Wpis z mikrobloga

Mireczki, orientuje się ktoś dobrze w przepisach rękojmi?

Kupiłem laptopa, dwukrotnie naprawiałem przez producenta, nic to nie dało, więc odesłałem na rękojmię do sprzedawcy prosząc o wymianę na nowy. Sprzedawca zdecydował o naprawie, laptop wrócił z tą samą wadą, za radą infolinii ASUS-a odesłałem znów do serwisu, tym razem z prośbą o rozliczenie, która została zaakceptowana - czekam teraz na dokument potwierdzający nienaprawialność sprzętu.

I teraz chcę zwrócić się do sprzedawcy ponownie z rękojmią, ale chcę odzyskać pieniądze - czy musi mi oddać kasę, czy jako, że za pierwszym razem nie ubiegałem się o zwrot pieniędzy a wymianę na nowy, to tym razem też nie muszą oddać mi pieniędzy, a mogą wydać nowy sprzęt?

Nie wiem, czy mogę kupować nowego laptopa i spokojnie czekać na zwrot, czy muszę czekać na decyzję od poprzedniego sprzedawcy i ewentualną batalię z nimi. Dzięki za rady!

#kiciochpyta #pytanie #prawo #rekojmia
  • 1
@zbigniew-wu: zależy jaka to dokładnie wada i czy jest istotna, jeśli tak to możesz odstąpić od umowy i teoretycznie nie ma zbyt dużego pola manewru.

Nie wiem, czy mogę kupować nowego laptopa i spokojnie czekać na zwrot, czy muszę czekać na decyzję od poprzedniego sprzedawcy i ewentualną batalię z nimi. Dzięki za rady!

raczej bym czekał na batalię