Wpis z mikrobloga

Po wymodelowaniu fragmentu zamku w Starym Obozie w prostej stylistyce pod grę 2D ma smartfony postanowiłem dodać go do tworzonego przeze mnie w wolnym czasie silnika inspirowanego trochę Gothic III: The Beginning. Szybko zorientowałem się, że jeśli będę chciał umieścić w nim cały zamek to poza zasięgiem wzroku będzie wiele elementów i spora powierzchnia placu zamkowego, ponieważ przy rzucie izometrycznym będą one zasłonięte przez mury i wieże.

W związku z tym dodałem do silnika możliwość obrotu kamery - dostępne są dwa widoki z dwóch przeciwnych stron świata. Minusem rozwiązania jest fakt, że muszę zrezygnować z nierówności terenu ze względu na to, że rendery z dwóch stron są skalibrowane tak, żeby współrzędne pokrywały się na pewnej wysokości.

Dodałem też kilka postaci, dialogi i 'smalltalki', które można usłyszeć w Gothic I stojąc pod bramą zamku - całkiem fajna zabawa takie odwzorowywanie tego wszystkiego na smartfony.

Interfejs przedstawiony na zrzutach ekranu jest roboczy, a wszystkie postacie póki co korzystają z tego samego modelu roboczego tworzonego pod inny projekt. Rendery zawierają trochę szumów ze wzgledu na mniejszą ilość próbek (kwestia czasu renderowania, ma etapie eksperymentów nie chcę żeby to zbyt długo trwało).

Tutaj linki do wcześniejszych wpisów:
https://www.wykop.pl/wpis/55565347/sulejman7-w-nawiazaniu-do-wpisu-sprzed-trzech-dni-/
https://www.wykop.pl/wpis/55486113/zrobilem-sobie-wczoraj-szybki-test-prostego-stylu-/

#gothic #blender #gamedev #indiegamedev
S.....7 - Po wymodelowaniu fragmentu zamku w Starym Obozie w prostej stylistyce pod g...

źródło: comment_1613897058JpR0WkuAV2DSnUIxA6KgHR.jpg

Pobierz
  • 14
@RandomowyMetal: tak dla zabawy z elementami rozwoju zawodowego (jestem programistą) odwzorowuję sam Stary Obóz w ramach testów swojego silnika - dzięki temu mogę skupić się na dopracowaniu funkcjonalności nie martwiąc się projektowaniem świata i równolegle dalej uczyć się na temat projektowania własnego.

System dialogów z zależnościami i różnymi warunkami mam gotowy, więc dodanie kilku pierwszych zadań to głównie kwestia skopiowania ich i dodania odpowiednich zdarzeń, ale stworzyłem sobie język skryptowy w
S.....7 - @RandomowyMetal: tak dla zabawy z elementami rozwoju zawodowego (jestem pro...

źródło: comment_1613902961d3WLQ2vcL9VeYTuKFFsBig.jpg

Pobierz
@Wollier: 90% kodu to sam Kotlin, postałe 10% to dwa małe moduły: Kotlin z biblioteką LibGdx do rysowania grafiki i Kotlin + Android SDK do komunikacji z systemem (zapisywanie stanu gry na urządzeniu itp.).
@mathias94: w sumie to żadnego wartego wspomnienia, ale tak - jednym z pomysłów były Piaski Tandoru XD

Obrót kamery ma umożliwić przedstawienie budynków w Zewnętrznym Pierścieniu znajdujących się po obu stronach zamku. W tym momencie właśnie przeklejam dialogi związane z przyjęciem do Starego Obozu (wersja skrócona, czyli jedynie te wewnątrz samego obozu) i bez tego ciężko byłoby przejść się wokół całego zamku szukając tych całych wpływowych ludzi z obozu :D Póki
S.....7 - @mathias94: w sumie to żadnego wartego wspomnienia, ale tak - jednym z pomy...

źródło: comment_1613938177pLMvkJcJ4S1oPZAPLdzkOe.jpg

Pobierz