Wpis z mikrobloga

Mam fure rocznik '15 z silnikiem 1.2 TSI 86KM. Średnio rocznie robię 12650 km, spalam ok 6,5 l beny, co daje przeciętnie 28,9 zł za 100 km jazdy. Czy z moim trybem jazdy opłaca się pakować w gaz? Z jednej strony niby taniej ale no w sumie ile? Poczytałem różne fora i zdania są podzielone - czytam o dotryskach benzyny od 5 do 30% i głupieje jakie są finalnie koszty. Do tego dochodzi jakiś płyn do benzyny, dodatkowe przeglądy no i ingerencja w fabryke, a jak wiadomo każdy dodatkowy układ to dodatkowy powód do awarii. Jeśli chodzi o koszt instalacji to słyszałem, że za 2000 do mojego modelu bym zamontował, a na jutubach mówią, że nawet 6 tysiaków to koszt. W ten sposób jeśli na 100 km miałbym oszczędzać -tutaj strzelam, 9 zł, to inwestując 3000 w instalacje, zwróci mi się ona dopiero po 3 latach.
Co o tym myślicie? Jest to gra warta świeczki? Pakowalibyście LPG? Może ma ktoś doświadczenie z tym silnikiem na LPG?

#motoryzacja #samochody #vag #lpg #gaz
Podlaski_warmianin - Mam fure rocznik '15 z silnikiem 1.2 TSI 86KM. Średnio rocznie r...

źródło: comment_16122127586Xz8sonEhDPSORLiTvTFRC.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Podlaski_warmianin: za mały przebieg, szkoda zachodu. Przy takim nalocie pewnie małe odcinki robisz. Tym bardziej gaz w takich instalacjach odpala dopiero po chwili w zależności od temp silnika. Możliwe że prawie wcale bys na nim nie jeździł.
  • Odpowiedz
@Podlaski_warmianin:
TSI - wyższe koszty montażu, 3000 zł mało realne
TSI - jakiś tam udział benzyny w spalaniu = mniejsza oszczędność
Mały przebieg roczny (ale po założeniu LPG będziesz więcej jeździł)
Droższe przeglądy, częstsza wymiana elementów, np. świec, dodatkowe przeglądy LPG (ok. 100-150 zł na 10 000 km), zajęta część bagażnika lub poleganie na assistance

Dałbym sobie spokój, auto pewnie i tak zmienisz w ciągu tych 3-4 lat, a dopiero
  • Odpowiedz
@Podlaski_warmianin: Koszt instalacji lpg do silnika z bezpośrednim wtryskiem to ok 5tys.Przy czym co pre cykli wtrysku gazu musisz mieć wtrysk benzyny żeby schłodzić wtryskiwacze i nie doprowadzić ich do uszkodzenia. Wiec średnio się opłaca zwłaszcza w silniku który powinien być montowany w kosiarce a nie w aucie;p
  • Odpowiedz
@Podlaski_warmianin: 2000 zł za lpg do tsi? nie ma szans, nawet do samochodów z pośrednim wtryskiem ciężko by było coś zamontować w tej cenie, minimum 4-5k musisz liczyć. A czy jest sens? ja bym osobiście odpuścił lpg w tym silniku.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Podlaski_warmianin: Te tańsze instalacja mają dotrysk benzyny, ponieważ wtryskiwacze benzyny są komorach spalania i coś musi je chłodzić, bo lpg jest podawane przez inne wtryski bliżej kolektora dolotowego. Te droższe instalacje po około 8k (może i ceny już spadły na poczatku były po 10k) mają wtrysk lpg bezpośrednio przez wtryskiwacze benzynowe i tym sposobem są chłodzone. Czy się opłaca? Ciężko powiedzieć ile ci przy małym przebiegach zaoszczędzi.
  • Odpowiedz
Dobra panowie, tylko mnie upewniliście, #!$%@? nie interes. Przy okazji dowiedziałem się coś o układach z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Postaram się jeździć oszczędniej i tyle, chociaż nie wiem jakim cudem w tabelkach podają spalanie 4,5 l w trasie, chyba przy dobrym wietrze i po grochówce
  • Odpowiedz
czytam o dotryskach benzyny od 5 do 30% i głupieje jakie są finalnie koszty. D

@Podlaski_warmianin: jako, że w domu już trzecie TFSI zagazowane i mam kilkuletnie doświadczenie z użytkowania to się wypowiem. Instalacja z dotryskiem to koszt ok. 4000zł, taniej niby się da, ale dobrze zrobione kosztuje +-4000zł, no może 3600 bo masz słabszy silnik. Dla tego motoru tylko i wyłącznie uważam sterownik KME Nevo Sky Direct 2, absolutny
  • Odpowiedz