Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@qualin: typie ale on pisał o założeniu kół i podał rozmiar w calach czyli domyślnie chodziło o felgi.
Ty podajesz profil opony.
A różnica pomiędzy tymi dwoma oponami wynosi ok 11%. Btw te 235 są ze sportowego st o niskim profilu żeby lepiej trzymał się w zakretach. Przy założeniu 215/50 różnica to 7 procent.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@BaRi: podałem rozmiar opon z Focusa oraz Kugi w wersjach STLine. Suvy mają większą średnicę koła. Takie koło będzie za duże do Focusa, a to z Focusa za małe w Kudze. Suvy mają większą średnicę właśnie ze względu na to, że mają trochę większe gabaryty oraz żeby poprawić komfort jazdy na nierównościach skoro mają już większy prześwit.
  • Odpowiedz
@Zgrywajac_twardziela: Lol nie, tamte samochody były potwornie ciężkie i fatalne w prowadzeniu, zajmowały pełno miejsca przy relatywnie ciasnych kabinach pasażerskich i nieefektywnie wykorzystanej przestrzeni, a do tego były paliwożerne, nie zapewniały odpowiedniego bezpieczeństwa przez płaskie nietrzymajace kanapy i generalnie były skazane na zastąpienie czymś mniejszym, tańszym w utrzymaniu i bezpieczniejszym. A często i większym w środku, przy długości 4.6 metra zamiast 5.4 xD
  • Odpowiedz
@Kazach_z_Almaty: No były takie zacofane, ale mimo to ludzie je kupowali. Wszystkie amerykańskie koncerny w tamtym czasie miały technologię pod produkcję takich archaicznych aut, bo takie się sprzedawały, były tanie w produkcji, a co za tym idzie cena zakupu też była niska. Tylko część producentów miała w zanadrzu coś co spełni nowe regulacje i chociaż trochę dotrzyma kroku autom japońskim, i tylko te przetrwały. Pewnie jakby dać producentom więcej czasu
  • Odpowiedz
@Kazach_z_Almaty: Takie regulacje są potrzebne, to oczywiste, ale należy je wprowadzać stopniowo i odpowiedzialnie, dając szansę firmom się dostosować do nowych wytycznych, stworzenie i przetestowanie kompletnie nowej technologii w motoryzacji to nie jest kwestia kilku dni czy miesięcy, ale często lat. Później mamy takie kwiatki jak z VW który fałszował wyniki spalania bo inaczej się nie dało sprostać tym wyśrubowanym wymogom przy ich obecnej technologii ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@DBR9: Niektórzy producenci oferowali małe oszczędne autka ale nikt za bardzo ich nie chciał kupować, bo były bardziej awaryjne i często bardziej niebezpieczne(był taki wóz Ford Pinto swego czasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)). To nie było tak że nikt nie produkował takich aut dla zasady, tylko amerykański konsument niezbyt chciał takie auta kupować. Z resztą do dzisiaj chyba tam z tego co koajrzę busy, furgonetki i
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@KierownikW10_v3: Iloma suvami ostatnio jeździłeś? Takimi nowszymi modelami? Bo pisząc bzdury o prowadzeniu widać, że chyba żadnym. Jeżeli chodzi o spalanie to także nieprawda (mój benzynowy suv ma średnie 7,4 z 10 tys km) tak samo jak z ilością miejsca wewnątrz.
Tyle mam miejsca siadając za fotelem kierowcy ustawionym pod siebie (185 cm wzrostu):
qualin - @KierownikW10_v3: Iloma suvami ostatnio jeździłeś? Takimi nowszymi modelami?...

źródło: comment_1616070956uz0rQVhH2VUsHZyzfJNM4z.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
suvy prowadzą się źle. Wysoki środek ciężkości sprawia ze są bardziej niemrawe przy skrętach. Dodatkowo dużo palą i mają mniejszą dynamikę. A wewnątrz są zazwyczaj mniejsze, niż ich standardowe odpowiedniki.

Powodzenia w atakowaniu progów na oponach nisko profilowych, na których zazwyczaj suvy jeżdżą.


@KierownikW10_v3: Miales kiedy suva? Jeżdziłes?
Opony: Normalnoprofilowe. Oczywiście jak ktos chce pospuć sobie samochod to moze załozyc jakiesniskoprofilowe
Prowadzenie? Nie dostrzegam porblemu. Zbieram zakręty
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KierownikW10_v3: ja nic nie wmawiam. Miałem kupić Focusa, a wziąłem Kuge. Jednym i drugim jeździłem. Mam też Fiestę Active. Możesz wierzyć lub nie, ale nie ma różnicy w prowadzeniu między nimi. Ford to nie Skoda. Fordy zawsze słynęły ze świetnych właściwości jezdnych i takie też są w nowej Kudze. I ja nie porównuje Kugi do Octavia tylko podobnego auta czyli Focusa. Kuga jest na tej samej płycie podłogowej, ma to
  • Odpowiedz
@qualin:

W spalaniu między Focusem i Kuga nie ma prawie różnicy bo Kuga jest tylko 100 kg cięższa.

Niezbyt chcę brać udział w tej dyskusji, ale chciałem tylko zaznaczyć że na spalanie ma wpływ nie tylko masa samochodu, ale też jego aerodynamika, a ta jest dla wyżej zawieszonych aut mniej korzystna. Auto o takim samym kształcie nadwozia, a z mniejszym prześwitem zawsze spali mniej niż takie z wyższym. Tak samo
  • Odpowiedz
Mam porównanie z gamy Skody w tym temacie jeśli chodzi o 2.0 TDI 190 km, gdzie Kodiaq ma gorsze przyspieszenie i znacznie gorszą prędkość maksymalna w porównaniu do Superba


@KierownikW10_v3: Pytanie jakie kryteria działania samochodu są dla ciebie istotne/ Jezlei przyspieszenie jest "wystarczające" to chyba OK, nie? A prędkość maksymalna to nawet nie wiem jakie aut które miałem mają. Nie pamietam żebym jechał szybciej niż 150 km/h w ostatnich 20
  • Odpowiedz
@Matixrx: Jakiś geniusz w US wymyślił wtedy, że ten wyścig za mocą musi sie kończyć bo auta już palą za dużo. Wyniki tych regulacji były takie, że ze względu na słabą wtedy technologię auta miały mniej mocy ale przynajmniej za to

  • Odpowiedz