Aktywne Wpisy
Siema nocna.
Właśnie siedzę przy ojcu który powoli umiera w stanie agonalnym. Zmiana warty z matką o 2:00 w nocy. Dajcie plusa na pocieszenie.
Właśnie siedzę przy ojcu który powoli umiera w stanie agonalnym. Zmiana warty z matką o 2:00 w nocy. Dajcie plusa na pocieszenie.
frugASS +108
-----
A na zdjęciu winda dla transportu wózka inwalidzkiego z poziomu peronu do pociągu, która znajduje się na wyposażeniu #pesa #dart ED161. Pociąg stał na stacji 15 minut, mieliśmy informację że OzN* się zjawi i w oczekiwaniu na pasażera na spokojnie sobie rozłożyłem windę i czekałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) rozłożenie windy, załadowanie OzN oraz złożenie windy zajmuje około cztery do pięciu minut.
Obsługa jest bardzo prosta. Rozkładamy windę nad peron, bierzemy pilota z przyciskami "góra" oraz "dół" i tyle. A jakby zabrakło prądu albo jakaś czujka odmówiła współpracy to zawsze możemy przejść na sterowanie ręczne, tj. bierzemy rękojeść pompki i ręcznie pompujemy. To zwykła pneumatyka więc jest to banalnie proste ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przyjechała dziewczyna którą już kilka razy wiozłem (krótka trasa 80 km) na wózku elektrycznym, świetnie przygotowana, sama wiedziała że musi zahamować wózek, miała lekki podręczny bagaż i sama świetnie się orientowała na pociągu.
*OzN czyli "ozeten" to oficjalne określenie Osoby z Niepełnosprawnością, najczęściej osoba na wózku, ale też osoby niewidome, niedowidzące i inne którym pomagamy w podróży pociągiem.
Miejsce dla OzN na wózku jest w wagonie klasy 2, obok jest toaleta przystosowana dla wózków inwalidzkich oraz szerokie przejście do wagonu WARS, w takim układzie podróżny na wózku ma dostęp do wszystkich usług i udogodnień w pociągu. Układ taki jest zachowany w składach ED250 oraz ED160.
#pkp #pkpintercity #kolej #podroze #wozekinwalidzki
#dziendobrypoproszebilet
Są dwa powody:
1. w zasadzie nawet na delikatnie śliskiej nawierzchni każde hamowanie awaryjne kończyłoby się płaskimi miejscami
2. mimo zmniejszenia siły oddziałującej na tarcze bądź obrzeża koła przez klocki hamulcowe, całkowita droga hamowania jest skrócona, bo odzyskanie przyczepności daje więcej niż ślizg na zatrzymanym kole.
I
Komentarz usunięty przez moderatora
@gumpa_bobi: a, jeszcze taka rada na przyszłość, wszelkie załączenia urządzeń radzę robić na postoju. O ile światła, klimę czy inne proste obwody można jeszcze w ten sposób w miarę bezpiecznie przełączać, o tyle bezpieczniki urządzeń wejścia/wyjścia, trakcyjnych, hamulcowych, czy odpowiedzialnych za wysokie napięcie,
Pozdro #dart
Z góry dzięki za odpowiedź i przepraszam za odkop :D