Wpis z mikrobloga

@kosciej: Bardziej mnie ciekawi to "violation of copyright" bo jeżeli to prawda no to panie złoty...
Inb4 liberalne zapożyczenia z konkurencyjnego silnika, który ma źródła na githubie.
  • Odpowiedz
@slums: pytanie w jaki sposób w ogóle znalezli cos takiego? Do źródeł konkurencji raczej dostępu nie mają, chyba ze pracownik w ramach zmiany pracy cos przyniosl. Ale to tez wcale niełatwo wyłapać. Raczej cos oczywistego jak jakaś open sourcowa biblioteka z licencja która wymaga podania info ze jest użyta.
  • Odpowiedz
@kosciej:
Nie wiemy nawet o co chodzi, tak więc sobie możemy spekulować.
Być może opierali coś na wyciekach z innej firmy a być może z innego silnika, który jest semi-open source jak UE4 gdzie po zaakceptowaniu licencji możesz sobie spokojnie przeglądać kod na githubie.

Jeżeli miałbym strzelać, że chodzi tu o coś poważnego i rusek nie kłamie to strzelałbym na UE3/4, witcherscript jest łudząco podobny do unrealscriptu i ogólny design
  • Odpowiedz
@slums:

bez bezpośredniego dowodu to tylko spekulacja.


Patrząc na januszowy styl zarządzania w tej firmie to w sumie dość prawdopodobne.
  • Odpowiedz
@slums: pytanie w ogóle czy te źródła mają w sobie zawarty kod silnika gry, to raczej jest oddzielnym kodem nie powiązanym za bardzo z samym kodem gry - tj jakiś oddzielny "package" to powinien być ale cholera go tam wie jak to u nich działa
  • Odpowiedz
@Jurigag: na 99.99% RED engine nie ma prawie żadnej separacji z faktycznym kodem gry.
Jednym z powodów, przez które zrezygnowali z licencjonowania silnika jest fakt, że to jest absolutne spaghetti bez ładu i składu więc wątpie, że istniały tam solidne granice pomiędzy jednym i drugim.
  • Odpowiedz
@bodziodestruktor:
Bo rozmawiałem ludźmi co ten silnik pisali, możesz mi wierzyć na słowo albo nie ale korelacja z zewnętrznymi faktami wygląda następująco:

Ich oryginalnym założeniem, o którym trąbili wszem i wobec w okolicach 2012-2014 było, że RED Engine będzie licencjonowany innym firmom bo nie ma na rynku takiego dobrego silnika stricte pod RPG i to jest nisza.

Potem doszedł do nich reality check, że silnik to spaghetti, które ciężko transplantować poza firmę i jej środowisko przy czym linie pomiędzy rdzeniem silnika a grą są bardzo zamazane i do tego dokumentacja w zasadzie nie istnieje więc przez ~2/3 lata było cicho po czym zmienili śpiewkę na "Silnik jednak zostaje własnościowy bo to
  • Odpowiedz