Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 33
Kontynuuje swoje spojrzenie na pracę w transporcie ale tym razem zamiast opisywać bezpośrednio głupie sytuacje, to chcę poruszyć inny temat. Wszędzie się słyszy o tzw "dziad transach" a co z dziadowskimi kierowcami?
A tych drugich jest więcej. Utarło się przekonanie o tym, że praca kierowcy to łatwe zajęcie. W tym stwierdzeniu jest tyle bzdury aż niewiadomo od czego zacząć. Łatwa robota może być na stałej linii, za to na przerzutach, oj tutaj robi się bardzo ciekawie.
Problem pierwszy to nawigacja - adres dostawy wszedł, znajdź trasę, cyk jedziemy bez sprawdzania - i tranzyt przez Szwajcarie (nielegalny), o tym jak gorąco się robi na firmie gdy twoje auto jest w Szwajcarii gdy być tam nie powinno to każdy kto to przeżył wie. Kiedyś w Szwajcarii spotkałem busiarza bez winiety - bo on nie jeździ autostradami to winiety nie potrzebuje co oczywiście nie ma żadnego znaczenia bo winietę musi posiadać.
Odprawy celne to też ciekawy temat, część kierowców kompletnie nie rozumie jakie dokumenty dostają i co w związku z tym. Dla firm jest to problemem bo taki kierowca musi wysyłać zdjęcia dokumentów jakie posiada, o tym, że często wysyłają będąc w zasięgu CH a nie w darmowym roamingu UE to chyba nie trzeba wspominać - kto by to ogarnął jak to działa, część kierowców nie potrafi sparować telefonu z zestawem głośnomówiącym więc nie ma co wymagać takich cudów jak utrzymanie na granicy darmowego roamingu UE, rachunek za telefon +200zł a kto by się tam przejmował.
Problemy ze znalezieniem firmy - zdarza się najlepszym. Niektórym zdarza się ciągle. Mało tego, są zawodnicy którzy nawet na prom/lotnisko nie potrafią znaleźć drogi co jest już swego rodzaju osiągnięciem. Co w takiej sytuacji pozostaje dyspozytorowi? Przeglądanie Google Streat View i znalezienie współrzędnych na zjazd bo kiero znaków drogowych nie widzi. Albo nie rozumie co jest na nich napisane. Odprawa celna - Zoll/Douane/Customs ale jak na złość nie ma Odprawa Celna - no co za niedopatrzenie na granicy Niemiec z Francją, jak tak można pomijać Polish Truck Driver Scania V8 ( ͡ ͜ʖ ͡)
A gdzie CB z pytaniami o winiety na NL, gdzie obsługa Belgijskiego myta, jak kupić przejazd na Węgrzech. Mury które się stawia przed tym biednym szoferem są ogromne. Ilość osób które okazują się sierotami które kompletnie sobie nie radzą jest spora.

Temat tylko liźnięty, brak opisu pułapek jak lotnisko Bazylea w Szwajcarii które jest we Francji a wjeżdża się na nie z Francji do Szwajcarii żeby za 100 metrów wyjechać że Szwajcarii i rozładować się na terenie Francji () dbanie o powierzony pojazd, dbanie o papiery, umiejętności personalne żeby jakoś się dogadać itp. O tym kiedy indziej.
Każdy kierowca bez doświadczenia jest cholernie czasochłonny dla firmy. Każda sierota która nie potrafi się ogarnąć samemu generuje koszta dla pracodawcy. Tak jak istnieje dziad trans tak samo istnieje dziad kierowca który ciągle jeździ jak we mgle.

#bekaztransa #zycietruckera
sodomek - Kontynuuje swoje spojrzenie na pracę w transporcie ale tym razem zamiast op...

źródło: comment_1613414625w6VR3TkoTJSnGs9lWkpT58.jpg

Pobierz
  • 20
@sodomek: rimming szwajcarski to jest w ogóle temat rzeka, zwłaszcza na granicy z DE, Niemcy niechętnie stawiają nadajniki żeby łapało zasięg na tych nieszczęsnych parkingach celnych czy w ogóle wzdłuż granicy. Najgorsze przejście to chyba Waldshut, gdzie na celnym dużo lepszy zasięg łapie oczywiście z CH.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@papaj_21_37: kasa dla operatorów, jest wymóg prawny że zasięg ma być ale nikt nie mówi jaki. Telefon ma zasięg niemiecki 3G a Szwajcarski LTE to wybiera LTE. Proste i dochodowe rozwiązanie dla operatorów.
@xspeditor

@wezsepigulke: jak już Xiaomi Note9 ciężko zdjęcie zrobić to ja nie wiem.

A ten sam kierowca ma ostre samojebki na profilu na fb xD

Niech robi fotki przednim aparatem, może ma tylny zarysowany.
Zainstaluj im CamScana i po kłopocie, nie będziesz miał straty jakości na konwersji zdjęcia do mmsa tylko dostaniesz fotkę na maila.
A ci Twoi ogarniają kupno kart sim jak wyjeżdżają poza ue? Jak tak to nie narzekaj(
@sodomek z mojego doświadczenia jako manager yardu w UK dodałabym brak podstaw jakiejkolwiek języka obcego wśród wielu kierowców. Trochę siara, że u mnie w zespole każdy wie jak powiedzieć np prawo jazdy po polsku czy rumuńsku, bo inaczej zero szans na dogadanie się
problem jest taki, że nawet Świeżak nie przyjdzie za pensje niższa niż doświadczony. Więc jak płaci się tyle samo to wymaga to samo


@xspeditor: Czyli sami zepsuliście sobie rynek pracownika biorąc każdego żółtodzioba jak leci, płacąc mu jak doświadczonemu kierowcy i jeszcze puszczając bez żadnego przeszkolenia.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@incydent_kakaowy: @xspeditor: więcej napiszę wkrótce bo sam gdzieś na przełomie kwiecień/maj przekroczę 1 500 000km, tworzenie listy na przerzutach to jak pisanie książki gdzie każdy kierowca może napisać własną.
Sam jeżdżę busem, z wyboru i w pełni świadomie, w zasadzie C+E jest daleko na mojej liście spraw do ogarnięcia. Szok i niedowierzanie dla wielu. W firmie w której pracuję jest kierowca który jeździ od 16 lat - tak mamy ciężko
@sodomek: Z odprawami celnymi to fakt, bywa wesoło. Zwłaszcza jak kierowca mówi, że pierdzieli odprawę i jedzie.
A później spedycja płacze, że kolesia zatrzymali na granicy w Szwajcarii ( ͡° ͜ʖ ͡°)