TL:DR: Sklep Mi Home, sprzedaje wadliwy sprzęt i nie widzi w tym problemu, nie uznaje reklamacji i nie odpisuje na wiadomości E-Mail. Infolinia sklepu to fikcja, nie udzielają żadnych informacji o statusie gwarancji.
Do rzeczy, w dniu 2.12.2020r. w sklepie internetowym mi-home.pl kupiłem wentylator Mi Smart Standing Fan 1C za cenę 149zł. Przesyłka trafiła do mnie 8.12.2020r. Po sprawdzeniu urządzenia okazało się, że z silnika wentylatora wydobywają się dziwne dźwięki (chrobotanie, pulsacyjny dźwięk), które są słyszalne w nocy lub w cichym pomieszczeniu. Sprawdziłem dokładnie wszystkie elementy ruchome, zmontowałem ponownie wentylator, ale dźwięki te nadal były słyszalne. Trzymając w ręku sam silnik wentylatora i przytykając ucho do niego dźwięki te były bardzo dobrze słyszane. Sprawdziłem opinie oraz fora internetowe w celu zweryfikowania czy urządzenie, które dostałem jest pełnosprawne. Dnia 11.12.2020 udałem się do sklepu Mi-Home w Centrum Handlowym Riviera w Gdyni w celu porównania produktu przysłanego do mnie z produktem, który jest na wystawie. Przedstawiłem sprzedawcy swój problem i poprosiłem sprzedawcę abym mógł dokładnie sprawdzić wentylator u sprzedawcy. Niepokojących dźwięków z silnika wentylatora w czasie pracy nie usłyszałem. Po rozmowie ze sprzedawcą (to on namówił mnie na zgłoszenie reklamacji) zadzwoniłem 14.12.2020r. do sklepu w celu zgłoszenia usterki. Z związku z tym, że urządzenie dostałem kilka dni wcześniej zaistniało przesłanie, że urządzenie w chwili dostarczenia nie działało poprawnie, dlatego zażądałem wymiany urządzenia na nowe z tytułu rękojmi. Urządzenie zostało odebrane ode mnie dnia 15.12. W dniu 17.12 dostałem odpowiedź od sklepu, że nie uznaje moich roszczeń i urządzenie działa prawidłowo (nie stwierdzono wad które wykazałem w protokole oraz nikt nie skontaktował się ze mną w celu wyjaśnienia problemu). Wiadomość ta trafiła na moją skrzynkę mailową do folderu SPAM, związku, z czym przeczytałem ją o godz. 21 tegoż dnia. Następnego dnia o godz. 9.15 zadzwoniłem do sklepu w celu wyjaśnienia sytuacji. Na infolinii nie udzielili mi żadnej informacji i kazali pisać na adres mailowy, w którym dostałem odpowiedź. Dnia 18.12.2020r. napisałem maila do mi-home: "Nie zgadzam się z odrzuceniem reklamacji.
Co do działania, sterowania wentylatora oraz pracy z aplikacją MI Home nie mam zastrzeżeń, to mam zastrzeżenia co do kultury pracy silnika wentylatora.
W silniku tym coś ewidentnie chrobocze (obciera) i wydaje dziwny pulsacyjny dźwięk.
Udałem się do sklepu Mi Home w Gdyni w celu weryfikacji pracy silnika wentylatora z egzemplarzem identycznym znajdującym się na wystawie. Po rozmowie ze sprzedającym uznaliśmy, że mój egzemplarz nadaje się do wymiany na nowy.
Produkt został wysłany na reklamację do Państwa po kilku dniach pracy co dowodzi o istnieniu usterki produktu przed moim zakupem.
Jeżeli wentylator zostanie mi zwrócony, będę zmuszony jeszcze raz złożyć reklamację oraz powiadomię Rzecznika Konsumenta.
W załączniku przysyłam nagranie mojego wentylatora, mogę dosłać jeszcze nagranie pracy wentylatora ze sklepu MI Home.
