Wpis z mikrobloga

Najpoważniejszy w skutkach wypadek w karierze Kimiego Raikkonena miał miejsce 07.09.2001 podczas grupowych testów na torze Magny-Cours. Był to debiutancki sezon Kimiego w F1 podczas którego jeździł w Sauberze. Raikkonen podczas testu samochodu C20 wypadł z szybkiej szykany Imola prowadzącej do zakrętu Chateau d'Eau i zaliczył potężne uderzenie tyłem samochodu. Samochód Kimiego w wyniku wypadku został poważnie uszkodzony, dla Saubera oznaczało to przedwczesne zakończeniu testów, sam Kimi bezpośrednio po wypadku został przetransportowany do centrum medycznego na badania. Kimi nie odniósł poważniejszej kontuzji, która wyeliminowała by go z występu w pozostałych GP sezonu 2001, lecz nabawił się kontuzji pleców, które najbardziej ucierpiały w wypadku. Od tego momentu bóle pleców nawiedzały fina sporadycznie przez następne lata. Jednak najpoważniejsze skutki wypadku z 2001 Kimi odczuł 12 lat później, kiedy to w drugiej połowie sezonu 2013 Kimi musiał opuścić 2 wyścigi aby podać się operacji. Problemy z plecami wróciły do Kimiego podczas wrześniowego GP Singapuru, kiedy to zespół przygotował do startu kierowcę testowego Davice Valsecchiego na wypadek, gdyby Raikkonen nie mógł wystartować w kwalifikacjach. Ostatecznie Kimi wystartował w Singapurze i zajął 3 miejsce, problemy z plecami ustały na jakiś czas, lecz na krótko. Fin opuścił 2 ostatnie wyścigi sezonu GP USA oraz GP Brazylii, przechodząc operacje pleców, oraz przeszedł rehabilitacje tak aby być gotowy na zimowe testy przed sezonem 2014.

Historia ta jednak ma drugie dno, gdyż wiele osób nie wierzyło w teorie o powrocie kontuzji pleców Fina, lecz powstała teoria spiskowa że rzekomy zabieg Kimiego to był bojkot na Lotusie, za to że zespół zalegał Kimiemu pensję za wiele miesięcy pracy. Lotus walczył w tamtym czasie o 3 miejsce w konstruktorach z Ferrari. Kimi podpisał kontrakt z Ferrari podczas GP Włoch, czyli 2 tygodnie przed 2 Singapuru od którego zaczęły boleć Kimiego plecy, jedna z wielu teorii sugerowała że Ferrari mogło zapłacić Kimiemu aby ten zakończył przedterminowo współprace z Lotusem, osłabiając tym samym brytyjską ekipe walce o P3. Jak było naprawdę tego nie wiem.

Kimi w swojej karierze miał kilka równie groźnie wyglądających wypadków jak ten z GP Japonii 2001 Film
Czy Silverstone 2014. Lecz z tamtych wypadków wychodził bez większych konsekwencji i kończyło się na strachu. W przypadku wypadku z testów nabawił się trwałej kontuzji, której skutki odczuwał przez kolejne lata.


#f1 #randomf1shit
tumialemdaclogin - Najpoważniejszy w skutkach wypadek w karierze Kimiego Raikkonena m...

źródło: comment_1614625509BqyIjoHYWs64gC7hR1161g.jpg

Pobierz
  • 6