrobloga

O 1.4 TSI krążą niezbyt dobre opinie. Natomiast mam znajomego który Passatem z tym silnikiem od nowości 120k zrobił i nic szczególnego się nie dzieje. Mówi że tylko trochę głośniej chodzi niż na początku. On generalnie o auta nie dba więc tym bardziej na plus jeśli tyle przejechał bez problemów.
Auto musi być przede wszystkim regularnie serwisowane, bo to ma decydujący wpływ na jego trwałość. Znam mnóstwo osób co np. olej wymieniają
  • Odpowiedz
@pikazo_02: Jeździłem kilka lat 1.4 TSI i nic się nie działo. Te silniki miały problemy we wczesnym etapie w VW. Ponoć w skodach już były poprawione.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Precypitat: te silniki miały problem z łańcuchami, które po 50/60k tarły już o obudowę i trzeba było wymieniać. A uwierz mi wymiana łańcucha jest bardziej skomplikowana niż paska.
  • Odpowiedz
@pikazo_02
@damist Bo 1.4 TSI ea111 oraz ea211 to zupełnie różne silniki.

Unikaj ea111 (a w szczególności wersji z turbo i kompresorem).

1.8 TSI (szczególnie) oraz 2.0 TSI żrą olej o trzeba na
  • Odpowiedz
@pikazo_02: Posiadacz octavii 2 fl 2011 kombi tutaj. Silnik 1.4 tsi 122km (caxa, ea111), przebieg 201 tys. km. Ogólnie do przebiegu 160-180 kkm wszystko ok, później niestety koszty utrzymania rosną (raczej nie sprawdza się powiedzenie "kto dba ten ma") i można śmiało powiedzieć że jeżeli ktoś, kto nie ma możliwości naprawy we własnym zakresie (kanał, własne podwórko, sprzęt, znajomy warsztat, CZAS!), a i przede wszystkim wiedzy technicznej, to może popłynąć finansowo wydając dość sporo na naprawy. Silnik 1.4 tsi z roku 2011 ma poprawiony łańcuch, co mogę chyba potwierdzić bo... u mnie jest wciąż oryginalny (parametry jego pracy są jeszcze ok), ale wpływ na to miała regularna wymiana oleju: co 10-15kkm, olej VAG. Jeżeli chodzi o osprzęt silnika to jest awaryjny, w moim przypadku wymienionych zostało sporo części (pominąłem części eksploatacyjne typu świece, pompa wody, pasek osprzętu itp.), lista:
-pompa w baku (niskie ciśnienie, auto szarpało przy ruszaniu lub cofaniu, nowa: pierburg ok 550 zł),
-pompa HPFP (czuć paliwo w oleju, potrafiło zgasnąć po odpaleniu, spadek ciśnienia w szynie podczas ruszania bo regulator też walnięty, nowa chińska ok 700 zł) + sterownik pompy (z nowszym indeksem, nie było to konieczne)
-kolektor wydechowy, zintegrowany z turbosprężarką (blokowanie waste gate flap ,odkształcenie żeliwa- mam możliwość regeneracji/ obróbki ale nie miałem czasu na to, nowy 700 zł)
-Czujniki przy turbosprężarce n75, n249 (poprawiony)- 300 zł
-Wymiana przewodu od pompy hpfp do szyny, ciężko było go zamontować, nowy bez problemu-
  • Odpowiedz