Wpis z mikrobloga

Stary, poczciwy Scott sportster p6. Oponki wymienione na 28mm slicki aby pojeździć po szosie. Myślicie że warto inwestować w taki rowerek coś więcej czy zbierać na jakiś #triban lub #gravel? Ten rower w życiu niewiele przejechał, wiec stan jest dobry.

Zastanawiam się czy wydając teraz 2000-3000 będzie jakiś niesamowity przeskok (za scotta 11 lat temu dałem 1400 zł ( ͡° ͜ʖ ͡°) ). A czego oczekuję od roweru? chyba gravela z możliwością zmiany opon z szosowych na szersze w zależności gdzie chcę pojeździć. Amortyzacja mnie nie interesuje.

Wczoraj go ważyłem, 12,5kg więc chyba nie jest tak źle.

Specyfikacja:
Rama
New Sportster Frame
Alloy 6061

Widelec
Steel 700C straight blades, 1 1/8

Stery
Ritchey OE Logic Zero
semi integrated

Przerzutka (tył)
Shimano Acera RD-M 360 24 Speed

Przerzutka (przód)
Shimano FD-TX51 / 31.8mm clamp

Manetki
Shimano ST-EF 50-7, easy fire, w/gear indicator

Klamki hamulców
incl in SL

Hamulce
Scott Comp V-brake

Korbowód
Shimano FC-M191
48x38x28 w CG

#rower #rowery trochę #szosa #scott #sportster
Pobierz tylkoanon - Stary, poczciwy Scott sportster p6. Oponki wymienione na 28mm slicki aby ...
źródło: comment_1622111041lxZBFZsC1YyLZjKRC2SXUR.jpg
  • 22
@tylkoanon: dodam jeszcze że zastanawiałem się nad malowaniem ramy roweru (tak dla wyglądu), zmianą kół, zmianą kierownicy na szosową (to przyszłościowo). Czy lepiej kupić gotowca za 2-3k i już?
@tylkoanon: W tym przedziale cenowym dostaniesz tylko jednego gravela i będzie to triban rc 120. Jak to od najtańszego gravela na rynku, nie można oczekiwać za wiele.

Natomiast co do inwestycji w rower - malowanie ok, chociaż jak za bardzo się na tym nie znasz to ma szansę wyglądać gorzej, niż obecnie (nie wygląda wcale źle).
Natomiast zmiana kierownicy na szosową będzie droga (doliczając klamkomanetki itd.) zapłacisz naprawdę sporo, a jedyne
@diarrhoea: malować nie chciałbym sam, bo wyceniłem ściąganie lakieru i malowanie i powiedzieli 300zł, więc wolę żeby spieprzył to ktoś inny ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Okej baranka bym olał, ale chyba doinwestuję do tego roweu to co wymaga naprawy i będę jeździł.
Wczoraj go ważyłem, 12,5kg więc chyba nie jest tak źle.


@tylkoanon: Miałem ci napisać, że można go przebić na szosę ale jak wagę zobaczyłem to mija się z celem. W tym układzie bym nic z tym rowerem nie robił i jeździł jak jest.
@4x80: To ile powinna ważyć szosa? Mój jest w rozmiarze L.

1 kg różnicy to dużo? Myślę że mojego można jeszcze odchudzić

Triban 500 waży
11,25 kg w rozm. M bez pedałów.

Triban 120rc
11,25 kg w rozm. M bez pedałów.
@diarrhoea Ratowanie starych rowerów ma sens, bo scott, tutaj omawiany, to nie żaden zardzewiały szrot, tylko prosty rower do rekreacji (teraz to chyba się nazywa fitness, czy jakoś tak).
Co do pytania @tylkoanon to jeżeli z obecną kierownicą jest ci na nim wygodnie, to po co zmieniać cokolwiek? Z barankiem @diarrhoea ma 100% racji, to będzie kalectwo. Myślę, że opony cx'owe tu calkiem agresywne wejdą, a jeżeli korci cię inwestowanie w rower,
opony cx'owe


@Wujek_Sztefan: wczoraj włożyłem szosówki 28mm, jeszcze nie byłem w trasie ale podjarałem się :D. Właśnie muszę rozpatrzeć to czy warto dokładać, czy brać rower kiedyś za 2-3k bo nie dam więcej po prostu. Łatwo się mówi dołóż trochę tu jest fajny za 5k, ale po prostu nie wykorzystam takiego sprzętu.
@tylkoanon: Ja aktualnie śmigam na Giancie Defy Advanced, ale z tego co widzę, to ciężko go dorwać w dobrej cenie (cięzko go dorwać w ogóle). Ale np. aluminiowej cannondale spokojnie ważą mniej niż 8 kg.
@4x80: przepraszam źle skopiowałem, u nich za 500 jest info że 10,6kg, triban gravel 10,9kg w rozmiarze M bez pedałów, to już będzie ważył tyle co mój prawie :D A myślę że swojego mogę odchudzić
@tylkoanon: Tylko 5k to wciąż tania szosa. Te rowery potrafią kosztować ponad 50k zł. Używanego kupisz (jak będą, obecnie słabo) za 3.5k. To jest ogólnie najgorszy moment w historii, żeby rower kupować ¯\_(ツ)_/¯
@4x80: Muszę to przeliczyć, na spokojnie to trzeba siąść ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@diarrhoea: No właśnie temu zastanawiam się czy w ogóle kupować czy sobie podratować scotta i śmigać. Nie porównujmy roweru za ponad 5k to scotta bo to nie ma sensu, trzeba znaleźć złoty środek