Wpis z mikrobloga

Paśniki paśnikami, ale czas na jakąś poważniejszą dysksuję - dzisiaj temat ubrań/pancerza

Tl;dr system ubrań ssie i jest do kompletnej przebudowy, bo co by nie zmienić to gorzej już nie będzie.

*

Nie wiem czy można było zrobić gorszy system ubrań/pancerza? Redzi nie mieli doświadczenia, więc im nie wyszło? Dupa tam. Jak to rozwiązano w wiedźminie 3?

Ano dobrze. Może nie idealnie ale dobrze. Zbroje dzielą się na kategorie wagowe, które to mają wpływ na tempo regeneracji wytrzymałości. Są unikalne zestawy, które po skompletowaniu dają różne bonusy do statsów. Unikalne zestawy mogą być ulepszane do kolejnych poziomów aby nadążyć za rozwojem postaci i zwiększaniem wyzwań. Skompletowanie najlepszych zestawów wymaga wykonania długich (ale i w miarę ciekawych) zadań szukając schematów, potem zebranie często bardzo trudnych i rzadkich składników a na koniec odblokowanie odpowiedniego płatnerza. Wszystko to daje satysfakcję i ma rozsądny wpływ na rozgrywkę. Same zbroje są pięknie wykonane i przyjemne do oglądania w cutscenkach.

Owszem występuje mnóstwo losowego gunwa, które na początku ma jakiś sens ale potem zbieranie zbroi przeciwników mija się z celem (poza oczywiście celami zarobkowymi).

Ok, czyli w następnej grze doświadczeni pracownicy na pewno zaprojektowali jeszcze lepszy system ubrań/pancerzy i powiązanej z tym ulicznej reputacji? A gówno, bo tamci pracownicy już dawno nie pracują a nowi widocznie nie byli zbyt biegli w tym temacie.

Co dostaliśmy? Zwykle przedmioty z ładnym wyglądem i losowymi statystykami z dupy. Wpływ na uliczną reputację oczywiście dawno gdzieś uleciał. Elo, pora na cs-a.

Prowadzi to do takich kuriozum, że gacie ledwo zakrywające dupę postaci dają większą ochronę niż pełne bojówki z jakimiś wojskowymi wkładkami. Gracz, który stawia na statystyki jest zmuszany przez grę do wyglądania jak pajac.

Się przypier...sz pablo397 powiecie, sam zrób lepszy system jak takiś mądry! A zrobię! (w sensie zaproponuje :P)

Trzymając się mojej zasady 'maksimum efektów, minimum pracy' proponuje system oparty na tym co już jest w grze. W grze są już dostępne ubrania ze slotami, do których możemy włożyć jakieś tam usprawnienia (np. +5% do prędkości poruszania się dla butów). Proponuje zdjąć całkowicie z ubrań parametr pancerza i przekierować go na dodatki do tych slotów. Ubrania w grze mają pełnić głównie funkcje czysto estetyczną ale po części praktyczną generując inną liczbę slotów. Jest to dyskusyjne i kwestia balansu ale można by powiązać ilość slotów na wkładki z pancerzem albo do rzadkości danego ubrania albo na szytwno ustalić liczbę slotów w zależności od typu ubioru, np. rękawiczki tylko jeden slot na wkładkę z pancerzem/statsami, ale spodnie czy bluza już trzy sloty na wkładki.

Same wkładki również bym kategoryzował w zależności od rodzaju ubrania - oddzielnie wkładki do rękawiczek, oddzielnie wkładki do spodni. Wkładki jeszcze dalej dzielimy na poziomy 'zwykłe, rzadkie, unikalne itd' co daje poziom pancerza. Np. zwykła wkładka do rękawiczek daje +10 do pancerza, ale już unikalna +30 do pancerza. Różnica spora, ale nigdy nie będzie tak mocna jak wkładka do spodni, gdzie zwykła wkładka daje +100 do pancerza a legendarna powiedzmy aż +500. Tłumaczy to fakt, że spodnie dają teoretycznie większą ochroną pancerzem niż nawet najlepsze super duper rękawiczki. Jeśli dorzucimy do tego jakieś drobne bonusy do statsów, np. unikalna wkładka do rękawiczek +30 do pancerza i +5% do walki wręcz; zwykła wkładka do spodni +100 do pancerza ale +10% do ruchu vs unikalna wkładka +300 do pancerza ale bez bonusu do prędkości ruchu - zmusza to gracza do kombinowania i ważenia co w danej chwili się dla niego liczy bardziej - pancerz czy prędkość ruchu.

Wkładki i ubrania ze slotami wrzucamy do worka dla generatora lootu i gra tak jak dotychczas rozmieszcza je w swój zaprogramowany sposób, legendarne rozmieszczamy ręcznie albo dajemy tylko do wycraftowania/kupienia u najlepszych kupców.

Podsumujmy: gracz ma możliwość ustawienia takiego wyglądu dla postaci jaki chce. Gracz zbiera przedmioty w postaci ubrań i wkładek tak jak dotychczas (co przynosi satysfakcję każdemu zbieraczowi). Gracz modyfikuje statsy tak jak mu pasuje do stylu rozgrywki. Sens działania takich wkładek można wytłumaczyć nanobotami/nanowłóknami/wszczepami adaptacyjnymi/czymkolwiek brzmiąco wystarczająco sci-fi. W końcu to świat, gdzie ludzie mają w głowach czytniki kart pamięci i kabel w nadgarstku do łączenia się z komputerem. Wszystko w mojej opinii się spina.

