Wpis z mikrobloga

@voltovnik: Przy kontroli paszportowej na lotnisku strażniczka sama pyta na początku, czy jest powód do zwolnienia z kwarantanny. Odpowiedziałam, że tak, bo jestem studentką. Ona poprosiła o dokument potwierdzający. Podałam jej mój student status letter, ona coś tam wpisała. Zapytała tylko, gdzie studiuję i po chwili otworzyła mi bramkę.

I tyle, zero kłócenia się. A na to się nastawiałam, nawet miałam wydrukowane to rozporządzenie, żebym miała na co się powołać, a
@Verae: aaa, kurde zle przeczytałem bo Ty studiujesz w UK, a ja studiuje w Polsce zaocznie/internetowo i chce lecieć w sierpniu do Polski i się zastanawiam czy jakbym miał papierek z uczelni to by przeszło.
@duszek360: Chyba tak, ale nie jestem pewna. Punkt 9 mówi: „[obowiązku kwarantanny nie stosuje się] przez studentów [...] kształcących się w Rzeczypospolitej Polskiej lub, w przypadku obywateli Rzeczypospolitej Polskiej, w innych państwach;”

Niby to trochę brzmi, jakby dla obywateli była tylko ta opcja po „lub”. Ale w sumie nie pisze, że chodzi tylko o obcokrajowców kształcących się w PL, więc powinno być dla wszystkich, w tym i dla Polaków. A przy
@Verae Czyli, że status studenta poza granicami Polski jest wystarczającym powodem aby być zwolnionym z kwarantanny? Myślałem, że to dotyczy tylko studentów z Polski lub tych prowadzących jakieś badania w ramach programu na danej uczelni. Karta studencka ze zdjęciem wystarczy aby udowodnić ten status studenta? Czy koniecznie trzeba jakieś dodatkowe dokumenty z uniwersytetu? Teraz to mnie zaskoczyłaś i nawet nie wiedziałem że jest taka opcja.