Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@michu153: mam b30 i poza prewencyjną wymianą rozrządu (przebieg 260k i napinacz łańcucha wyciągnięty na maksa) i normalnymi wymianami oleju/filtrów to nic nie wkładam. Silnik śmiga i w sumie nic mu nie dolega. Popularne bolączki tych silników, to niedrożne kanały olejowe, które doprowadzają olej do pokrywy zaworów i samych popychaczy zaworowych, czego efektem jest popularne klepanie. Ogólnie to możesz znaleźć zadbane b25, b30 ale jeśli chcesz wolne od usterek, to po
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@michu153: mój b30 ma 260kkm, a kolegi b25 ma 160kkm przebiegu i kolega już wsadził w auto jakieś 3k €, bo co chwilę klepanie, a toautomatyczna skrzynia uwalona, a to rozrząd itd.. Poza tym on musi dolewać na 1000km 1l oleju, a ja wlewam 2l na 15000km. ;)
@BySpeedy: Odma i pompa cieczy jest taka sama? bo wyczytałem, że to też częsta bolączka tych silników. A jak zestawiacie ze sobą spalanie? bo podejrzewam, że jest na podobnym poziomie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@michu153: @reakwon: po założeniu kół z x5 (styling 132) pokazało mi nawet 14litrow. Akurat nie patrzę na to, bo paliwo w nl jednak jest w miarę tanie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak jak kolega wyżej napisał.. n52b30 bo ma pośredni wtrysk i tam założyć łatwo gaz, a na bezpośrednim wtrysku jest ciężej..
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@BySpeedy: nawet jak założysz to ta instalacja będzie tragiczna a i szybciej zużycie serducha. Różnica w tym że z N53 można więcej mocy wykrzesać. Paliwko u nas 5,30 jebią nas bez mydła ale tu większość leje zawsze za 50 zł i Im bez różnicy.
@BySpeedy: Tak, wiem wiem :D dlatego pytam od początku o pośredni wtrysk ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czym kierować się sprawdzając takie b30 od gościa? wiadomo oprócz sprawdzenia w warsztacie jakimś, żeby nie wpaść na mine.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@michu153: jeśli decydujesz się na automat, to sprawdzić pracę skrzyni, szarpania przy zmianie biegów
Wycieki z silnika, stan koła pasowego zamontowanego na wale korbowym, bo lubią pękać (gumowe okładziny)
Posłuchać silnik, czy klepie, czy rozrząd nie dzwoni, mleko na korku oleju...

Sam nie wiem co jeszcze xd
Na pewno podłączyć kompa i zczytać błędy i historię błędów.