I to wszystko, podkreślam, przy pomocy istniejących już mechanik w grze! Przedmioty ze slotami i wkłady do tych slotów już istnieją w grze - wystarczy pozmieniać im statystyki i dać inne właściwości i skończone. Oczywiście wymaga to uważnego balansu, wartości, które podałem wymyśliłem ot tak, docelowe musiałyby być dokładnie wyliczone.

Można by było nawet pójść trochę dalej i umożliwić wymianę takich wkładek tylko przy stole crafterskim obecnym w naszym apartamencie(i w mieszkaniach Judy/Panam - obie są techniczkami w końcu) co zmuszałoby gracza do powrotu do mieszkania i dawało minimum sensu jego obecności w grze, tym bardziej ze zbrojownia już jest, więc co za problem, żeby w tym miejscu gracz mógł również modyfikować swój pancerz? Albo najlepsze wkładki zarezerwować tylko dla postaci mającej rozwiniętego odpowiednio skilla... Potencjał jest ogromny!

*

Słucham teraz zarzutów. Jedyny jaki mi przychodzi do głowy to fakt, że nie jest to zgodne z lore świata gry stworzonego przez autora. Trudno, coś za coś. Można to by wytłumaczyć, że w 2050 roku odkryto jakieś super duper mikrowłókna z kevlaro-tytanu, dzięki którym można produkować właśnie te wkładki balistyczne pasujące do każdego rodzaju ubrania.

#cyberpunk2077
Pobierz pablo397 - Paśniki paśnikami, ale czas na jakąś poważniejszą dysksuję - dzisiaj temat...
źródło: comment_1619509067kCiVtXEtM6TBLEVwcXotDs.jpg
  • 23
@cin123654: rozmowa o balansie to strata czasu. To po prostu nie zostało zrobione. Grałem na najwyższym poziomie i na początku było fajnie, trzeba było trochę pomyśleć jak pokonać przeciwników. Mniej więcej od połowy drugiego aktu byłem już takim koksem, że nie dało się zginąć. Z rewolwera wszystko na hita, snajperką wszystko na hita (przez ściany, mając w oczach wallhacka xD), szybko przestało to bawić.
@Czarna_ksiazka: To już każdy wie, ja staram zmienić się za każdym razem mechanikę walki, a to bezpośrednio jak terminator, a to snajper, a to rewolwerowiec.... brakuje żeby przeciwnicy wraz z czasem doskonalili sie, mieli lepszą broń niż na poczatku gry, inne wszczepy.

Ale sam pancerz to istna czarna dziura, nic o nim nie wiadomo....
których jest więcej niż w wieku i bardzo fajnie wyglądają.


@Kosmiczny_pies_Kazak: i na tym powinna kończyć się ich rola w grze - fajnym wyglądzie. Ewentualnie jakieś statsy uliczne w postaci zniżki u vendorów, więcej kasy za zlecenie od fixerki itp pierdy. System pancerza i statsów stricte bojowych powinien być rozdzielony od wyglądu postaci.
@cin123654: @Czarna_ksiazka: w kwestii balansu - wystarczy #!$%@? głupi cooldown na medkity tak jak to było w wieśku i już jest trudniej. dodać do tego zwiększoną moc broni przeciwników, większą ilość przeciwników z tech bronią i już gracz jest w czarnej dupie. jak wychyli nos to dwa trzy strzały i po nim. jak siedzi za długo za osłoną to tech snajper go zdejmuje. jak za duzo biega po mapie jak
@pablo397: imo broń tech jest mega problematyczna w zbalansowaniu. A już na pewno nie może być tak, że pociski mają 100% obrażeń po przeleceniu przez przeszkodę/ścianę. Zwłaszcza, że widzimy przez ściany xD Ja osobiście bym to #!$%@?ł z gry całkowicie.

Jeżeli damy te możliwości przeciwnikom, którzy nie będą tak głupi jak obecnie (a nad tym przecież pracują), gra stanie się trudna w bardzo nieprzyjemny sposób (tak jak starcia z policja na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@pablo397: podoba mi się zarówno propozycja poprawy ubrań i utrudnienia gry. Może warto to skopiować do komentarzy na stronie CDPu jak wrzucą nowy patch? Wydaje mi się, że częściej zaglądają tam, niż na wykop xD a może rzeczywiście, #!$%@?, nie wpadli, że kilka prostych zabiegów zmieni styl grania i fun z tego płynący.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@pablo397: Ja od siebie dodam znerfowanie Pingu. Patrzenie przez ściany jest aż zbyt łatwe. Powinno być, że wysyłasz ping powiedzmy co kilka sekund i wtedy widzisz pozycję wrogów. Ale niewyraźny zarys jak w The last of us. Powiedzmy, podstawowy ping wysyła skan co 10 sekund przez minutę dając tylko info, że ktoś tam jest, a legendarny co 3 sekundy + szczegółowe info jaka broń, poziom przeciwnika. A nie jak teraz, że