Wpis z mikrobloga

Projekt niedoszłego samochodu Manor MR06, którym brytyjska ekipa miała rywalizować w sezonie 2017.

Zespół Manora został uratowany w ostatniej chwili przed startem sezonu 2015 przez Stephena Fitzpatricka. Jednak od początku było wiadomo że Fitzpatrick jest tylko tymczasowym właścicielem, Brytyjczyk planował wyciągnąć ekipę z pozycji czerwonej latarni, a następnie sprzedać pakiet większościowy nowym inwestorom. Sezon 2015 był na zasadzie aby przetrwać ekipa jeździła samochodem Marussi z 2014, nie wprowadzając żadnych poprawek na przestrzeni całego sezonu.
Sytuacja zmieniła się w 2016 roku, zespół kupił silniki od Mercedesa, skrzynie biegów od Willamsa, oraz udało im się pozyskać kilku inżynierów z zespołów środka stawki F1. Zespół postawił sobie za cel wywalczenie pozycji w top 10 konstruktorów, gdyż w sezonie 2016 było 11 ekip, a tylko pierwsza 10 otrzymywała kasę od Berniego. Na testach i po pierwszych wyścigach wiadome było iż zespół nadal ma najsłabszy samochód w stawce, lecz nie traci zbyt dużo do zespołów środka stawki i w szczęśliwych okolicznościach mogą pokonać Saubera, którego forma w porównaniu z 2015, spadła mocno w dół. Dzięki dobrej strategii i odrobinie szczęścia Manor zdobył swój 1 punkt podczas GP Austrii, w tym momencie wydawało się że Sauber raczej tego nie przebije i ekipa spełni swoje założenie. Finisz w top 10 był bardzo ważny dla przyszłości ekipy, gdyż Fitzpatrick nie posiadał pieniędzy na starty po sezonie 2016, z tego powodu przez cały rok prowadził rozmowy z nowymi inwestorami z USA, którzy postawili warunek że wejdą w ten biznes tylko wtedy jak Manor ukończy sezon w top 10. Reszta sezonu wyglądała obiecująco dla zespołu, toczyli w miarę równą walkę z Sauberem, czasem nawet podgryzali Renault, na Monzy nie wiele zabrakło do wejścia do Q3 w kwalifikacjach. Sytuacja zmieniła się podczas GP Brazylii kiedy to Felipe Nasr z Saubera w deszczowym wyścigu nieoczekiwanie zajął 9 miejsce, co pozwoliło Sauberowi wypchnąć Manora z top10. Dla Nasra była to bardziej porażka, niż wygrana, gdyż w "nagrodę" za 2 ważne punkty Sauber zwolnił Brazylijczyka na sezon 2017, z powodu niewypłacalności jego sponsorów. Jedyną ekipą która chciała Nasra, nawet bez kasy był... Manor. Gdyż nowi właściciele według przecieków podpisali już wstępne umowy z Nasrem i Gutierezem. Po GP Brazylii nowi inwestorzy wycofali się z mocno zaawansowanych rozmów z powodu braku szans na odzyskanie 10 miejsca w konstruktorach przez Manora. Fitzpatrick próbował sprzedać zespół komuś innemu, w plotkach byli łączeni tacy gracze jak Ron Dennis, który stracił posadę szefa Mclarena, a także sam Bernie Ecclestone, który po przejęciu F1 przez Liberty, został odsunięty od kierowania serią. Żadna z tych plotek się nie sprawdziła, zespół znalazł się na prowizorycznej liście startowej na sezon 2017, zostało nawet opłacone wpisowe. Jednak ostatecznie 25.01.2017 zespół został oficjalnie zamknięty, a dobra materialne znalazły się na aukcji komorniczej. Tuż po zamknięciu ekipy, byli pracownicy opublikowali w sieci zdjęcia modelu w skali 1:2 którym zespół miał ścigać się w 2017 roku. Przednie skrzydło zostało dostosowane po do nowych przepisów, na tyle samochodu pojawiła się charakterystyczna płetwa rekina, która powróciła do F1 właśnie w sezonie 2017. Poza tym zespół planował zastosować chłodnicę ciekłego powietrza umieszczoną pomiędzy zbiornikiem paliwa a przednią ścianą silnika, takiego samego rozwiązania korzystał Mercedes w latach 2014-16. Jeden z inżynierów podobno twierdził również, że podjęto decyzję o przeniesieniu niektórych skrzynek elektronicznych samochodu z bocznych podestów do tego obszaru, aby poprawić potencjał aerodynamiczny i efektywnej rozłożyć masę samochodu. Dodatkowo zespół miał w planach tańszą wersję B samochodu, która miała być modyfikacją konstrukcji z 2016, jednak ze względu na dużą zmianę przepisów na jej ewentualne użycie w sezonie 2017, zespół potrzebowałby zgody FIA.

#f1 #randomf1shit
tumialemdaclogin - Projekt niedoszłego samochodu Manor MR06, którym brytyjska ekipa m...

źródło: comment_1620661418bF79bIetBRyzH7I2D32QR4.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
@tumialemdaclogin: Kurde głupia zasada że pieniądze dostaję tylko zespoły z TOP 10 i nierówny podział środków z lat 2013-2020 nie dość że zabetonowal przez wiele lat TOP 3, to do tego doprowadził do upadku takiego Caterhama czy Manor/Marussie co powoduję że wielu dobrych kierowców nie ma szans aby się pokazać w F1
  • Odpowiedz