Wpis z mikrobloga

Jestem zielona w temacie i dlatego szukam pomocy. W audacity zrobiłam nagranie, jednak szum tła był wysoki i po usunięciu go, nagranie stało się zbyt ciche. Wzmocniłam całość (suwak po lewej), ale wówczas pojawiły się w niektórych miejscach dziwne dźwięki. Powalczyłam, ponormalnizowałam, ale został jeden problem - w kilku miejscach dźwięk jest zapisany jako taka dziwna fala, a brzmi to, jakby pod moim głosem coś się na głucho tłukło (nie wiem, jak to dokładniej wytłumaczyć). Ogarnia mnie lekka frustracja. Czy jest jakiś sposób, żeby to naprawić? Czy nagranie idzie po raz drugi do kosza? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź...
#audacity #audio #mastering #blend #pytanie #komputery
vianette - Jestem zielona w temacie i dlatego szukam pomocy. W audacity zrobiłam nagr...

źródło: comment_1626455539tlMn9pTHsp6SXBJYvAc7rZ.jpg

Pobierz
  • 12
@vianette: sprobuj najpierw znormalizowac, albo nawet pusc to przez kompresor zeby miec wystarczajaco glosno, probuj odciac equalizerem basy do momentu az nie bedzie to zabierac istotnej wartosci dzwiekowej (kolo 140 Hz ale na sluch), wtedy puszczaj przez usuwanie szumu
@vianette: do usuniecia basow: korektor graficzny albo auhipass albo filtr gornoprzepustowy - do wyboru
opcja normalizuj podglosni ci calosc tak zeby najwiekszy szczyt sygnalu wypadal w 0db wiec to moze ci nie pomoc za duzo, najlepiej limiterem podglasniaj
@nick-uzytkownika: Serdecznie Ci dziękuję! Będę dalej walczyć, choć niestety na schrzanionym nagraniu (najpierw wg filmika z yt je znormalizowałam i odszumiłam, potem edytowałam, wycinając kawałki, dodałam bas i sopran, zmieniłam wysokość i zajęło mi to pół dnia. Dopiero kiedy wkleiłam dźwięk do filmu, zorientowałam się, jaki jest cichy :/ więc nie mam już siły wracać i robić wszystkiego od początku...). Dzięki wielkie i pozdrawiam serdecznie! :)