Czy są tutaj użytkownicy tych wszystkich VAG-owych silników 1.4 TSI, 1.6 i 1.8 fsi, 1.8 Turbo? Interesuje mnie zakup Octavii/Passata z rocznika ok. 2008-2011. Warto pchać się w te silniki? #motoryzacja #volkswagen #skoda #samochody
@pikazo_02: Posiadacz octavii 2 fl 2011 kombi tutaj. Silnik 1.4 tsi 122km (caxa, ea111), przebieg 201 tys. km. Ogólnie do przebiegu 160-180 kkm wszystko ok, później niestety koszty utrzymania rosną (raczej nie sprawdza się powiedzenie "kto dba ten ma") i można śmiało powiedzieć że jeżeli ktoś, kto nie ma możliwości naprawy we własnym zakresie (kanał, własne podwórko, sprzęt, znajomy warsztat, CZAS!), a i przede wszystkim wiedzy technicznej, to może popłynąć finansowo wydając dość sporo na naprawy. Silnik 1.4 tsi z roku 2011 ma poprawiony łańcuch, co mogę chyba potwierdzić bo... u mnie jest wciąż oryginalny (parametry jego pracy są jeszcze ok), ale wpływ na to miała regularna wymiana oleju: co 10-15kkm, olej VAG. Jeżeli chodzi o osprzęt silnika to jest awaryjny, w moim przypadku wymienionych zostało sporo części (pominąłem części eksploatacyjne typu świece, pompa wody, pasek osprzętu itp.), lista: -pompa w baku (niskie ciśnienie, auto szarpało przy ruszaniu lub cofaniu, nowa: pierburg ok 550 zł), -pompa HPFP (czuć paliwo w oleju, potrafiło zgasnąć po odpaleniu, spadek ciśnienia w szynie podczas ruszania bo regulator też walnięty, nowa chińska ok 700 zł) + sterownik pompy (z nowszym indeksem, nie było to konieczne) -kolektor wydechowy, zintegrowany z turbosprężarką (blokowanie waste gate flap ,odkształcenie żeliwa- mam możliwość regeneracji/ obróbki ale nie miałem czasu na to, nowy 700 zł) -Czujniki przy turbosprężarce n75, n249 (poprawiony)- 300 zł -Wymiana przewodu od pompy hpfp do szyny, ciężko było go zamontować, nowy bez problemu-
#motoryzacja #volkswagen #skoda #samochody
-pompa w baku (niskie ciśnienie, auto szarpało przy ruszaniu lub cofaniu, nowa: pierburg ok 550 zł),
-pompa HPFP (czuć paliwo w oleju, potrafiło zgasnąć po odpaleniu, spadek ciśnienia w szynie podczas ruszania bo regulator też walnięty, nowa chińska ok 700 zł) + sterownik pompy (z nowszym indeksem, nie było to konieczne)
-kolektor wydechowy, zintegrowany z turbosprężarką (blokowanie waste gate flap ,odkształcenie żeliwa- mam możliwość regeneracji/ obróbki ale nie miałem czasu na to, nowy 700 zł)
-Czujniki przy turbosprężarce n75, n249 (poprawiony)- 300 zł
-Wymiana przewodu od pompy hpfp do szyny, ciężko było go zamontować, nowy bez problemu-