Wpis z mikrobloga

@jarezz: ja bym tu jeszcze się zastanowił czy konstruktor aby na pewno wie, że na płycie balkonowej ktoś mu rusztowanie oparł z co najmniej dwoma (ale po wizycie BHP już trzema) podestami (a więc 3x2kN/m2 + ciężar rusztowania ( ͡° ͜ʖ ͡°))
@uukk: no projektu nie widziałem, więc się nie wypowiem na ten temat to raz. Dwa nie jestem inżynierem więc mam mniej techniczny punkt widzenia niestety ale Twoja uwaga była celna. Rusztowanie co prawda może mieć też mniejszy nacisk niż wspomniałeś ale zakładamy najgorsze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jarezz: powiem tak, balkony projektują na jakieś 4kN/m2 obc. użytkowego plus obciążenie stałe czyli ciężar warstw wykończeniowych. Tu mamy w najgorszym wypadku 3x2kN użytkowego na rusztowaniu + jakieś 2kN ciężar samego rusztowania, czyli w okolicach 2x tyle.
Rozwiązaniem tego problemu co najgorsze nie jest jakiś lot w kosmos a zwykły dźwigar kratowy, który przeniesie obciążenie na tę część rusztowania która stoi na gruncie, a do tego dzięki temu, że nie będzie
@jarezz: Jeszcze żeby nie było- bo widzę wdepnąłem w siedlisko wściekłych BHPowców ( ͡° ͜ʖ ͡°)- uderzcie się chłopaki w pierś, bo ktoś tym debilom podbił szkolenia i w takich przypadkach najpierw tych ludzi ścigajcie. W obecnych czasach kier bud zwykle się z tabelek w biurze wygrzebać nie może, a do pomocy dostaje samych małolatów po szkole, tak więc warto sobie w ich stronę wycieczki personalne darować
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@uukk: powiem tak, ja na budowach pracowałem jako pracownik, potem pracodawca (bez sukcesów) i jako bhp od 8 lat prawie i nie narzekam teraz.

Tak jak mówisz. Szkolenia w PL to kolejna patologia. Podobnie jak medycyna pracy bardzo często. Ja osobiście najczęściej #!$%@? ludzi produkcyjnych bo to najczęściej oni sami z siebie coś odpierdziela. Jednak czasem widać że to wina kierownictwa. Mieszkaniówka na rzecz bezpieczeństwa ma małe budżetu stąd często coś
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0