Wpis z mikrobloga

Wymieniłem tarcze i klocki jakieś pół roku temu bo drgała kierownica przy hamowaniu. Było ok po wymianie. Teraz od jakiegoś czasu przy prędkościach większych niż 80km/h dalej to samo... Gdzie szukać przyczyny?
pacjent Skoda Octavia I 1.9 TDI

#motoryzacja
#mechanikasamochodowa
#samochody
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Boss86: Jak po wymianie było dobrze tzn., że przyczyną były krzywe tarcze, teraz po pół roku masz to samo, czyli kiepska jakość tarczy i się pokrzywiła.
  • Odpowiedz
@Boss86: ale rozumiem, że teraz bije w czasie jazdy, a nie przy hamowaniu? Na początek wyważyć felgi, bo to najbardziej prawdopodobny powód ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Boss86: Maestro, prawdopodobnie kupiłeś dupne tarcze, gdzieś przy rozgrzanych wjechałeś w kałużę i się pokrzywiły, jak jest c-----y stop metali użyty do produkcji to tak się czasami dzieje.
  • Odpowiedz
@Boss86: No czy jakoś tak, ja kupiłem ostatnio tarcze Ferodo do VAGA, ale akurat 312, u mnie mają bardzo ciężko kilka razy mocno rozgrzanymi wjechałem w stojącą wodę i nic się nie dzieje.
  • Odpowiedz
@Boss86: Temat rzeka, 280 i 256 krzywią się na potęgę. Warto zmierzyć bicie piast, może tam leży przyczyna. U siebie zmieniłem na 288 i temat krzywych tarcz się zakończył (znacznie większa powierzchnia klocka a co za tym idzie mniejsze obciążenia termiczne)
  • Odpowiedz
@Boss86: problem pewnie dalej leży w tarczach. Był zrobiony pomiar bicia przy montażu? Jak nie to tarcze fabrycznie mogły być już krzywe i wyszło po nagrzaniu. Błędny montaż też ma duże znaczenie. Na 4 ostatnie komplety, dwa NOWE zestawy musiały iść na wymianę bo był krzywe... Brembo i Textar. Pewnie poszły dalej do majstrów co montują wszystko jak leci, zamiast zmierzyć bicie po montażu i potem się bujasz.
  • Odpowiedz