Wpis z mikrobloga

Opona AT, priorytet na bezpieczeństwo na drodze, komfort podróży, potem zdolności terenowe - choć wiem, że nie wiele tutaj przestrzeni na to zostanie, ale lepiej zawsze niż szosowa.

Serce mówi kup MT - ale w błocie prawie nie bywam, więcej bym cieszył oko z ich agresywnego wyglądu niż to warte.

Rozsądek mówi Michelin CrossClimate

Drogą kompromisu z tego co wygrzebałem w sieci wychodzi na to, że najlepiej wziąć discoverer AT3, tylko który? Na stronie producenta nie znalazłem wystarczająco informacji aby je porównać jakoś senswnie.
* DISCOVERER® AT3 4S™
* DISCOVERER® AT3 SPORT 2™

#offroad #motoryzacja
anonim1133 - Opona AT, priorytet na bezpieczeństwo na drodze, komfort podróży, potem ...

źródło: comment_1620300571DP0PBVpn7dmgKL0evI7rBK.jpg

Pobierz

Cooper DISCOVERER® AT3

  • SPORT 2™ 20.0% (1)
  • DISCOVERER® AT3 4S™ 80.0% (4)

Oddanych głosów: 5

  • 13
@anonim1133: Brałeś pod uwagę BFG AT KO2? Mi bardzo dobrze (jak na ATki) hamują na suchym i mokrym. Niestety w błocie jest słabo, w poniedziałek musiałem przez to jakieś dwie tony błota przerzucić łopatą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@GaiusBaltar: Dużo ludzi krytykuje ich zachowanie na mokrym. Jak najbardziej brałem pod uwagę - dodatkowy plusik mają za wygląd xD

@FilipWWL: Pajero 4, ile czego będzie się okaże, ale póki co powiedzmy, żę 90% po czarnym - daily + wycieczki. Jak z drogi zjeżdżam to raczej jakiś polniak niż potężne błoto, bo samemu się "boję".
@anonim1133: Na mokrym nie miałem problemów, ale tutaj jest pewne "ale". Podobno są dwa warianty sprzedawane jako KO2, starszy, który na mokrym radził sobie umiarkowanie i nowszy, który radzi sobie lepiej. W każdym razie, czasami zdarza mi się wjechać jakieś błoto, i z tego względu tych BFG AT KO2 po zdarciu obecnego kompletu już raczej nie kupię. Natomiast do jazdy głównie drogowej spisują się świetnie.
@anonim1133: No to absolutnie nie mt. Głośne, nie ma trakcji na mokrym asfalcie, na asfalcie zimą jak coś tam leży też jest bardzo średnio z hamowaniem, trzeba z ciśnieniem kombinować. Zbyt agresywny bieżnik w terenie plus ciężka noga czy chwila nieuwagi i masz coś ukręcone. W twoim przypadku nawet at nie są potrzebne. Kup szosówki takie jak przewidział producent i śmigaj. Osobiście znam ludzi którzy z asfaltu zjeżdżają na zwykłych zimówkach
@anonim1133: Właśnie sam nie wiem, wiem tylko że nie będzie już tych BFG Ko2.

Te obecne jeszcze długo posłużą, ale później rozważam albo AT+ albo kolejny zestaw felg z MT lub Simexami, i podmienianie w zależności od potrzeb. Najpierw muszę ogarnąć podniesienie auta i nadkola tak żeby 35 calowe weszły. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@anonim1133: Choć w praktyce, pewnie jak zmienię je na MTki to i tak będę się zakopywał, tylko że głębiej i dalej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na początku to auto też miało nie być do jakichś ciężkich przejazdów, ale jakoś tak ostatnio wychodzi.
Na początku to auto też miało nie być do jakichś ciężkich przejazdów, ale jakoś tak ostatnio wychodzi. ¯_(ツ)_/¯


@GaiusBaltar: Z czasem możę być różnie, wiadomo :P Na razie to nowy, ładny drogi rodzinny samochód, więc delikatnie :P

Też myślałem ewentualnie o drugim zestawie kół, ale mam wątpliwości czy chciałoby mi się, szczególnie, że musiałbym trzymać je na wsi u rodziny... Meh!

@FilipWWL: Każdy atek raczej szybko się zaklei, w końcu
@anonim1133: kup Yokohame bo są całoroczne AT+ albo Insa Tracktion Track taki mix At/Mt i tak jak pisał @Podstarzaly_Mandalorianin Toyo AT+
Ewentualnie szukaj opon At+ które lepiej robią niż zwykle AT.
Z tej kategorii najlepiej robią właśnie yokohama i pirelli. Bridgestone odradzam nic nie mają poza marką/renomą.
Tyle lat latam i najbardziej polecam właśnie yoko i inse oraz hankooka. Z Toyo nie znam nikogo kto ma i na nich jeździ. Bridgestone
@anonim1133: a i miałem pisać o zimie. Yokohama ta poprzednia geolandar ślizgała się jak jamnik na oblodzonych schodach, na mokrym była spoko. Hankook świetnie na mokrym w błocie się dobrze czyścił zimą na śniegu całkiem spoko, maxisy tylko latem, Bridgestone ślisko zima na śniegu i kiepsko i na błocie gorzej niż hankook, Insa ranger jak Bridgestone na błocie ale na śniegu bajka bo szła jak zimówka, Insa tracktion track na błocie