Wpis z mikrobloga

(Tak, wiem jak ich używać, wiem, że mogę sobie zrobić klasę samochód z polami marka, kolor itp. po prostu nie widzę zastosowania.)


@japer: jak wyżej, nie widzę zastosowania w jakimś większym programie...
  • Odpowiedz
  • 1
@pret0rian8: robisz edytor. Mozesz utworzyć klasę dokument. ona będzie zawierać tekst. dokument możesz zapisywać, wczytywać... Możesz utworzyć klasę workspace - która będzie zawierać dokumenty oraz foldery. również możesz zapisywać i wczytywać.

robisz edytor, ale w stylu paint. Masz różne narzędzia. Każde z tych narzędzi może być obiektem! Np. pędzel może mieć grubość, wypełnianie koloru - zadany kolor. I każdy z tych obiektów będzie miało funkcję - działaj. Wtedy wykona akcję
  • Odpowiedz
@pret0rian8: Właśnie im większy program tym powinno być więcej obiektowości i tak zazwyczaj jest. obiektowość pozwala steorwać przepływem danych w programie, rozdzielać konkretne dane czy sprawnie organizować za pomocą np wzorców projektowych i temu podobnych.
  • Odpowiedz
@pret0rian8:

W większym programie jak masz np. jedno guwno zbierające i trzymające dane, drugie obliczające i trzecie będące interfejsem użytkownika to nie ma sensu robić tego nieobiektowo bo obiektowo zrobisz inny program i użyjesz jeszcze raz ten sam interfejs użytkownika, albo inny element. Ewentualnie zrobisz klase dziedziczącą po tym interfejsie użytkownika zawierającą parę rzeczy ekstra.

I tak sobie rozbijasz większe zadania na mniejsze klasy które można wygodnie i wielokrotnie używać.
  • Odpowiedz