Wpis z mikrobloga

@Krajczar: na Twoim miejscu złożyłbym rower z części
poszukałbym ramy(jakiś leżak magazynowy, czy inna wyprzedaż, może ktoś na znanym portalu sprzedaje), a następnie krok po kroku doposażył w coś co znajdziesz w sieci w fajnej cenie
i tak oto powstałby rower który znacznie bardziej by Ciebie cieszył niż kupno gotowca, przy składaniu nauczyłbyś się konserwacji i serwisowania jego elementów, a po skompletowaniu i złożeniu miałbyś dużo większą satysfakcję, że w cenie
  • Odpowiedz
  • 2
@Krajczar też kiedyś kupiłem rower crossowy do jeżdżenia po mieście + trochę turystycznie - wybrałem Krossa Evado 3.0. ogólnie spoko rower ale później doszedłem do wniosku, że skoro częściej jeżdżę po asfalcie to dam wąskie opony i koniec końców skończyłem z śmiesznie wyglądającym rowerem o ciężkiej ramie a patrząc na to jak używam rower to wyszło, że powinienem kupić rower gravelowy. Może też powinieneś pomyśleć o innym typie roweru bo crossy są
  • Odpowiedz
@Pieron @Krajczar też mam cross evado 3.0 i również mogę polecić, chociaz za 3k to pewnieni 4.0 i wyzej dostaniesz. Jeżdżę głównie po miescie ale jakies piaszczyste i lesne tereny też się zdarzają i o ile nie bawisz się w jakieś mocno terenowe wypray, jakies góry, błota czy piasek to powinien dac radę.
  • Odpowiedz
  • 0
@Piotrrulla: faktycznie te rowery Lazaro mają kuszące ceny (mnie wpadł w oko quantum, za 2k).
Ale wolałbym kupić rower na miejscu (przymiarka, jazda próbna, ewentualne zwroty gwarancyjne, serwis), a Lazaro jest chyba pod Mielcem.
No i czy to nie jest taka marka no-name, jest pewność że ten rower nie rozleci mi się po 2 latach i 5k km?
  • Odpowiedz
  • 0
@G00LA5H: niestety, ale ni w ząb nie znam się na osprzęcie. Ja znam tylko gradacje klas przerzutek.
Ale dzięki za radę. Też o tym myślałem, możliwe że jest to dla mnie opcja pod warunkiem, że znajdę kogoś kto się na tym zna.
  • Odpowiedz
  • 0
@Pieron: widzisz, od zawsze jeździłem na mtb 26 cali. Wszędzie - asfalt, las, po mieście, daleki dystanse (pow. 100km). Wiem, że zły dobór rowera skutkuje zmęczeniem później.
Wydaje mi się właśnie, że taki cross już sam byłby jakościową zmianą na plus - większe koła, cieńsze opony (na 26 jeździłem dwucalowych).
Czym właściwie będzie się różnił gravel od crossa, oprócz usztywnionego widelca i tego że trzeba się bardzieh schylić do kierownicy? To
  • Odpowiedz
@Krajczar: ja wiem czy noname? Może nie jest jakaś znana jak kross czy romet/merida. Ale od lat są polecane w necie jako budżetowe rowery z bardzo dobrym stosunkiem ceny do zastosowanego osprzętu. Ja kupiłem w zeszłym roku właśnie integral v3 za 1500 na osprzęcie Alivio. Nie mam porównania, bo to mój pierwszy "lepszy" rower, ale jak patrzę na jakieś markowe na Acerze czy innych niższych klasach to jestem zadowolony z zakupu.
  • Odpowiedz
@Krajczar: to nie jest lot w kosmos, więc zacznij od kanału szajbajk na yt i doucz się tematu, a dopiero potem bierz się za kupno roweru i najlepiej złóż go z pojedynczych części
  • Odpowiedz