Wpis z mikrobloga

@pekas: nie zabawne tylko absurdalne. Wymogi zdrowotne na maszynistę są chore i oderwane od realiów. Szybciej zostaniesz pilotem samolotu, niż maszynistą. Sam chciałem kiedyś startować do tej pracy, ale wada wzroku mnie dyskwalifikuje.
  • Odpowiedz
@pekas: Okulary okularami ale powinni bardziej patrzeć na #!$%@? umysłowe niektórych.

Typ który w technikum budował swoją lokomotywę z listewek i prześcieradła pomalowanego farbami teraz jest maszynistą towarowych.

Drugi którego ksywy nie wymienię bo jest znany w światku bardzo powinien maksymalnie taczką ze śmieciami po parkingu jeździć a nie prowadzić ciężkie składy towarowe.

Trzeci...ach strzępić ryja szkoda.

Ale żeby nie było że płaczę bo mnie nie przyjęli ze względu na zdrowie.
  • Odpowiedz
@wykolejony: Zdecydowanie się nie zgodzę. Niektóre sygnały lub wskaźniki widoczne są niesamowicie wręcz #!$%@?, do tego namalowane #!$%@? pędzlem na oko, i taki wskaźnik tudzież sygnał z semafora na spalonej żarówce musisz bezwzględnie zauważyć i odpowiednio zareagować, bo sygnalizacja na kolei jest niepozorna, ale szalenie istotna, i maszynista musi podjąć decyzję często w ułamku sekundy, czy już hamować skład i jak mocno czy może jeszcze nie. To wszystko w trakcie deszczu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 184
@Kolej00rek: Mirku, nie znam się na kolejnictwie. Zakładam, że to co piszesz jest prawdą. W związku z tym kolej rozwiązuje problem słabej widoczności znaków/wskaźników od dupy strony. Zamiast szukać ludzi z nadludzkim wzrokiem dużo korzystniejsze, bezpieczniejsze i skuteczniejsze byłoby polepszenie oznakowania. Bo z tego, co piszesz to bycie maszynistą jest jak zabawa w "wytęż wzrok i znajdź gdzie jest Wally".
  • Odpowiedz
@Kolej00rek: bez przesady, po trzeciej jeździe na szlaku, to się te wskaźniki na pamięć zna gdzie stoją. Nie bez powodu gęsta mgła nie paraliżuje życia na kolei
  • Odpowiedz
@pekas: Wzrok na kolei się przydaje, jak urządzenia padną i trzeba zweryfikować czy dany tor jest wolny. Jednak w okularach chyba ktoś widział by tak samo jak Ja bez więc co za różnica ;P
Przydaje się tez zdolność weryfikacji czy pociąg, jedzie czy stoi. Np dajesz sygnał ręczny i z dupy lokomotywa obok też startuje to trzeba to wychwycić i zatrzymać bo przypał bedzie ;P
  • Odpowiedz
@wanghoi: o panie toz to 11 miesięcy nauki, ciekawe czy płatne wgl. Ale dzięki za info. Rozpracuje sobie. W czasach kryzysu trzeba szukać alternatyw ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
. To ma drogę hamowania 1km


@Kolej00rek: krótko. W technikum często liczyłem sygnalizację tymczasową (stawianą podczas remontów torów) dla pociągów z droga hamowania 2,5 km i dłuższą.
  • Odpowiedz