Wpis z mikrobloga

#prosba #gry #homm3 #heroes3 #poradnik

we wtorek gram ze znajomymi w Heroes of Might & Magic, tylko problem w tym, że grałem w to ze 3 razy, ostatnio w gimbazie


czy jakiś mirek zna i mógłby polecić krótki i niewymagający poradnik jak chociaż trochę zwiększyć swoją kompetytywność?
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@padobar: dużo różnych strategii jest. Ja polecam w pierwszym tygodniu budować na maksa jednostek - kasa leci ze skrzynek, a zasoby zbiera się na mapie+podbija pierwsze kopalnie dzięki tym jednostkom zakupionym. Na początku drugiego mieć już podbite kopalnie podstawowe, zebrać całe wojsko jakie się zrobiło do jednego hirosa i iść poszukać miasta do podbicia. To będzie najgorszy moment jeśli chodzi o finanse. Od tego momentu miasto idzie w ekonomię, dodatkowy
  • Odpowiedz
@padobar: poczytaj tagi w #homm3 jest tego trochę ale większość taktyk jest ok. Ja zawsze mam jednego głównego bohatera z największa armią i jednego zamkowego (w późniejszym etapie gry) siedzącego w zamku w razie nagłego ataku. Dodatkowo 1 na samym początku co zbiera zasoby i odsłania mapę.

Jeżeli chodzi o budowanie to najpierw budujemy wszystko do Kapitolu (chyba że mapa jest mała) a potem jednostki.

Dla laików polecam
  • Odpowiedz
@Arkolita: na początku na mapie jest najwięcej rzeczy do zebrania. Szybki start gwarantuje dobre ich wykorzystanie i ekstra przyspieszenie rozwoju, można budować i kupować jednostki dzięki zdobywanym zasobom. A utracony przyrost jednostek z tygodnia czy dwóch to nic przy zyskanym przyroście ze zdobytych dodatkowych zamków. Do tego dochodzi budowa wyższych poziomów jednostek i więcej czarów z różnych wysokopoziomowych gildii.
  • Odpowiedz
@badasq: stary, jak ja brałem udział w moim mieście w turnieju herososów to praktycznie 90% grało taką strategią jak Ty i ona jest możliwa tylko na najsłabszym i słabym poziomie. Na normalu (tak jak my graliśmy) nikt nie miał ze mną szans, bo po prostu po 3 tygodniach ja już miałem i kapitol i jednostki, a oni mieli jednostki ale nie kupione :)
  • Odpowiedz
@badasq: Dzieki! Sprobuje niedlugo zagrać twoją taktyką, ja zawsze grałem: Budynki w ekonomie, eksploracja mapy, po wykupieniu eko w zamku, w armie. Po wykupieniu jakiejs tam armii atakowałem i zbierałem łupy, na easy-normalu starcza ci kasy do kupna kapitolu, wliczając troche mamony z ataków. Mialem 2 bohaterów, 1 jakies male ataki, a 2 tylko do biegania
  • Odpowiedz
@padobar: to jest uniwersalna strategia. Mając dużo dochodu najpierw nie będziesz musiał się martwić o to, czy wykupisz wszystkie jednostki. Strategie z kupnem generatorów jednostek na samym początku są przydatne tylko na małych mapach. Z resztą i tak jednostek wysokopoziomowych jak 6-7 poziomowych nie kupisz, bo po prostu nie będziesz mieć innych surowców poza złotem. A granie dobrym magiem na początku nie sprawi Ci problemów w walce z dzikimi jednostkami.
  • Odpowiedz
@Dariel: nie żartuj, na small planszy tracisz zamek w 2 tygodniu jeśli zagramy z takimi taktykami. I nagle ja mam ekonomicznie rozbudowany zamek :) W hirosów to ja się w 3 klasie podstawówki zagrywałem, ale coś tam pamiętam ze skutecznych strategii w player vs player. Bo na kompy też trzeba nieco inaczej podchodzić bo handicap mają.

To tylko szablon jak zaznaczyłem. Rozmiar planszy, rozmieszczenie zamków, milion rzeczy ma znaczenie.
  • Odpowiedz
  • 0
@badasq: a Ty byś mogl czytać dokładniej moje posty, bo napisałem, ze Twoja strategia spisuje sie tylko na niskim poziomie trudności lub małych mapach :)
  • Odpowiedz
@Dariel: Po co Ci dochód skoro nie masz na co go wydać ? Strategia budowy kapitolu ma swój sens jedynie podczas gry z komputerem, ponieważ tam każda taktyka jest skuteczna a każdy bohater jest dobry.

Każdy zamek ma inną drogę rozwoju w pierwszych tygodniach, ale to nie miejsce na takie rozpiski.

@padobar: Najważniejsze czego musisz nauczyć się w tej grze to operowanie jednostkami w walce, lecz tego trudno
  • Odpowiedz
@sbcs: dziwne, ale grając wielokrotnie z różnymi graczami, także przez internet swoja strategią przegrałem tylko raz, bo się dwóch na mnie od razu rzuciło ( grali razem bez sojuszu na mnie i jeszcze jakiegoś innego gracza). Kasa to podstawa, na co Ci jednostki skoro nie masz kasy? A nadmiar kasy pozowli kupić kolejnego bohatera ulepszyć budowle albo kupić artefakty czy co tam wolisz :)
  • Odpowiedz
@Dariel: Kasa to podstawa, ale to nie zamek powinien ją zapewniać, zwłaszcza na początku. Nie wiem ile razy grałeś online i z kim, wiem natomiast ile sam przegrałem gier i z kim, tam nie ma czasu na budowanie kapitolu, a często wcale się go nie robi. Szybkość działania to podstawa, budowanie kapitolu na początku postawi Cię w przegranej pozycji z 99 % graczy z WoH'a.
  • Odpowiedz