Proszę o kontakt telefoniczny, wyjaśnię dokładnie opis usterki"
Dołączyłem również nagrania dźwiękowe pracy wentylatorów.
Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a urządzenie zostało mi zwrócone 18.12.2020r. Czyli rano została odrzucona reklamacja a popołudniu urządzenie zostało odebrane przez kuriera.
Dnia 22.12 2020r. zwróciłem się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta, w celu podjęcia interwencji. Wcześniej miałem problem z TV Samsung (niedokładne i nierównomierne podświetlanie matrycy VA) jaki kupiłem w sklepie OLE OLE. Sklep również nie widział problemu, nie chciał przyjąć TV na wymianę odsyłając do serwisu Samsung. Tam, sprawa potoczyła się szybko i sprawnie. TV został wymieniony na nowy bez problemu z podświetlaniem.
Po 30 dniach! Dostałem informację od Rzecznika, że „Miejski Rzecznik Konsumentów nie posiada kompetencji do rozstrzygnięcia problemu w sytuacji gdy strony pozostają w sporze, którego rozstrzygnięcie wymaga specjalistycznej wiedzy wymaganej do oceny wadliwości towaru (Rzecznik nie jest rzeczoznawcą i nie ma wiedzy specjalistycznej, by ocenić wadliwość wentylatora Xiaomi Mi Smart Standing Fan 1C); tymczasem istniejący między stronami spór może zostać rozstrzygnięty wyłącznie przez niezależny podmiot, po zasięgnięciu opinii odpowiedniego rzeczoznawcy;
z przesłanych dokumentów wynika, że składał Pan reklamację tytułem rękojmi, a sklep nie uznał Pańskich roszczeń – Rzecznik nie ma uprawnień do podważenia stwierdzenia, o prawidłowości działania urządzenia. zgodnie z brzmieniem art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2018, 798 z późn. zm.) rzecznik konsumentów jest podmiotem doradczym i nie posiada uprawnień do władczych rozstrzygnięć sporów konsumentów z przedsiębiorcami. Rzecznik nie orzeka w sporach między konsumentami i przedsiębiorcami, ani nie posiada instrumentów, przy pomocy których mógłby zobowiązać przedsiębiorcę do uznania racji konsumenta.
Rzecznik podejmuje interwencję m.in. w przypadku, gdy dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu.
Mając na uwadze powyższe informuję, że może Pan zwrócić się w celu rozstrzygnięcia sporu do sądu powszechnego, lub Polubownego Sądu Konsumenckiego (przy Inspekcji Handlowej w Gdańsku) ul. Konopnickiej 4. Sąd w czasie postępowania powoła niezależnego rzeczoznawcę, którego opinia jest niezbędna do rozstrzygnięcia sporu. Postępowanie przed tym sądem jest dla konsumenta bezpłatne”.
Nie chce mi się iść do sądu o marne 150zł, Nie chciałem go odsyłać do sklepu w celu zwrotu urządzenia. (koszt odesłania pokrywa kupujący, najtańsza przesyłka to ok. 20zł) Ja chcę sprawny przedmiot , za kwotę którą kupiłem. Jak sklep sprzedaje uszkodzone sprzęty, to sklep powinien ponosić odpowiedzialność za to, a nie kupujący.
Zostałem związku z tym z niedziałającym w 100% urządzeniem, który sprzedawca nie chce wymienić na nowy. Istnieje prawdopodobieństwo, że w czasie eksplantacji urządzenia w czasie gwarancji oraz po czasie gwarancji sklepu urządzenie się zepsuje. Posiadam nagrania audio, opisujące w/w problem.
