Opona AT, priorytet na bezpieczeństwo na drodze, komfort podróży, potem zdolności terenowe - choć wiem, że nie wiele tutaj przestrzeni na to zostanie, ale lepiej zawsze niż szosowa.
Serce mówi kup MT - ale w błocie prawie nie bywam, więcej bym cieszył oko z ich agresywnego wyglądu niż to warte.
Rozsądek mówi Michelin CrossClimate
Drogą kompromisu z tego co wygrzebałem w sieci wychodzi na to, że najlepiej wziąć discoverer AT3, tylko który? Na stronie producenta nie znalazłem wystarczająco informacji aby je porównać jakoś senswnie. * DISCOVERER® AT3 4S™ * DISCOVERER® AT3 SPORT 2™
@anonim1133: Brałeś pod uwagę BFG AT KO2? Mi bardzo dobrze (jak na ATki) hamują na suchym i mokrym. Niestety w błocie jest słabo, w poniedziałek musiałem przez to jakieś dwie tony błota przerzucić łopatą. ( ͡°͜ʖ͡°)
@GaiusBaltar: Dużo ludzi krytykuje ich zachowanie na mokrym. Jak najbardziej brałem pod uwagę - dodatkowy plusik mają za wygląd xD
@FilipWWL: Pajero 4, ile czego będzie się okaże, ale póki co powiedzmy, żę 90% po czarnym - daily + wycieczki. Jak z drogi zjeżdżam to raczej jakiś polniak niż potężne błoto, bo samemu się "boję".
@anonim1133: Na mokrym nie miałem problemów, ale tutaj jest pewne "ale". Podobno są dwa warianty sprzedawane jako KO2, starszy, który na mokrym radził sobie umiarkowanie i nowszy, który radzi sobie lepiej. W każdym razie, czasami zdarza mi się wjechać jakieś błoto, i z tego względu tych BFG AT KO2 po zdarciu obecnego kompletu już raczej nie kupię. Natomiast do jazdy głównie drogowej spisują się świetnie.
@anonim1133: No to absolutnie nie mt. Głośne, nie ma trakcji na mokrym asfalcie, na asfalcie zimą jak coś tam leży też jest bardzo średnio z hamowaniem, trzeba z ciśnieniem kombinować. Zbyt agresywny bieżnik w terenie plus ciężka noga czy chwila nieuwagi i masz coś ukręcone. W twoim przypadku nawet at nie są potrzebne. Kup szosówki takie jak przewidział producent i śmigaj. Osobiście znam ludzi którzy z asfaltu zjeżdżają na zwykłych zimówkach
@anonim1133: Właśnie sam nie wiem, wiem tylko że nie będzie już tych BFG Ko2.
Te obecne jeszcze długo posłużą, ale później rozważam albo AT+ albo kolejny zestaw felg z MT lub Simexami, i podmienianie w zależności od potrzeb. Najpierw muszę ogarnąć podniesienie auta i nadkola tak żeby 35 calowe weszły. ( ͡°͜ʖ͡°)
Na początku to auto też miało nie być do jakichś ciężkich przejazdów, ale jakoś tak ostatnio wychodzi. ¯_(ツ)_/¯
@GaiusBaltar: Z czasem możę być różnie, wiadomo :P Na razie to nowy, ładny drogi rodzinny samochód, więc delikatnie :P
Też myślałem ewentualnie o drugim zestawie kół, ale mam wątpliwości czy chciałoby mi się, szczególnie, że musiałbym trzymać je na wsi u rodziny... Meh!
@FilipWWL: Każdy atek raczej szybko się zaklei, w końcu
@anonim1133: kup Yokohame bo są całoroczne AT+ albo Insa Tracktion Track taki mix At/Mt i tak jak pisał @Podstarzaly_Mandalorianin Toyo AT+ Ewentualnie szukaj opon At+ które lepiej robią niż zwykle AT. Z tej kategorii najlepiej robią właśnie yokohama i pirelli. Bridgestone odradzam nic nie mają poza marką/renomą. Tyle lat latam i najbardziej polecam właśnie yoko i inse oraz hankooka. Z Toyo nie znam nikogo kto ma i na nich jeździ. Bridgestone
@anonim1133: a i miałem pisać o zimie. Yokohama ta poprzednia geolandar ślizgała się jak jamnik na oblodzonych schodach, na mokrym była spoko. Hankook świetnie na mokrym w błocie się dobrze czyścił zimą na śniegu całkiem spoko, maxisy tylko latem, Bridgestone ślisko zima na śniegu i kiepsko i na błocie gorzej niż hankook, Insa ranger jak Bridgestone na błocie ale na śniegu bajka bo szła jak zimówka, Insa tracktion track na błocie
Serce mówi kup MT - ale w błocie prawie nie bywam, więcej bym cieszył oko z ich agresywnego wyglądu niż to warte.
Rozsądek mówi Michelin CrossClimate
Drogą kompromisu z tego co wygrzebałem w sieci wychodzi na to, że najlepiej wziąć discoverer AT3, tylko który? Na stronie producenta nie znalazłem wystarczająco informacji aby je porównać jakoś senswnie.
* DISCOVERER® AT3 4S™
* DISCOVERER® AT3 SPORT 2™
#offroad #motoryzacja
Cooper DISCOVERER® AT3
Komentarz usunięty przez autora
@FilipWWL: Pajero 4, ile czego będzie się okaże, ale póki co powiedzmy, żę 90% po czarnym - daily + wycieczki. Jak z drogi zjeżdżam to raczej jakiś polniak niż potężne błoto, bo samemu się "boję".
Te obecne jeszcze długo posłużą, ale później rozważam albo AT+ albo kolejny zestaw felg z MT lub Simexami, i podmienianie w zależności od potrzeb. Najpierw muszę ogarnąć podniesienie auta i nadkola tak żeby 35 calowe weszły. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na początku to auto też miało nie być do jakichś ciężkich przejazdów, ale jakoś tak ostatnio wychodzi.
@GaiusBaltar: Z czasem możę być różnie, wiadomo :P Na razie to nowy, ładny drogi rodzinny samochód, więc delikatnie :P
Też myślałem ewentualnie o drugim zestawie kół, ale mam wątpliwości czy chciałoby mi się, szczególnie, że musiałbym trzymać je na wsi u rodziny... Meh!
@FilipWWL: Każdy atek raczej szybko się zaklei, w końcu
Ewentualnie szukaj opon At+ które lepiej robią niż zwykle AT.
Z tej kategorii najlepiej robią właśnie yokohama i pirelli. Bridgestone odradzam nic nie mają poza marką/renomą.
Tyle lat latam i najbardziej polecam właśnie yoko i inse oraz hankooka. Z Toyo nie znam nikogo kto ma i na nich jeździ. Bridgestone