Wpis z mikrobloga

Sportowe lata 90. S03E08: CRX drugiej generacji

Nie ma co ukrywać, że lata 90. zdominowali Japończycy ze swoimi legendarnymi cywilnymi samochodami sportowymi, dominującymi maszynami z kategorii WRC oraz tymi do jeżdżenia bokiem. Wychowali sobie rzesze oddanych fanów, a wręcz wyznawców, którzy przetrwali do dziś i choć motoryzacja japońska w Europie jest cieniem siebie sprzed lat, to wciąż jest dostępne WRX STi, Type-R, GTR i GT86. Ale żadne z nich nie ma nadwozia coupe, które praktycznie wymarło, tak jak wymarła Honda CRX.

CRX II zasłynął głównie z topowego silnika 1.6 VTEC B16A1, dzielonego wspólnie z Hondą Civic IV. Był to pierwszy VTEC na rynku europejskim (w Japonii miała go wcześniej Integra). Pozwalał on rozpędzić auto do maksymalnie 220 km/h, a do setki w około 8 sekund lub mniej, zależy, czy katalizator został wycięty usunięty. Przy wadze całego auta wynoszącej 1010 kg, był to lekki japoński pocisk.

CRX II otrzymał podwójne wahacze z przodu i z tyłu, miał mały rozstaw kół, co zabierało miejsce wewnątrz. Ponoć podróżowanie na tylnej kanapie zalecane było osobom do 145 cm wzrostu. Deska rozdzielcza jest czytelna i uporządkowana, jak to w japończykach jest zazwyczaj.

CRX II nagle zniknął z Polskich ulic. Większość samochodów została zwieśniaczona lub stuningowana, inne rozbite na drzewach przez nadsterowność, część skończyła na szrocie z zatartymi silnikami, a te, które jeszcze gdzieś można zobaczyć, ciągną za sobą przyczepkę z zapasowym olejem lub są po swapie. Aż wszedłem z ciekawości na Olx i po odfiltrowaniu Del-Sol otrzymujemy:

Honda CRX Honda CRX 2 gen ED9 superoes, kjs, power stage, rallysprint

Honda CRX ED9 KJS SuperOes Track Day

Honda CRX (trackday, kjs)

Honda CRX Honda Crx K20A2, 250 KM, 4.5s 0 100Km/h {Szybszy niż TypeR , Audi S3}

Honda CRX crx zdrowa buda silnik żyleta elektryczne szyby szyberdach

Crx b16a2 rajdowka klatka super stan !

Honda CRX Doinwestowany Pełna Historia Napraw i Modernizacji Zmian (za 30 000 zł)


A zatem, jeśli marzyłeś o Hondzie CRX w serii, spóźniłeś się 15 lat. Już jest za późno na zakup, tych aut już nie ma.

Dwa lata i dziewięć miesięcy temu, pisałem tutaj o CRXie pierwszej generacji. Kurła, ale ten czas leci.

#rzetelnafura -> polecam obserwować
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #jdm #honda #czarneblachy
DerMirker - Sportowe lata 90. S03E08: CRX drugiej generacji

Nie ma co ukrywać, że ...

źródło: comment_1610692092nzspFp97QPA2ZTXjVIOd6E.jpg

Pobierz
  • 55
Ano brakuje mi tego. Wiadomo że są mniej praktyczne i nie każdy chce samochodu, z którego łatwiej się wyturlać niż wysiąść


@ArturVonFornal: Takie samochody muszą być w miarę tanie, by móc je kupić zanim trzeba wozić foteliki i wózki.
Może kupię tylko dla siebie MX5, jeśli okaże się że mogę tam wsadzić nogi (mam tramę po kaszlaku).
@Gollumus_Maximmus: CRX'y w życiu nie będą warte 50k, chyba że mówimy o seryjnym EE8 w fabrycznym stanie, który praktycznie nie opuszcza garażu. Te auta przeżywają teraz swoje drugie młode życie, ale przy tak problematycznej blacharce jakie mają te samochody, jedyny ich ratunek to jeżdżenie nimi w suche dni i przechowywanie w ultra sterylnych warunkach, na które 90% użytkowników nie może sobie pozwolić. Rozbierany do śrubki trzeci raz CRX nigdy nie będzie