Wpis z mikrobloga

Kupiłem laptopa w 10.2019 jako NOWY. Okazało się, że gwarancja producenta liczy się od 03.2019 bo wtedy laptop został uruchomiony. Czy przysługuje mi prawo do rękojmi?
#prawo
  • 8
@Maxmen17: zawsze przysługuje Ci prawo do rękojmi. I z niej korzystaj jeśli cokolwiek że sprzętem jest nie tak.
Jeśli drugi raz na rękojmi wystąpi usterka (nawet jeśli cały sprzęt był wymieniony na nowy przy pierwszym zgłoszeniu lub niwa wada dotyczy innej części laptopa) to masz prawo doz wrotu kasy.
@Maxmen17: jak kupiłeś od sklepu i masz paragon/fakturę to piszesz na support producenta, żeby ci liczyli gwarancję od momentu zakupu przez konsumenta

mój laptop po kupnie ze sklepu miał zużyte 6 miesięcy gwarancji mimo iż był fabrycznie zamknięty, bo bieg gwarancji idzie od opuszczenia magazynu producenta, jeden mail to supportu ze zdjęciem paragonu i cofnęli licznik
@Maxmen17: W Polsce prawo gwarantuje ci rękojmię i rękojmi się reklamuje. Jak używasz rękojmi to cię nie obchodzi czy jest jakaś gwarancja producenta.

Z drugiej strony gwarancja podnosi wartość produktu. Może warto spróbować, ale nie wiem czy po takim czasie się uda. Ale jak by były problemy to nie daj się zbyć w sklepie, że nie ma gwarancji, bo rękojmia się liczy od daty zakupu.
@Catmmando: morele mi zaakceptowało gwarancje i wysłali do zewnetrznego serwisu i serwis mi nie uznał bo stwierdził, ze to ja popsułem xD. Ramka matrycy i zawias od zamykania/otwierania jest jednym elementem i pękł.