Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
Z takich dziwnych rzeczy które niedawno zrobiłem to zupełnie nieświadomie doprowadziłem do nagłego awaryjnego hamowania pociągu z prędkości 160 km/h do zera xD nie było to pociągnięcie za hamulec bezpieczeństwa, po prostu próbując naprawić jedną z usterek na składzie doprowadziłem do tego że lokomotywa zarejestrowała błąd i rozpoczęła awaryjne hamowanie całego składu ( ͡° ͜ʖ ͡°) dwie minutki opóźnienia które i tak nadrobiliśmy do następnej stacji. Naprawdę ciekawe uczucie wyhamować taki pociąg z 160 km/h zupełnie do zera xD

-----

A na zdjęciu winda dla transportu wózka inwalidzkiego z poziomu peronu do pociągu, która znajduje się na wyposażeniu #pesa #dart ED161. Pociąg stał na stacji 15 minut, mieliśmy informację że OzN* się zjawi i w oczekiwaniu na pasażera na spokojnie sobie rozłożyłem windę i czekałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) rozłożenie windy, załadowanie OzN oraz złożenie windy zajmuje około cztery do pięciu minut.

Obsługa jest bardzo prosta. Rozkładamy windę nad peron, bierzemy pilota z przyciskami "góra" oraz "dół" i tyle. A jakby zabrakło prądu albo jakaś czujka odmówiła współpracy to zawsze możemy przejść na sterowanie ręczne, tj. bierzemy rękojeść pompki i ręcznie pompujemy. To zwykła pneumatyka więc jest to banalnie proste ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przyjechała dziewczyna którą już kilka razy wiozłem (krótka trasa 80 km) na wózku elektrycznym, świetnie przygotowana, sama wiedziała że musi zahamować wózek, miała lekki podręczny bagaż i sama świetnie się orientowała na pociągu.

*OzN czyli "ozeten" to oficjalne określenie Osoby z Niepełnosprawnością, najczęściej osoba na wózku, ale też osoby niewidome, niedowidzące i inne którym pomagamy w podróży pociągiem.

Miejsce dla OzN na wózku jest w wagonie klasy 2, obok jest toaleta przystosowana dla wózków inwalidzkich oraz szerokie przejście do wagonu WARS, w takim układzie podróżny na wózku ma dostęp do wszystkich usług i udogodnień w pociągu. Układ taki jest zachowany w składach ED250 oraz ED160.

#pkp #pkpintercity #kolej #podroze #wozekinwalidzki

#dziendobrypoproszebilet
g.....i - Z takich dziwnych rzeczy które niedawno zrobiłem to zupełnie nieświadomie d...

źródło: comment_1615157191fcGHt638KENgMfB0xcNFjj.jpg

Pobierz
  • 19
@gumpa_bobi: @qps666: układy WSP (Wheel slide protection) działają dopóki działa jakakolwiek forma zasilania na pociągu. Także hamowanie awaryjne jest kontrolowane przez te układy.

Są dwa powody:
1. w zasadzie nawet na delikatnie śliskiej nawierzchni każde hamowanie awaryjne kończyłoby się płaskimi miejscami
2. mimo zmniejszenia siły oddziałującej na tarcze bądź obrzeża koła przez klocki hamulcowe, całkowita droga hamowania jest skrócona, bo odzyskanie przyczepności daje więcej niż ślizg na zatrzymanym kole.

I
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@KamilOnline: wszystko zależy od warunków atmosferycznych czy też specyfikacji linii na której znajduje się pociąg. Rodzaj hamulca użytego do hamowania też ma duże znaczenie. Hamulce tarczowe "łapią mocniej" niż klockowe. Ja bym obstawiał tak z 10 sekund jeśli chodzi o czas ale pewnie @gumpa_bobi sprostuje to jeśli założenie jest zle.
próbując naprawić jedną z usterek na składzie doprowadziłem do tego że lokomotywa zarejestrowała błąd i rozpoczęła awaryjne hamowanie całego składu ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@gumpa_bobi: a, jeszcze taka rada na przyszłość, wszelkie załączenia urządzeń radzę robić na postoju. O ile światła, klimę czy inne proste obwody można jeszcze w ten sposób w miarę bezpiecznie przełączać, o tyle bezpieczniki urządzeń wejścia/wyjścia, trakcyjnych, hamulcowych, czy odpowiedzialnych za wysokie napięcie,
@czyznaszmnie: mieliśmy problem z komunikatami głosowymi na części składu więc spróbowaliśmy rozłączyć i podłączyć na nowo sprzęg UIC w czasie jazdy. Okazało się, że UIC też był podłączony do lokomotywy, po rozłączeniu UIC między wagonami na loku wyskoczył "błąd UIC" co zrzuciło powietrze z PG i efekt znamy.
@gumpa_bobi: jeździsz trochę na Dartach, to może wiesz - obsługa pociągu może poprawić godzinę na wyświetlaczach, czy tylko i wyłącznie "technicy" z pesy/szopy? Jechałem w tym roku całe dwa razy i za każdym razem godzina była zła. Obsługa twierdziła, że nie da się tego poprawić w czasie jazdy - ani oni, ani mechanik.

Z góry dzięki za odpowiedź i przepraszam za odkop :D