Wpis z mikrobloga

Pytanie do znawców #prawo. #pytaniedoeksperta #kiciochpyta #pytanie
Po co przy wjazdach na autostrady są znaki A-7 "ustąp pierwszeństwa", skoro linia ciągła uniemożliwia bezpośredni wjazd na inny pas niż skrajny (włączeniowy), a potem zmieniając pas już za skrzyżowaniem i tak trzeba ustąpić pierwszeństwa?
Czy ten znak cokolwiek zmienia? Czy po prostu jest jako dodatkowe zabezpieczenie po to, żeby na przykład jak śnieg zasypie znaki poziome (ciągłą linię), nikt nie tłumaczył się, że to przecież równorzędne i wjeżdżając z prawej miał pierwszeństwo?
#polskiedrogi #prawojazdy
tomasztomasz1234 - Pytanie do znawców #prawo. #pytaniedoeksperta #kiciochpyta #pytani...

źródło: comment_1614284083EttaMCgaI7I8keS5DBKNb5.jpg

Pobierz
  • 12
@tomasztomasz1234: Bo gdyby nie ten znak, wjeżdżający uzurpowałby sobie pierwszeństwo (bo jest z prawej strony) i pakował się od razu np na lewy pas. A linia może być wytarta, zasypana śniegiem, etc. Potem zmieniając pas trzeba ustąpić pierwszeństwa ale nie z powodu tego znaku tylko już na podstawie przepisów dot. zmiany pasa ruchu. I co więcej, jeżeli będziesz zmieniał pas i jednocześnie jadący lewym pasem tez będzie chciał zjechać na prawy
@tomasztomasz1234:

Jest tak jak piszesz.

Formalnie jest to skrzyżowanie ( bo skrzyżowanie to nie tylko przecięcie, ale też połączenie dwóch dróg tak jak w takich przypadkach). Co prawda bezkolizyjne, ale ta bezkolizyjność wynika tylko i wyłącznie z oznakowania poziomego - linia ciągła, powierzchnia wyłączona.

Ale jak słusznie zauważasz przy intensywnym opadzie śniegu znaków poziomych nie widać, a więc bez znaku A-7, jakkolwiek absurdalnie to zabrzmi, samochód wjeżdżający w tym miejscu jest
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tomasztomasz1234: to, to jest nic. Mnie to #!$%@? strzela jak widzę przed wjazdem na autostradę ograniczenie prędkości do 70. Przecież trzeba się jak najszybciej rozpędzić do prędkości autostradowej żeby nikt nie musiał z prawego pasa hamować gwałtownie
@T3sla: Po to jest właśnie pas rozbiegowy o długości kilkuset metrów żeby się rozpędzić z tych 70 do prędkości autostradowej. Zauważ, że zwykle takie wjazdy prowadzą ostrymi łukami więc rozpędzanie się na nich do przykładowo 100 doprowadzałoby to ciągłych niebezpiecznych sytuacji, bo kogoś "wyniosło"
@mn52438:

Bo gdyby nie ten znak, wjeżdżający uzurpowałby sobie pierwszeństwo (bo jest z prawej strony) i pakował się od razu np na lewy pas.


Niby jak, skoro jadący swoim pasem ma pierwszeństwo?

@tomasztomasz1234

Czy po prostu jest jako dodatkowe zabezpieczenie po to, żeby na przykład jak śnieg zasypie znaki poziome (ciągłą linię), nikt nie tłumaczył się, że to przecież równorzędne i wjeżdżając z prawej miał pierwszeństwo?


IMHO właśnie po to. Ale
@janekplaskacz: ciekawi mnie bardzo ten ostatni "kwiatek", który wrzuciłeś
ciekawe czyją winę ustaliła by policja w przypadku zderzenia bo wg mnie, ta linia trójkącików nie ma żadnej mocy sprawczej i nie trzeba tam ustępować pierwszeństwa tym z lewego pasa
wiem, o co chodziło organizatorowi ruchu, ale nie osiągnął chyba tego o co chodziło, a jedyny sposób na zmianę pierwszeństwa w tym miejscu (i wielu podobnych) jest oddzielenie ciągłą lewego pasa i
pawelpablito - @janekplaskacz: ciekawi mnie bardzo ten ostatni "kwiatek", który wrzuc...

źródło: comment_1614290445jA4iW86R96cztyx0recpBq.jpg

Pobierz
@pawelpablito:
Też uważam, że jeżeli chciał taki efekt osiągnąć to powinien coś takiego zastosować. Jednak jestem pewien, że w przypadku kolizji winny byłby ten wjeżdżający z podporządkowanej. Nasze sądy nie traktują przepisów po równo.

Tu jest inne miejsce, gdzie takie coś występuje i wjeżdżający na rondo ustępują pierwszeństwo.
https://www.google.pl/maps/@52.2349626,21.0379637,3a,49.9y,359.32h,81.57t/data=!3m7!1e1!3m5!1sOFmNcqXWRurBe5RUsIf6Pw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DOFmNcqXWRurBe5RUsIf6Pw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D357.04358%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

Choć nie zawsze, co kiedyś wrzucałem na mikro kompilacji, na której uwieczniłem sytuacje, gdy udało mi się uniknąć wypadków. Generalnie jak się