Wpis z mikrobloga

@asdasty: pokaż mi to na przykładzie prostego kalkulatora. Wiesz, jeden obiektowy, 2 proceduralny. Bo ja nie rozumiem po co są klasy. (Tak, wiem jak ich używać, wiem, że mogę sobie zrobić klasę samochód z polami marka, kolor itp. po prostu nie widzę zastosowania.)
@pret0rian8: zacznijmy do rzeczywistości.

Mamy planszę do gry w warcaby. Plansza jest obiektem fizycznym. Zawiera pola do stawiania pionków. Pionek też jest obiektem.

Klasa to jest inaczej reprezentacja właściwości i zachowań. Pralka ma właściwości takie jak - program, temperatura itp... a zachowania to - pierz, zatrzymaj, zmień prędkość.

Klasy (a dokładniej obiekty) są połączeniem "funkcji i zmiennych". Niektóre zmienne można ukrywać, niektóre ujawniać. Dzięki temu nasza kapsułka z danymi nigdy nie
pokaż mi to na przykładzie prostego kalkulatora. Wiesz, jeden obiektowy, 2 proceduralny. Bo ja nie rozumiem po co są klasy. (Tak, wiem jak ich używać, wiem, że mogę sobie zrobić klasę samochód z polami marka, kolor itp. po prostu nie widzę zastosowania.)


@pret0rian8: lol 2+2 nie wymaga klas