Aktywne Wpisy
ntdc +24
Heekate +128
Taka ciekawostka.
Ośmiornice i ich kosmiczne DNA „Genom ośmiornicy wykazuje zdumiewający poziom złożoności – zawiera o 33 000 genów kodujących białka więcej niż Homo sapiens”.
A oto gwóźdź programu: „Geny prowadzące od konsensusowej sekwencji genów łodzików [...] przez mątwy [...] i kalmary [...] do ośmiornicy [...] trudno znaleźć w jakiejkolwiek wcześniejszej formie życia – można zatem powiedzieć, że wydają się one zapożyczone z dalekiej »przyszłości« w kategoriach ewolucji ziemskiej lub, bardziej realistycznie,
Ośmiornice i ich kosmiczne DNA „Genom ośmiornicy wykazuje zdumiewający poziom złożoności – zawiera o 33 000 genów kodujących białka więcej niż Homo sapiens”.
A oto gwóźdź programu: „Geny prowadzące od konsensusowej sekwencji genów łodzików [...] przez mątwy [...] i kalmary [...] do ośmiornicy [...] trudno znaleźć w jakiejkolwiek wcześniejszej formie życia – można zatem powiedzieć, że wydają się one zapożyczone z dalekiej »przyszłości« w kategoriach ewolucji ziemskiej lub, bardziej realistycznie,
1) producenci tarcz listkowych zbiją na mnie fortunę, bo tyle jest do szlifowania. wyszlifowanie na równo tej obejmy przedniej to straszna mordęga. W ogóle powinienem to spawać tigiem.
2) gdzieniegdzie szlifowanie odkryło niedoskonałości ukryte pod spawem, będe musiał to naprawić dodatkowym spawaniem i jeszcze jedną falą szlifownaia, w przeciwnym razie mogę spodziewać się pęknięć
3) Jest małe odgięcie na ramie, ale takie które naprawie stająć na nie odpowiednio. Dokładniej mam wrażenie że oś tylniego wachacza jest odchylona na prawo delikanie. Upewnie się po złożeniu.
Będzie jeszcze jedna fala szlifowania, na razie rama przeleciana tarczami listkowymi 40 i 80 (bedzie jeszcze 120), oraz szczotką drucianą osadzoną na szlifierce kątowej. Myśle że jutro tą ramę wykończę całkowicie. Finalnie cała rama pójdzie do piaskowania na równo przed malowaniem.
#qwarqqmajstruje #rowercargo #spawanie #diy
Ja bym wyszlifował na gładko tylko zewnętrzną ramę główną. Resztę bym tylko z grubsza potraktował tarczą.
Nie można szlifować wszystkiego na zero.
Miałem płaski stół jako referencje, plus przygotowałem sobie formę do kąta 110', który powtarza się praktycznie wszędzie w ramie
Ewentualnie elementy gdzie przykręcasz koła, kierownicę spawać na końcu po zbudowaniu ramy.
@qwarqq: nie daj się producentom tarcz listkowych robić w bambuko i zachowaj je do najwyżej finalnego picowania na gładko. Dowody własnej spawalniczej amatorszczyzny usuwaj zaś czymś takim, na o wiele dłużej starczy:
https://allegro.pl/oferta/makita-tarcza-do-szlifowania-zgrubnego-125mm-x-6mm-7545663727
<3 wspaniałe zadanie, uwielbiam