Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki pracujący w IT, ciekaw jestem waszego zdania. Otóż od lat pracuję w branży budowlanej, pion nazwijmy to administracyjny. Kasa się zgadza, warunki też, praca jest zajebista, nie mam na co narzekać. Ale mając 39 lat i robiąc kilkanaście lat bardzo podobną robotę, bardzo powoli zaczynam odczuwać wypalenie zawodowe. I jakiś czas temu pojawiła się chęć całkowitej zmiany, przebranżowienia się.

Wieki temu skończyłem informatykę, dobrze ogarniałem wszystkie tematy a zwłaszcza programowanie (mówimy o poziomie jaki jest potrzebny na studiach), zawsze miałem umysł bardzo analityczny ale życie potoczyło się tak, że nie przepracowałem dnia w zawodzie a wiedza ze studiów przepadła.

Teraz mam sporo wolnego czasu i pomyślałem, że może spróbowałbym szczęścia w branży IT, dając sobie, powiedzmy dwa lata na nadrobienie zaległości czyli naukę programowania jakiegoś chodliwego języka. Jestem k------o ambitny, cierpliwy a do tego jestem samoukiem, te trzy cechy od zawsze pomagały mi w karierze. Ale nie znam kompletnie realiów tego segmentu rynku, stąd moje pytania - jaki jest próg wejścia dla kogoś bez doświadczenia i to będąc nie najmłodszym? Jak wyglądają początki pracy jako programista, pracuje się na zlecenie czy na etacie? I waszym zdaniem, czy to w ogóle ma sens, czy jednak konkurencja na rynku jest tak duża, że taki boomer jak ja raczej nie ma szans wejść do tej branży?

#pracait #programowanie
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@XdareckiX: A ja wracam z tego z-------o it i zazdroszczę handlowcom, sprzedawcom czy inżynierom którzy opanowali fach i nie musza na kazdym kroku stawać a chuju przed nowymi wyzwaniami albo trzymać rękę na pulsie bo wszystko tak się zmienia. Po nocach sni mi sie kod i jakieś najdziwniejsze błędy
  • Odpowiedz