Jak ma być dobrze, jak na Tinder trafiam na samych kolesi w BMW 3 z 2008 roku, Renault Megane z 2006 r. albo Kia cee'd z 2013 bo: -on dojeżdża rowerem do pracy, -ma inne wydatki (a mieszka z rodzicami)
TL:DR: Sklep Mi Home, sprzedaje wadliwy sprzęt i nie widzi w tym problemu, nie uznaje reklamacji i nie odpisuje na wiadomości E-Mail. Infolinia sklepu to fikcja, nie udzielają żadnych informacji o statusie gwarancji.
Do rzeczy, w dniu 2.12.2020r. w sklepie internetowym mi-home.pl kupiłem wentylator Mi Smart Standing Fan 1C za cenę 149zł. Przesyłka trafiła do mnie 8.12.2020r.
Po sprawdzeniu urządzenia okazało się, że z silnika wentylatora wydobywają się dziwne dźwięki (chrobotanie, pulsacyjny dźwięk), które są słyszalne w nocy lub w cichym pomieszczeniu. Sprawdziłem dokładnie wszystkie elementy ruchome, zmontowałem ponownie wentylator, ale dźwięki te nadal były słyszalne. Trzymając w ręku sam silnik wentylatora i przytykając ucho do niego dźwięki te były bardzo dobrze słyszane. Sprawdziłem opinie oraz fora internetowe w celu zweryfikowania czy urządzenie, które dostałem jest pełnosprawne. Dnia 11.12.2020 udałem się do sklepu Mi-Home w Centrum Handlowym Riviera w Gdyni w celu porównania produktu przysłanego do mnie z produktem, który jest na wystawie. Przedstawiłem sprzedawcy swój problem i poprosiłem sprzedawcę abym mógł dokładnie sprawdzić wentylator u sprzedawcy. Niepokojących dźwięków z silnika wentylatora w czasie pracy nie usłyszałem. Po rozmowie ze sprzedawcą (to on namówił mnie na zgłoszenie reklamacji) zadzwoniłem 14.12.2020r. do sklepu w celu zgłoszenia usterki. Z związku z tym, że urządzenie dostałem kilka dni wcześniej zaistniało przesłanie, że urządzenie w chwili dostarczenia nie działało poprawnie, dlatego zażądałem wymiany urządzenia na nowe z tytułu rękojmi. Urządzenie zostało odebrane ode mnie dnia 15.12. W dniu 17.12 dostałem odpowiedź od sklepu, że nie uznaje moich roszczeń i urządzenie działa prawidłowo (nie stwierdzono wad które wykazałem w protokole oraz nikt nie skontaktował się ze mną w celu wyjaśnienia problemu). Wiadomość ta trafiła na moją skrzynkę mailową do folderu SPAM, związku, z czym przeczytałem ją o godz. 21 tegoż dnia. Następnego dnia o godz. 9.15 zadzwoniłem do sklepu w celu wyjaśnienia sytuacji. Na infolinii nie udzielili mi żadnej informacji i kazali pisać na adres mailowy, w którym dostałem odpowiedź.
Dnia 18.12.2020r. napisałem maila do mi-home:
"Nie zgadzam się z odrzuceniem reklamacji.
Co do działania, sterowania wentylatora oraz pracy z aplikacją MI Home nie mam zastrzeżeń, to mam zastrzeżenia co do kultury pracy silnika wentylatora.
W silniku tym coś ewidentnie chrobocze (obciera) i wydaje dziwny pulsacyjny dźwięk.
Udałem się do sklepu Mi Home w Gdyni w celu weryfikacji pracy silnika wentylatora z egzemplarzem identycznym znajdującym się na wystawie. Po rozmowie ze sprzedającym uznaliśmy, że mój egzemplarz nadaje się do wymiany na nowy.
Produkt został wysłany na reklamację do Państwa po kilku dniach pracy co dowodzi o istnieniu usterki produktu przed moim zakupem.
Jeżeli wentylator zostanie mi zwrócony, będę zmuszony jeszcze raz złożyć reklamację oraz powiadomię Rzecznika Konsumenta.
