Wpis z mikrobloga

Jestem jedynym programistą w "startupie", którego celem jest stworzenie pewnego oprogramowania na sprzedaż. Ludzie w pracy mają opinię, że gdybym opuścił tą firmę, ta firma by zwyczajnie upadła. Posiadam wiedzę, umiejętności, pcham ten projekt do przodu, by w końcu ujrzał światło dzienne. Wszyscy inni w zasadzie przyglądają się i czekają, aż w końcu zostanie ukończony.

Przypadek sprawił, że niestety z dnia na dzień wylądowałem na stole operacyjnym. Przeleżałem tydzień w szpitalu, a po wypisaniu dostałem 2 tygodnie zwolnienia chorobowego, by dojść do siebie po tygodniu lecenia na morfinie.

Dwa dni po wyjściu ze szpitala zadzwonił do mnie szef, że no przecież projekt stoi w miejscu, żebym coś popracował, że on da mi te 20% dodatkowe. Powiedziałem, że spoko, mogę 2-3 godziny popracować, ale nie więcej, bo muszę wykonywać rehabilitację i odpoczywać. Wiecie co mi powiedział ?

"No wiesz, ogólnie to tak długie chorobowe, to się kończą najczęściej wypowiedzeniem. Marta już mi mówi, bym miał to w dupie i szukał nowego programisty. Projekt stoi".

Powiedziałem okey i wróciłem jak ostatni frajer do pracy 8 godzin dziennie za 20% wynagrodzenia na 2 dni po wyjściu ze szpitala.

Piszę ten post dlatego, że dziś, na niespełna miesiąc od tego zdarzenia dostałem nową pracę, lepsze pieniądze, fajniejszy projekt i fajniejsze technologie. W przyszłym tygodniu przynoszę wypowiedzenie i spodziewam się mocnej awantury, wjazdów na ambicję. W końcu szef też jest świadomy, że beze mnie ta firma stoi w miejscu przez najbliższe pół roku. Mimo to zdecydował się na najbardziej prymitywną formę mobbingu, czyli straszenie wypowiedzeniem, bo mu żal dupe ściskał, że musi płacić mi 80% wynagrodzenia, kiedy dochodzę do siebie, a projekt stoi.

#programowanie #programista15k #pracbaza #januszex #gownowpis
  • 163
@mtosny: Z szacunku do siebie wysłałem tego dnia 20 cv. Nie spodziewałem się, że będzie taki odzew, bo w zasadzie w ciągu kolejnych dwóch tygodni odezwało się 18 firm.