Wpis z mikrobloga

Nie ma większej branży którą można ruchać niż pecetowcy xD I mówie to jako gracz grający na komputerze od 20 lat a dziś mężczyzna posiadający w swoim dorobku dobrego kompa z 120hz monitorem, Switcha,Series Xa,PS5 i Tv 4k/120 hz.

Generalnie mamy modę na ciągłą pogoń za komponentami. Jak kiedyś miało to mega sens, skok graficzny był widoczny gołym okiem tak zatrzymaliśmy się aktualnie na tym samym od czasów Crysisa, twórcy co chwile próbują nam sprzedać "Nową technologię" która kosztuje kosmiczne pieniądze i która... praktycznie nic nie daje. W skrócie podam przykładowe rzeczy

-Ray Tracing no technologia super. Ale... Nie jesteśmy jej w stanie wykorzystać i przez następne 10 lat jej nie wykorzystamy.Ktoś spyta o co mi chodzi? W 99% jest ona praktycznie niezauważalna a zżera kosmiczne ilości zasobów. Mam czasem wrażenie że to nie istnieje a jest to mit sprzedany przez marketingowców. Graliście w Watch Dogs Legion ?Tam głównym efektem tego wow było odbijanie się samochodów i budynków w kałużach.Robi to naprawdę super efekt za pierwszym razem. Potem już przez resztę gry nie zwracamy na to kompletnie uwagi, mamy statyczne kałużę, które pojawiają się zawszę w tym samym miejscu i odbijają te same budynki i czasem samochody.Nieraz miałem wrażenie że po prostu tak jest "narysowana" tekstura że ma zmieniać się w zależności jak do niej podejdziemy a nie jest to prawdziwy ray tracing. Jak oczekiwaliście że w losowym miejscu powstanie wam kałuża i będzie odbijać wszystko to chyba jeszcze za wcześnie o 30 lat

-120 FPS ! / 165 FPS ! / 240 FPS ! - Super technologia która kosmicznie obciąża system i nie daje tak naprawdę nic.Kiedy ją wykorzystamy? W Csie/ na Pulpicie.Nie grasz w Csa? W większości tytułów nie zwrócisz po prostu uwagi na to że obraz jest płynniejszy. 60 fps do większości tytułów jest mega mega wystarczający.W takim GTA różnice widzę tylko przy tym ze kamera płynniej się porusza i po 10 minutach gry nie zwracam na to uwagi.Forza Horizon? To samo, pomiędzy 60 fps a 120 fps nie ma żadnego skoku.Bijatyki? To samo.Jest to technologia która musisz mieć, do której musisz wsadzić mega hajs za komponenty i za chwile zapominasz że ją masz xD

Takich rzeczy mogę wymieniać mnóstwo.Zakrzywione monitory które były porażką na dłuższą metę, VR który juz chyba zdechł.Co roku mamy nową technologie która kosztuje gruby gruby hajs a nie daje kompletnie nic a jeśli chodzi o system fizyki to jesteśmy chyba w tym samym miejscu od 20 lat
#gry #konsole #komputery #pcmasterrace #xbox #playstation #niepopularnaopinia
  • 9
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Plecakowicz: wcześniej skok technologiczny był łatwiejszy do zauważenia. Teraz ciężej o coś co urywa dupę.
Ray tracing - no jeszcze kuleje ale na dłuższą metę ta technologia będzie będzie standardem, nie jest może spektakularna bo przez lata twórcy gier opanowali sztuczki które omijają ten problem

Więcej fps - jeżeli chodzi o gta czy gry single to ok ale bijatyki i samochodówki te 120fps to jednak robi różnicę. Szczególnie jak chcesz grać
jeśli chodzi o system fizyki to jesteśmy chyba w tym samym miejscu od 20 lat


@Plecakowicz: W tej kwestii można zrobić zaawansowane rzeczy, ale z różnych powodów niekoniecznie się twórcom chce. Są serie, gdzie to się wręcz cofnęło (GTA V vs GTA IV, Far Cry).

dziesiątki smaczków w takim RDR2


@mattz_: Z jednej strony jest tam sporo możliwości - fizyka konia, zderzeń, zachowanie ludzi jest świetne, ale z drugiej zniszczeń
@mattz_:

bijatyki i samochodówki te 120fps to jednak robi różnicę. Szczególnie jak chcesz grać coś lepiej niż w niedzielę na kanapie.


pragne tylko wypunktować, że bijatyki standardowo są w 60 fpsach zawsze bo wszystkie ruchy, pod-systemy są związane z fpsami i działają razem z nimi. jedyny wyjątek od tej reguły to killer instinct bo się posługuje tickami.

przykładem problemów z większymi fpsami niż 60 jest np. kof XIII, który w windowed
@Plecakowicz: Rzeczy takie jak fizyka niewiele się zmieniły w ostatnich latach bo raz że ciężko to mądrze zaimplementować a dwa poprzednia generacja miała straszliwie #!$%@? CPU więc nawet jak ktoś chciał to nie mógł zbyt wiele nawojować, chociaż obczaj na przykład na takie Control jak tam wygląda otoczenie po walce.

Wysokie odświeżanie zawsze było pożądane, niestety wraz z erą najpierw wyświetlaczy LCD które ledwo dawały radę z 60 Hz a potem
@Plecakowicz: a ja się zgadzam, ktoś podlinkował film do youtuba gdzie chłop po prostu mówił o swoich odczuciach na temat RT w grze spiderman miles morales, no i to sie wykopkom nie spodobało bo powiedział że woli grać w trybie wydajności (4k dynamiczne i 60fps) zamiast w trybie 4k RT 30fps. Też zauważył, że na te odbicia nie zwraca się za bardzo uwagi tym bardziej zapierdzielając na pajęczynie.
Także póki ktoś