Wpis z mikrobloga

@horizontal_vertical: czyli tak jak myslalem-to jest traktowane jak skrzyzowanie. Nie wazne ze skreca sie w jednokierunkowa, nie wazne ze nie da sie jechac na wprosc-i ci z przeciwka tez nie moga (znaczy moga ale w zaden sposob tory jazdy sie nie przecinaja). Nawet jak skrecam w prawo a ten z przeciwka w lewo - nadal sie nie przecinaja. Mimo to skrzyzowanie i jak masz na dupie policje to lepiej wrzucic migacza
@buking: Ale jakie to ma znaczenie ile jest opcji poruszania. Ważny jest fakt czy zmieniasz kierunek jazdy na skrzyżowaniu czy nie. Jeśli masz nakaz skrętu w prawo to też masz jedną opcję poruszania się a jednak chyba zgodzisz się, że sygnalizuje się taki skręt na nakazie.

Chyba mylisz dwie sytuacje: gdy droga prowadzi zakrętami (ale bez skrzyżowania) i sytuację gdy jest skrzyżowanie, ale masz tylko jeden możliwy kierunek jazdy na nim.
-to jest traktowane jak skrzyzowanie


@horizontal_vertical: No bo to jest skrzyżowanie ewidentne - tu chyba nie ma wątpliwości. To czy coś jest skrzyżowaniem wynika z definicji skrzyżowania w PoRD. To nie działa w ten sposób, że np. dla jadących tak jak zaznaczyłeś dane przecięcie dróg nie jest skrzyżowaniem, ale dla jadących z naprzeciwka już nim jest.
@horizontal_vertical:

Ale jakie to ma znaczenie ile jest opcji poruszania. Ważny jest fakt czy zmieniasz kierunek jazdy na skrzyżowaniu czy nie.


W Polsce jest kłopot z interpretacją tego, czy zmieniasz kierunek jazdy. Przecież pod względem geograficznym zmieniasz kierunek jazdy na każdym zakręcie a jednak nikt nie wymaga sygnalizowania tam zmiany kierunku. Na tym przykładzie nie masz żadnej innej opcji pojechać inaczej więc sytuacja jest analogiczna do zwykłego zakrętu.
@buking: Dlaczego miałbym migać cały rozjazd skoro przepisy nakazują przestać sygnalizować niezwłocznie bo wykonaniu manewru?

Skręcasz tutaj w prawo na skrzyżowaniu (tutaj jest to jeszcze bardziej oczywiste bo na tym skrzyżowaniu masz ewidentną jazdę prosto dalej autostradą i skręt w prawo w drogę zjazdową) i jak już wykonasz skręt w prawo i opuścisz skrzyżowanie, to przestajesz migać.

Podajesz przykład dużo bardziej jednoznaczny niż przykład opa.
To nie działa w ten sposób, że np. dla jadących tak jak zaznaczyłeś dane przecięcie dróg nie jest skrzyżowaniem, ale dla jadących z naprzeciwka już nim jest.


@horizontal_vertical: No i tu mozna sie na chwile zatrzymac. Dla jadacych jak narysowalem to (przynajmniej dla mnie) dosc "naciagane" skrzyzowanie i migacz tam jst zbedny.
Dla jadacych z naprzeciwka to mozna podciagnac pod skrzyzowanie bo z tego pasa mozna jechac na wprost jak i
@janekplaskacz: wydaje mi się, że jeśli masz przecięcie dwóch dróg tworzące skrzyżowanie, to dość oczywiste dla mnie jest, że zjeżdżając z jednej drogi w drugą, położoną poprzecznie względem drogi, którą dojechałeś do skrzyżowania, zmieniasz kierunek jazdy. Oczywiście mogę się mylić :)
@gorzki99: Przeczytaj sobie definicję skrzyżowania. Ona nie jest zależna od organizacji ruchu na danym przecięciu dróg, zakazów wjazdu, nakazów skrętu, tego czy któraś droga jest jednokierunkowa.

To po prostu:

przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie


Tutaj mamy skrzyżowanie typu "T".

Załóżmy, że ta droga w którą skręcasz nie jest jednokierunkowa i z tej drogi może wyjechać samochód i pojechać w kierunku w którym ty jedziesz.
Pobierz
źródło: comment_1611682828CuQjGlOpLDUJRxpL5DUsT7.jpg
@horizontal_vertical:

wydaje mi się, że jeśli masz przecięcie dwóch dróg tworzące skrzyżowanie, to dość oczywiste dla mnie jest, że zjeżdżając z jednej drogi w drugą, położoną poprzecznie względem drogi, którą dojechałeś do skrzyżowania, zmieniasz kierunek jazdy.


No to wyżej ktoś dął dobry przykład: skrzyżowanie autostrad. Przez cały ślimak (albo w ogóle na ślimaku, po zmianie pasa) będziesz jechał z włączonym kierunkowskazem? Jak dla mnie bez sensu.

IMHO nie da się zrobić
Załóżmy, że ta droga w którą skręcasz nie jest jednokierunkowa


@horizontal_vertical: Mirek ale o to sie rozbija caly moj wywod :P Gdyby to nie byla droga jednokierunkowa to jasne ze jadac jak pokazuje moja strzalka masz dac migacz zeby koles z Twojej prawej widzial ze skrecasz a nie jedziesz prosto (notabene tam sie nie da jechac prosto nawet jakby nie bylo wysepki bo bys jechal pod prad). Migacze nie sa dla
@gorzki99:

Jak wyzej ktos napisal ze jak jest na pasie z ktorego moze tylko jechac w danym kierunku to nie uzywa migacza-to jest zle bo koles z naprzeciwka nie wie co mozna zrobic z danego pasa.


Też są różne miejsca. Zobacz to:
https://www.google.pl/maps/@52.2913663,20.9301931,3a,75y,209.25h,74.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sT3bU6nYJqWfEIJNP-5EjJQ!2e0!7i13312!8i6656

W tym miejscu skręcając w lewo ze środkowego pasa wrzucam kierunek, z lewego nie. I np. wolę takie rozwiązanie, gdzie ci na lewym pasie wrzucają kierunkowskaz wówczas, gdy
W tym miejscu skręcając w lewo ze środkowego pasa wrzucam kierunek


@janekplaskacz: Rozwaliles mi system :) przeciez tam wjezdzasz na rondo...
Na rondzie uzywa sie prawego kierunkowskazu jak sie zjezdza a lewego jak jest rondo z kilkoma pasami i chce sie zmienic pas a nie zjezdzajac...
Ale to ty napisałeś widząc to miejsce, że należy wrzucać tu prawy kierunkowskaz.


@janekplaskacz: jeszcze raz i powoli - jesli chodzi o miejsce ktore wkleilem to napisalem ze zaden normalny tam nie wrzuci ale przepisy wymagaja.

Zacytuj prosze o jaki konkretnie fragment Ci chodzi (gdzie ja napisalem) bo nie nadazam