Wpis z mikrobloga

Mirki. Pacjent to Ford C-Max z 2007 roku ala Ford Focus Mk.2. Auto posiada podświetlenie nóg kierowcy i pasażera. Zaświecają się w momencie otwierania drzwi i po jakimś czasie przygasają. A chcę zrobić tak jak jest z światełkiem w podsufitce, czyli to samo co przy nogach, ale dodatkowo możliwość włączenia i wyłączenia przyciskiem lampki na podsufitce.
Są dwa sposoby. Pierwszy to wpiąć się w przewody znajdujące się w czarnej kostce pokazanej na zdjęciu. Jeden przewód to +12V, a drugi masa. Zrobiłbym to tak, że wpiął bym się łącznikiem WAGO, a przewody zakończył małą taśmą LED dla kierowcy i pasażera, każda po 1,5 W mocy.
Druga opcja. Wlutować się w blaszki znajdujące się w lampce w podsufitce, puszczenie przewodów pod podsufitką, słupkiem itd.
Ktoś robił taki zabieg? Jakieś uwagi?
#elektronika #elektronikasamochodowa #ford #focus #mondeo #
  • 18
  • Odpowiedz
@Berkel_88: lepiej zrobić to przy gem-ie. Odlutować od footlight, przylutować do rooflight, bądź wpiąć się w kable. Brak dodatkowych kabli i druciarstwa.
  • Odpowiedz
@Haddi: Wpiąłem się przy GEMie, czarna kostka i zadziałało ale ... nie działa opcja włączenie i wyłączenia przyciskiem w podsufitce. Daje sobie z tym spokój, w miejsce żarówek wepnę przewody zakończone taśmą LED albo na "żywca" przylutuję do płytki na podsufitce, jeszcze się zobaczy.
  • Odpowiedz
@Berkel_88: zapomniałem że chcesz włączać za pomocą przycisku na podsufitce. Więc to chyba jedyna opcja. W sumie jeden kabel musisz puścić, drugi możesz przy gem.
  • Odpowiedz
  • 0
@Haddi o pomyśle nad tym jednym przewodem. Ale powiedz, do GEM podpinam przewód do tego gdzie nie ma Napięcia , czy tego gdzie jest napięcie? Czy to bez różnicy bo jak się wepne tam gdzie napięcie to przy lampce sufitowej do tej blaszki gdzie nie ma napięcia i na odwrót.
  • Odpowiedz
@Berkel_88: Potrzebujesz przerwę w obwodzie ze sterowaniem(które ma lampka w podsufitce). Jeden przewód za włącznikiem(w podsufitce), drugi przy gem(oczywiście nie ten sam), myślę że lepiej też, z podsufitki, nie sprawdzałem jak reagują na przemian(podsufitka - nogi).
  • Odpowiedz
  • 0
@Haddi no rozumiem. Zrobię tak, ze na tył puszcze dwa przewody z tylnej lampki bo ciągnąć z gemu na tył trochę więcej roboty. A w przodu zrobię z jednym przewodem od lampki. A jak z dodatkowym bezpiecznikiem, dawać czy nie? W wyjdzie, ze na jednym obwodzie, jednej lampce będą odpięte 3 taśmy LED każda o mocy 1,5W co daje 4,5W o 0,5W mniej nóż standardowa zarowka c5w
  • Odpowiedz
@Berkel_88: widzę że projekt się powiększa. Bezpiecznik standard wytrzyma, ale dla świętego spokoju możesz dołożyć,sam bym tak zrobił. Trochę nie rozumiem Twoich modyfikacji, ale co komu potrzeba. :)
  • Odpowiedz
  • 0
Nie wszystko opisałem lub niejasno. Teraz jest:
- oswietlenie nóg/skarpetek u kierowcy i pasażerami na zarowkach w5w
- brak oświetlenia u pasażerów z tyłu, nie ma oprawek, nie ma przewodów, nie ma nawet otworów, haczykow itp. dla oprawek
Co chcę mieć:
- oświetlenie nóg kierowcy i pasażerów na taśmach LED (taśmy nieduze, Samsunga, 3 diody z soczewka moc 1.5 W) z dodatkową opcją włącz-wyłącz tak jak w oświetleniu na podsufitce.

Dla kierowcy
  • Odpowiedz
@Insiders: @Haddi: 50% pracy za mną. Zrobiłem podświetlenie dla pasażerów z tyłu. Dobrze, że w C-Maxie można demontować tylne fotele, dzięki temu mogłem się kłaść, kucać ( ͡° ͜ʖ ͡°) przez co miałem lepszy dostęp. Przewód puściłem pod podsufitką, słupkiem C, progiem i wyszedłem pod przednim siedzeniem pasażera. Przewód schowany i poprowadzony jak oryginalne wiązki kabli. Przewodu dałem tyle, aby nie brakło podczas przesuwania fotela do
  • Odpowiedz
@Berkel_88: też myślałem nad jakimś podświetleniem nóg z tyłu, tylko jak po jakimś wyjeździe z dzieciakami, z tyłu jest taki burdel, że lepiej żeby było ciemno XD
  • Odpowiedz
  • 0
@Insiders no nawet bardzo jasno, to przez te moduły LED ale zawsze można w przyszłości zmienić na słabsze. Tez zdjęcie tak rozjasnia i odbicie od gumowej wycieraczki
  • Odpowiedz