Wpis z mikrobloga

Zgłoszenie reklamacji w ramach rękojmi, żądanie wymiany, sklep RTVEuro ( ͡° ͜ʖ ͡°), problem z lodówką raz mrozi, potem się rozmraża. Problem występuje od samego początku, lodówka u mnie od 6 miesięcy, użytkowana od 2 miesięcy. Przyjechał serwis, stwierdził wadę, konieczna wymiana jakiegoś filtra wraz ze spuszczeniem czynnika z układa. Szacunkowy koszt naprawy: 800 zł. Uważam że to znaczna ingerencja w sprzęt, podtrzymuje żądanie wymiany. Sklep stwierdza, że wymiana powoduje nadmierny koszt i proponuje naprawę. Czy w tej sytuacji mogę jakoś się odwoływać, żądać obniżenia ceny i naprawy? Czy jednak muszę przystać na propozycję sklepu?

#rekojmia #prawo #uokik
  • 11
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kolegapiotrek: troche spam - ale odpowiedz masz w art. 560 kc. Zwroc uwage na par. 2 tego artykulu. Generalnie przy pierwszej naprawie sklep ma furtke.

Ewentualnie sprawdz, czy nie zachodzi art 561(5) kc - zapewne nie, ale kto wie.
@wojteksrz: jeśli liczyć termin 14 dni od momentu wizyty serwisu to dochowali terminu (mogłem im się nie przypominać). Właśnie tak mi się wydaję, że przy pierwszej naprawie mogę mnie zlewać. Czy zamiast tego mogę się domagać obniżenia ceny i naprawy w ramach gwarancji?
@kolegapiotrek: Ogólnie z rękojmi nie mają prawa wrzucać ci jakichkolwiek kosztów do tej naprawy. To sklep zobowiązał się do dostarczenia działającego towaru, i w rękojmi Ty rościsz sobie prawa do konkretnego sprzedawcy. Pytanie czy kupowałeś prywatnie w sklepie stacjonarnym czy internetowym.

W rękojmi sprzedawca ma prawo za pierwszym razem spróbować naprawić towar, jeśli jednak dalej będzie wada się powtarzać, bądź inna masz prawo żądać wymiany na nowy albo zwrot pieniędzy.

Rozumiem,
@Arriva: był serwis na miejscu, który stwierdził usterkę filtra osuszacza. Odmówiłem zgody na naprawę, podtrzymując żądanie wymiany. Towar kupiony przez osobę fizyczną przez internet. Chyba wyrażę ostatecznie zgodę na naprawę, jeśli ponownie wystąpi problem, to zgłoszę jeszcze raz rękojmie
@wojteksrz: @Arriva: ciąg dalszy, zgodziłem się na naprawę 14.07. Niestety od tego momentu nikt z serwisu się nie kontaktowal, sklep mnie zlewa, lodówka dalej nie działa ( ͡° ͜ʖ ͡°). Czy mam możliwość jakiejś eskalacji, domagania się wymiany? Minęło już ponad dwa tygodnie od zgody na naprawę.