@pekas: nie zabawne tylko absurdalne. Wymogi zdrowotne na maszynistę są chore i oderwane od realiów. Szybciej zostaniesz pilotem samolotu, niż maszynistą. Sam chciałem kiedyś startować do tej pracy, ale wada wzroku mnie dyskwalifikuje.
@pekas: Okulary okularami ale powinni bardziej patrzeć na #!$%@? umysłowe niektórych.
Typ który w technikum budował swoją lokomotywę z listewek i prześcieradła pomalowanego farbami teraz jest maszynistą towarowych.
Drugi którego ksywy nie wymienię bo jest znany w światku bardzo powinien maksymalnie taczką ze śmieciami po parkingu jeździć a nie prowadzić ciężkie składy towarowe.
Trzeci...ach strzępić ryja szkoda.
Ale żeby nie było że płaczę bo mnie nie przyjęli ze względu na zdrowie.
@wykolejony: Zdecydowanie się nie zgodzę. Niektóre sygnały lub wskaźniki widoczne są niesamowicie wręcz #!$%@?, do tego namalowane #!$%@? pędzlem na oko, i taki wskaźnik tudzież sygnał z semafora na spalonej żarówce musisz bezwzględnie zauważyć i odpowiednio zareagować, bo sygnalizacja na kolei jest niepozorna, ale szalenie istotna, i maszynista musi podjąć decyzję często w ułamku sekundy, czy już hamować skład i jak mocno czy może jeszcze nie. To wszystko w trakcie deszczu
@Kolej00rek: Mirku, nie znam się na kolejnictwie. Zakładam, że to co piszesz jest prawdą. W związku z tym kolej rozwiązuje problem słabej widoczności znaków/wskaźników od dupy strony. Zamiast szukać ludzi z nadludzkim wzrokiem dużo korzystniejsze, bezpieczniejsze i skuteczniejsze byłoby polepszenie oznakowania. Bo z tego, co piszesz to bycie maszynistą jest jak zabawa w "wytęż wzrok i znajdź gdzie jest Wally".
@Kolej00rek: bez przesady, po trzeciej jeździe na szlaku, to się te wskaźniki na pamięć zna gdzie stoją. Nie bez powodu gęsta mgła nie paraliżuje życia na kolei
@MandarynWspanialy: jest takie coś jak sygnalizacja kabinowa wprowadzona we wszystkich państwach wokół Polski już w latach `70 ale u nas wtedy jeszcze jeździły parowozy :)
@pekas: Wzrok na kolei się przydaje, jak urządzenia padną i trzeba zweryfikować czy dany tor jest wolny. Jednak w okularach chyba ktoś widział by tak samo jak Ja bez więc co za różnica ;P Przydaje się tez zdolność weryfikacji czy pociąg, jedzie czy stoi. Np dajesz sygnał ręczny i z dupy lokomotywa obok też startuje to trzeba to wychwycić i zatrzymać bo przypał bedzie ;P
@Kolej00rek: fajne, typowo polskie podejście. #!$%@? infrastruktura, stanowiąca zagrożenie? To twój problem, dostosuj się, do tego co jest. A i pamiętaj, ze jak coś się spieprzy to twoja wina.
@wanghoi: o panie toz to 11 miesięcy nauki, ciekawe czy płatne wgl. Ale dzięki za info. Rozpracuje sobie. W czasach kryzysu trzeba szukać alternatyw ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kolej00rek: krótko. W technikum często liczyłem sygnalizację tymczasową (stawianą podczas remontów torów) dla pociągów z droga hamowania 2,5 km i dłuższą.
Zabawne :D
Typ który w technikum budował swoją lokomotywę z listewek i prześcieradła pomalowanego farbami teraz jest maszynistą towarowych.
Drugi którego ksywy nie wymienię bo jest znany w światku bardzo powinien maksymalnie taczką ze śmieciami po parkingu jeździć a nie prowadzić ciężkie składy towarowe.
Trzeci...ach strzępić ryja szkoda.
Ale żeby nie było że płaczę bo mnie nie przyjęli ze względu na zdrowie.
Przydaje się tez zdolność weryfikacji czy pociąg, jedzie czy stoi. Np dajesz sygnał ręczny i z dupy lokomotywa obok też startuje to trzeba to wychwycić i zatrzymać bo przypał bedzie ;P
Komentarz usunięty przez autora
@Kolej00rek: krótko. W technikum często liczyłem sygnalizację tymczasową (stawianą podczas remontów torów) dla pociągów z droga hamowania 2,5 km i dłuższą.