Wpis z mikrobloga

Mirki pytanie z motoryzacji - po zaparkowaniu auta przed domem zauważyłem, że przednie szczęki hamulcowe (po lewej i prawej) są zaciśnięte na tarczy, tak jakbym miał wciśnięty hamulec (auto jest zgaszone, zamknięte), zaś tylne szczęki odstają od tarczy tak na 2 mm. I tu pojawia się pytanie - to normalne? Po zwolnieniu hamulca po zaparkowaniu nie powinny puścić wszystkie 4 szczęki? Pytam, bo zauważyłem ostatnio jakby lekkie spadki mocy, delikatne szuranie przy hamowaniu (nawet słabym, przy małej prędkości) i zaczynam nabierać wątpliwości co do tych przednich hamulców. 5000 km temu miałem przegląd i wszystkie hamulce wyszły OK (80-85%).

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
  • 12
@slynny_programista: przecież odstęp klocków od tarcz przy zwolnionym hamulcu mierzy się w dziesiątych częściach milimetra, tego na oko nie zauważysz jak nie zdejmiesz koła.

Inna rzecz, że rzeczywiście mogą np. stać prowadnice albo haczyć tłoczki i wtedy klocki mogą trzeć o tarczę cały czas. Jak przejedziesz paręnaście kilometrów bez mocnego hamowania, to przednie felgi są gorące? Albo może jedno koło jest cieplejsze od drugiego?
ręczny w większości aut działa tylko na jedną oś, 95% przypadków - przednią


@Jemigrant: ręczny działa z przodu? to ciekawe dlaczego w prawie wszystkich samochodach linki od ręcznego idą do tyłu samochodu, oraz ciekawe dlaczego to akurat tłoczki w przypadku hamulców tarczowych na tylnej osi są akurat wkręcane...
@FoxX21: o kurna ale babol, 95% na tylną oś ( ͡° ͜ʖ ͡°). Na przednią pierwszy z brzegu autek to Citroen C5, ale te z ręcznym na przednią to raczej w ramach ciekawostki, prawie mi sie nie trafiały na serwisie

Ale tak żeby się przyczepić - ciekawe jak się wkręca tłoczki w autach z bębnami z tyłu. ZASTANAWIAJĄCE ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@slynny_programista: problem jest z tyłu a nie z przodu. Jak hamulce są zimne to podnieś jedną stronę z przodu i jeśli jedną ręką jesteś w stanie obrócić koło to jest ok. Jeśli na zimnych hamulcach jest ok a na gorących trzymają tak że musisz użyć obu rąk to stawiałbym że układ jest zapowietrzony i bąbel powietrza pęcznieje dociskając klocki do tarczy co powoduje nadmierne grzanie się tarcz i gotowanie starego płynu
źródło: comment_1618215800yupoX0Hp9GxPQadylZFKRq.jpg