Wpis z mikrobloga

Samochody autonomiczne byłyby dużo łatwiejsze do wprowadzenia do powszechnego użytku, gdyby można było wyeliminować klasyczne pojazdy. Zamiast męczyć się z tworzeniem systemów, które odnajdują pasy na jezdni, rozpoznają znaki drogowe, wykrywają pieszych i analizują otaczający ruch, można by było wbudować w drogi instalacje wskazujące takim pojazdom odpowiedni sposób jazdy, a skrzyżowania wyposażać w systemy synchronizujące. Nie potrzebna byłaby zaawansowana sztuczna inteligencja do kierowania, bo samochody jeździłyby po wirtualnych torach. Pozbylibyśmy się w ten sposób wypadków drogowych i patologicznych kierowców, korków w miastach, miejsca marnowanego na parkingi itp. Ale jeśli w każdej chwili takiemu autonomicznemu wehikułowi może wpakować się przed zderzak pan Janusz "jeżdżę szybko ale bezpiecznie", to na rewolucje motoryzacyjną przyjdzie nam niestety poczekać.

#technologia #motoryzacja #sztucznainteligencja
  • 51
Dziś nie mamy problemów z kompatybilnością np GPS mimo, że to właściwie konkurencyjne rozwiązania.


@Luks_x: nie ma kompatybilności między systemami satelitarnych. Po prostu niektóre (teraz większość) telefonów wspiera różne standardy.

Elektronika jest bardzo tania.

@Luks_x: nie przy tych ilościach. Plus zasilanie.

Głupi znak ile kosztuje i trzeba go wymieniać itp. Znak dla autonomicznego auta może być zaszyty w jezdnię raz i służyć długo bez konieczności naprawy, wymiany itp.

@Luks_x:
Po prostu niektóre (teraz większość) telefonów wspiera różne standardy.


@Polanin: No to właśnie jest kompatybilność

nie przy tych ilościach. Plus zasilanie.


@Polanin: Ilość daje niższą cenę przecież

w okresie przejściowym bedzie trzeba miec i to i to.

@Polanin: Pisałem o tym

chcesz zmapować kazda drogę w kraju? Jak często? Co np. z małymi zmianami typu przebudowa?


@Polanin: No proszę Cię, dziś to robimy i nie stanowi problemu, więc
No to właśnie jest kompatybilność

@Luks_x: Systemy satelitarne nie są ze sobą kompatybilne.

Ilość daje niższą cenę przecież

@Luks_x: Ilość daje duże kwoty.

No proszę Cię, dziś to robimy i nie stanowi problemu, więc nie będzie stanowić i w przyszłości.

Aktualizacja każdej zmiany nie jest do niczego potrzebna, więc nie stanowi problemu jeśli robisz to raz na 5 lat.

Rozumiem Twoje obawy, ale chyba nie doceniasz ludzkości. Jak się nie
@Polanin: Dobra, bo widzę, że przerzucamy się argumentami i tak będzie do końca.
Krótko nie da się, nie opłaca się itd itp?
Ale dziś już to robimy i działa więc się da i się opłaca itd itp.
Czas pokaże, ale skoro wydaje się miliardy by lecieć w kosmos by postawić flagę na księzycu to i da się na ziemi przejść na autonomię. Będzie kosztować, jasne, ale zrobimy to bo obecna sytuacja
@Polanin: Ja Cię proszę, no jak to kto? Wszyscy. Kto płaci za drogi i ich utrzymanie? Kto płaci za leczenie ofiar wypadków, naprawy samochodów itp?
Serio nie bardzo rozumiem Twoje obiekcje. Nie wiem jak sobie Ty to wyobrażasz. Że ktoś powie "za rok ruszają autonomiczne auta dawać 100mld zł" ? Będzie się to robić powoli i systematycznie. Dziś głupie światła postawić to kosztuje np milion i jakoś się to robi i
Będzie się to robić powoli i systematycznie.


@Luks_x: nie ma powodów żeby robić to powoli i systematycznie.

Dziś głupie światła postawić to kosztuje np milion i jakoś się to robi i można.


@Luks_x: no właśnie, a Ty chcesz oczujnikowac ponad 400 000 km w kraju gdzie nie ma pieniędzy na podstawowe remonty dróg.

które i tak są kontrolowane przez jakiś komputer.


@Luks_x: prosty timer to nie komputer.
@Polanin: A po co oczujnikować wszystko? Dziś autonomiczne auta nie potrzebują czujników na zewnątrz, to po cholerę? Dodatkowe czujniki to tylko tam gdzie będą zwiększać bezpieczeństwo i upłynniać ruch kamery i radary aut już dziś są często lepsze niż człowiek.
Światła mają komputer bo mierzą często natężenie ruchu