W załączniku przysyłam nagranie mojego wentylatora, mogę dosłać jeszcze nagranie pracy wentylatora ze sklepu MI Home.
Proszę o kontakt telefoniczny, wyjaśnię dokładnie opis usterki"
Dołączyłem również nagrania dźwiękowe pracy wentylatorów.
Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a urządzenie zostało mi zwrócone 18.12.2020r. Czyli rano została odrzucona reklamacja a popołudniu urządzenie zostało odebrane przez kuriera.
Dnia 22.12 2020r. zwróciłem się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta, w celu podjęcia interwencji. Wcześniej miałem problem z TV Samsung (niedokładne i nierównomierne podświetlanie matrycy VA) jaki kupiłem w sklepie OLE OLE. Sklep również nie widział problemu, nie chciał przyjąć TV na wymianę odsyłając do serwisu Samsung. Tam, sprawa potoczyła się szybko i sprawnie. TV został wymieniony na nowy bez problemu z podświetlaniem.
Po 30 dniach! Dostałem informację od Rzecznika, że
„Miejski Rzecznik Konsumentów nie posiada kompetencji do rozstrzygnięcia problemu w sytuacji gdy strony pozostają w sporze, którego rozstrzygnięcie wymaga specjalistycznej wiedzy wymaganej do oceny wadliwości towaru (Rzecznik nie jest rzeczoznawcą i nie ma wiedzy specjalistycznej, by ocenić wadliwość wentylatora Xiaomi Mi Smart Standing Fan 1C); tymczasem istniejący między stronami spór może zostać rozstrzygnięty wyłącznie przez niezależny podmiot, po zasięgnięciu opinii odpowiedniego rzeczoznawcy;
z przesłanych dokumentów wynika, że składał Pan reklamację tytułem rękojmi, a sklep nie uznał Pańskich roszczeń – Rzecznik nie ma uprawnień do podważenia stwierdzenia, o prawidłowości działania urządzenia.
zgodnie z brzmieniem art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2018, 798 z późn. zm.) rzecznik konsumentów jest podmiotem doradczym i nie posiada uprawnień do władczych rozstrzygnięć sporów konsumentów z przedsiębiorcami. Rzecznik nie orzeka w sporach między konsumentami i przedsiębiorcami, ani nie posiada instrumentów, przy pomocy których mógłby zobowiązać przedsiębiorcę do uznania racji konsumenta.
Rzecznik podejmuje interwencję m.in. w przypadku, gdy dostrzega naruszenie interesu konsumenta, a przy tym szansę na polubowne rozstrzygnięcie sporu.
Mając na uwadze powyższe informuję, że może Pan zwrócić się w celu rozstrzygnięcia sporu do sądu powszechnego, lub Polubownego Sądu Konsumenckiego (przy Inspekcji Handlowej w Gdańsku) ul. Konopnickiej 4. Sąd w czasie postępowania powoła niezależnego rzeczoznawcę, którego opinia jest niezbędna do rozstrzygnięcia sporu. Postępowanie przed tym sądem jest dla konsumenta bezpłatne”.
Nie chce mi się iść do sądu o marne 150zł,
Nie chciałem go odsyłać do sklepu w celu zwrotu urządzenia. (koszt odesłania pokrywa kupujący, najtańsza przesyłka to ok. 20zł)
Ja chcę sprawny przedmiot , za kwotę którą kupiłem. Jak sklep sprzedaje uszkodzone sprzęty, to sklep powinien ponosić odpowiedzialność za to, a nie kupujący.
Zostałem związku z tym z niedziałającym w 100% urządzeniem, który sprzedawca nie chce wymienić na nowy. Istnieje prawdopodobieństwo, że w czasie eksplantacji urządzenia w czasie gwarancji oraz po czasie gwarancji sklepu urządzenie się zepsuje. Posiadam nagrania audio, opisujące w/w problem.
#mihome #gwarancja #reklamacja #rekojmia #xiaomi