Wpis z mikrobloga

Pany.
Problem z autem, nic nigdzie w necie znaleźć nie mogę.
Akumulator 3/4letni.
Samochód Matiz z 2007 roku.
Ostatnimi czasy, a mianowicie tydzień czasu miałem już problemy z autem. Musiałem ładować akumulator, bo zanic samochód nawet nie chciał odpalić, nawet rozrusznik nie miał siły załapać.
Generalnie sprawdziłem wczoraj wnętrze aku i okazało się że w jednej komorze brakuje elektrolitu, więc poszedłem kupić wodę destylowaną, dolałem tak jak trzeba, naładowałem akumulator i napięcie wzrosło do 14.50 V. Więc poszedłem spróbować odpalić samochód, się wnerwiłem bo nie odpala, jest tak jakby akumulator cały czas był rozładowany. Bo nawet na naładowanym akumulatorze samochód nie chce zakręcić (nie ma siły).
Nie wiem czy to jest faktycznie już całkowicie zdechniety aku, czy wina leży gdzieś po stronie rozrusznika lub gdzieś może szybko ściga prąd z aku?

Dodam jeszcze że przy pełnym naładowaniu przy tych 14.5V , próbując odpalić auta z 2 /3 razy akumulator traci napięcie do ok. 12,5V. Radio wyłączone, światła wyłączone, nawet wyłączone ogrzewanie, jak i ręczny odpuszczony by kontrolka się nie świeciła. Ale dupa.

Jak myślicie, macie jakieś pomysły by mi pomóc?
Byłbym wdzięczny za proste odpowiedzi, bo ja zaczynam już się denerwować. Jeżeli to akumulator to muszę być w 100% pewien że na nowym aku będzie odpalał tak jak trzeba.

Parametry aku :
SZNAJDER BATTERIEN
35Ah 280AEN 12V

#akumulator #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #elektrykasamochodowa #naprawaauta
  • 28
@Dejwi996: generalnie jak odpalał to jeździł ładnie, pracował bez zastrzeżeń jeszcze miesiąc temu odpalał od razu byłem nim w trasie po powrocie stał dwa dni bez użytku i jak poszedłem to już samochód nie odpalał
@kris-krystian 14.4 V to napięcie ładowania, po godzinie-dwóch po ładowaniu, powinna nastąpić równowaga termodynamiczna i napięcie powinno opaść, standardowo do 12.6 V w lato. W zimę elektrolit jest mniej ruchliwy i napięcie trochę spada. Przy rozruchu oczywiście też spada i to sporo, tak około do 10-11 V, więc wszystko jest ok. Jeżeli wykluczyłeś rozrusznik, to aku nie potrafi podać wysokiego prądu do rozruchu albo pojemność spadła na tyle, że jest po kilku
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kris-krystian: u mnie przy dużych mrozach jest tak że wystarczy podłączyć prostownik(bez startera) na 30 sekund żeby zapalił, bez tego nie ma nawet opcji żeby ruszyć rozrusznik.