Wpis z mikrobloga

via Rowerowy Równik Skrypt
  • 120
445 929 + 27 = 445 956

Dziś pierwsza przejażdżka nowym #gravel Rometa -zastąpił mi #triban100 którym będę dojeżdżał tylko do pracy. Wrażenia z jazdy na nowym nabytku - niesamowite. Na tribanie bałem się przycisnąć, na dziurach i kamieniach wszystko latało, przede wszystkim łańcuch, no i hamulce były bardziej teoretyczne niż praktyczne, chociaż podobały mi się opony. Na boreasie wszystko działa jak powinno, ponad trzy dyszki po kamienistej drodze w lesie - proszę bardzo. Hamulce hamują, przełożeń nie brakuje i są tam, gdzie powinny być. Opona Michelin Power Gravel 40 dobrze trzyma gruntu, wgryza się w szuter, chociaż sypie żwirem. W tym rowerze najsłabszy element to ja :)

#rowerowyrownik #rower

Skrypt | Statystyki
ikov - 445 929 + 27 = 445 956

Dziś pierwsza przejażdżka nowym #gravel Rometa -zastąp...

źródło: comment_1626208808xdd9pFbpyoosFKwm2elN5s.jpg

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ikov: mnie w tych oponach wkurza tylko dźwięk na asfalcie albo kostce ( ͡° ͜ʖ ͡°) zrobiłem jakieś 3k I jak na razie jeden snake w drodze że sklepu do domu
  • Odpowiedz
@msta: Tak, brzęczą jak głupie - następne na pewno będą jakieś węższe; większość moich tras to jednak bardziej niż mniej ubite drogi i asfalt, więc z chęcią zszedłbym trochę z szerokości.
  • Odpowiedz
Tak, brzęczą jak głupie - następne na pewno będą jakieś węższe


@ikov: Opony są cichsze im mniejszy bieżnik, mam 35mm slick i jest cicho.
  • Odpowiedz
na jakim ciśnieniu jeździsz, że udało ci się Snake w gravelu zapłać?


@FELIX90: Ja na Hutchinson TOUAREG 40 na 2.5 na asfalcie #!$%@?łem się w dziurę i klasyczny podwójny snake. Poza tym opony bardzo ładnie wybierają nierówności, rower na nich "płynie". Opory jednak wyczuwalne, na trasie ok. 70 km średnia ok 27 km/h i nieźle mnie umęczyły, ostatecznie założyłem Vittoria Terrano Dry, może nie tak dobre na ujeby ale większość trasy
  • Odpowiedz
via Android
  • 15
@Ziombello Tzw. przyszczypanie opony, gdy uderzasz w ostrą krawędź tak mocno, że opona wgniata się i dętka zostaje przecięta w dwóch miejscach gdzie została przyciśnięta o rant obręczy. Na dętce wygląda to jak ugryzienie węża, bo masz obok siebie dwie małe dziurki. Cieszę się że mogłem pomóc.
  • Odpowiedz
@Ziombello: i powstaje to głównie wtedy, jak jeździsz na niskim ciśnieniu. Przypadłość w mtb. Stad moje pierwsze pytanie wyżej, na jakim ciśnieniu jeździł, ze udało mu się złapać snejka w gravelu.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@FELIX90: ja mam 4.0 odkąd miałem pierwszego. Serwis niezbyt się popisał z pompowaniem. Na pocieszenie dali dętkę gratis
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@krymic1991 Dość przyzwoicie, z szosowcami się nie pościgasz, ale bez większego wysiłku wszystkich innych wyprzedzisz jadąc średnio 30 km/h. Zmianą na węższe czy na semislicki i dopompowaniem kół zrobisz tego pseudoszosę, ale kosztem głównej cechy gravela, czyli możliwości pozaasfaltowych.
  • Odpowiedz
@3urMind: 40x32 to najmiększe przełożenie, czyli dość twardo... Jakoś górskich podjazdów u siebie nie mam i prawie nigdy, na żadnym z rowerów nie używałem takich przełożeń, więc nie robi mi to różnicy, ale na pewno przydałaby się większa zębatka. Jakichś kilkunastostopniowych podjazdów bym nie chciał tak podjeżdżać.
  • Odpowiedz