Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Będę pisał książkę. Jej budowa będzie tak naprawdę sklejką z moich osobistych notatek, które są zwykłymi plikami notatnika, lub Worda, które zaś są znajdują się w folderze głównym, a w nim znajdują się kolejne foldery, które są ponazywane odpowiednio do kategorii tematycznych danych notatek.

By nie stracić danych, chciałbym kopiować je na pendrive. I tu moje pytania:

1. Jakiego pendrive kupić do takich kopii zapasowych

2. Jakiego systemu pliku użyć, by w razie awarii łatwo można było odzyskać notatki, lub też by nie doszło do ich uszkodzenia przy braku zasilania

3. Jak robić te kopie zapasowa? Po prostu kopiować folder i za każdym razem klikać by pomijać pliki, o tych samych nazwach, lub zastępować je nowymi, podczas gdy nowe skopiują się bez kłopotu? Czy może jakieś archiwum w 7zip?

#pytanie #komputery #it #informatyka #bezpieczenstwo
  • 3
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@marcinadd: do chmury nie chcę, bo trzeba płacić XD
A ja nie potrzebuje dużego pakietu, z resztą ostatnio była jakaś akcja, że jakaś serwerownia się spaliła.
Darmowe chmury mają w regulaminie chyba, że mogą wykorzystać pliki, które tam są.

Po prostu wolę trzymać dane pod ręką
@wez_idz_sobie: troche toporny pomysl ale tak:

0) Kub 2 pendrive, 2 roznych firm
1) firma dowolnie znana, byle nie chinskie pomysly.
2) obojetnie
3) najlepiej z danego dnia wszystko sobie zipuj, a zip to data w nazwie.

-1) najwazniejsze, od czasu do czasu sprawdz czy mozesz sie dostac do wczesniejszej wersji z tych pendrive

Dodatkowe pomysly to:
- rozwaz szyfrowania, haslowanie tego
- jak masz w domu 2 komputery to syncthing