Wpis z mikrobloga

Potrzebuję porady od doświadczonych specjalistów samochodowych. Aktualnie jeżdżę Toyotą Yaris z 2014 roku (1,3 cm3, 100KM) i planuję zakup czegoś niewiele większego i odrobinę mocniejszego w automacie, z przebiegiem do 30 000 kilometrów. Rocznie robionych ok. 15 000 kilometrów, głównie po mieście.

Pod uwagę biorę:
- Hyundai i30
- Kia Ceed
- Toyota Corolla hybrid
- Toyota Auris hybrid

Jestem póki co za Hyundaiem, ale zastanawia mnie opcja w hybrydzie. Czy warto się w to pchać? Jak taki silnik zachowuje się w trasie? Po ilu latach mogą się zacząć problemy? Po jakim czasie bateria nadaje się do wymiany i jaki jest to koszt?

#samochody #motoryzacja #kia #toyota #hyundai
  • 19
  • Odpowiedz
@MiklosFeher: do miasta hybryda to dobry pomysł, tylko weź sobie te toyoty obejrzyj w środku bo sporo narzekań jest na wykończenie i działanie tabletu multimedialnego.
Ja bym stawiał na Hyundai albo Kię - Koreańczycy się starają od lat a reszta koncernów niezbyt
  • Odpowiedz
@MiklosFeher: polecam hybrydy od toyoty, przez lata masz spokój bo tam nie ma się co psuć. Te słabsze hybrydy nie będą robić szału w trasie, ale spokojnie pojedziesz z normalną przelotową prędkością. A baterią się nie przejmuj, bo niektórzy i 20 lat jeżdżą na oryginalnych. A w razie czego koszt to kilka k, regeneracja do popularniejszych to bodajże około 3-3,5k.
  • Odpowiedz
Czy warto się w to pchać?


@MiklosFeher: tak

Jak taki silnik zachowuje się w trasie?


@MiklosFeher: praktycznie jak benzyna, trochę elektryk pomaga ale szalu nie ma, a spalanie niewiele mniejsze niż w klasycznym

Po ilu latach mogą się zacząć problemy?


@MiklosFeher: jak bierzesz pod uwagę tylko toyotę to ciężko stwierdzić bo póki co ich nie ma

Po jakim czasie bateria nadaje się do wymiany i jaki jest to koszt?
  • Odpowiedz
@MiklosFeher: Jeżeli będziesz brał pod uwagę Toyotę to raczej odradzam Auris - slabe wykonanie w środku i szybko się niszczy to wnętrze, znajomy ma i nie jest zadowolony. Mechanicznie hybrydy od Toyoty są bardzo fajne i ludzie raczej nie narzekają na awarie, ja sam jeżdżę hybrydą od roku i jestem z tego układu bardzo zadowolony. Oczywiście jeżeli chodzi o spalanie to różnica jest w jeździe miejskiej bo na trasie jej nie
  • Odpowiedz
@MiklosFeher: Jak jeździsz głównie po mieście to hybryda na pewno wyjdzie taniej. Nie pakuj się w aurisa bo J.W. Corolla hatch jest całkiem spoko. Słabsze hybryda 136 koni mocno ssie jeśli chodzi o dynamikę, a wszystkie hybrydy toyoty mają te okropne e CVT i wyją jak pralki.

Pytanie czy warto bo toyota w hybrydzie chyba jest ceniona na rynku wtórnym.
  • Odpowiedz
@MiklosFeher: hybryda jest raczej nieopłacalna przy przebiegu 15 tysięcy rocznie.
Nie ma gdzie odzyskać pieniędzy z zaoszczędzonego paliwa.
Dopłacisz pewnie z 10 tysięcy i będziesz odzyskiwał z tego 30 zł miesięcznie.
  • Odpowiedz
@goferek: ale automat bezstopniowy w toyocie to jest jakiś żart. No i kwestia wykonania.
@MiklosFeher: Jak dla mnie kia wygrywa jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Poza tym ceedów jest teraz taka masa na rynku, że znalezienie jakiejś części będzie b.proste.
  • Odpowiedz
hybryda jest raczej nieopłacalna przy przebiegu 15 tysięcy rocznie.

Nie ma gdzie odzyskać pieniędzy z zaoszczędzonego paliwa.

Dopłacisz pewnie z 10 tysięcy i będziesz odzyskiwał z tego 30 zł miesięcznie.


@fujiyama: że co? Jak Ty to liczysz?
15k rocznie = 1250 km miesięcznie
Przy spalaniu zwykłego benzyniaka na poziomie 10 litrów/100 km (optymistycznie) wychodzi 125 litrów benzyny miesięcznie. Liczmy że hybryda spali 5,5 litra - 68,75 litra benzyny miesięcznie.
56,25 litra
  • Odpowiedz
Przy spalaniu zwykłego benzyniaka na poziomie 10 litrów/100 km (optymistycznie)


@goferek: moja żona która nie specjalnie przejmuje się spalaniem, wykręca po Warszawie 8,5-9,5 litra Astrą K kombi, jakie 10 litrów (ʘʘ)
  • Odpowiedz
Aktualnie po mieście mam spalanie w granicach 7 litrów więc faktycznie do tych 10 trochę brakuje. Miałem okazję jeździć Toyotą Corollą Hybrid w sedanie i faktycznie wycie silnika jest znaczące.
  • Odpowiedz
@goferek: wydaje mi się, że troche za bardzo ekstrapolujesz - 10l to może zimą i jak robisz po mieście 5 km w jedną stronę.

IMO ze wszystkiego Corolla najlepsza opcja - pancerność Toyoty + jeden z najniższych wskaźników utraty wartości. Aczkolwiek poczekałbym z 2.0 - znana drama z benzyną w oleju gdzie Toyota jeszcze nie ma konkretnego pomysłu na załatwienie problemu.
  • Odpowiedz