Wpis z mikrobloga

Powolutku do celu.

Muszę ogarnąć jeszcze ładowanie skryptów .js po wifi bo AsyncWebServer na ESP32 sobie nie radzi idealnie jak się dużo w tle dzieje ale może kolejkowanie pomoże.

Póki co wysyłanie/wyświetlanie grafów działa i nie gubi się żaden pakiet! Wifi jak się nie połączy bezpośrednio do wifi (uprzednio skonfigurowanego w config.json) to stworzy access point o tej samej nazwie/haśle więc telefon/laptop powinien się sam połączyć.

W ten sposób zbliżamy się do wersji Logger.S R która to będzie bez ekranu i zarządzana w 100% z wifi/bluetooth. Będzie też rozmiaru nieco większego dongla więc będzie ją skitrać gdzieś permanentnie.

Ale do tego jeszcze długa droga ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przy okazji dajcie znać co sądzicie o nowym setupie z kamerką - muszę popracować nad huntingiem delikatnie ale chyba tragedii nie ma? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#esp32 #arduino #esp8266 #elektronika #programowanie #chwalesie #filmowanie
sorek - Powolutku do celu.

Muszę ogarnąć jeszcze ładowanie skryptów .js po wifi bo...
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@QBA__: #!$%@? webdev to chyba wszędzie tak ma. Pytam kolegi @dogi o cokolwiek to ten mi już "A WEŹ SOBIE TEN FREJMWORK SHUMBOL POŁĄCZ Z TAMTYM YANOSHEM I PRZEZ EMACSEM PRZEZ SENDMAIL" i milion nazw a ja biedny siedzę jak ten spidermon i próbuje wytłumaczyć że to musi działać bez internetu a mam tylko 16mb flasha xD

Dobry pomysł, spróbuję przez websockety. Wiesz czy stronę i pliki .js też
sorek - @QBA__: #!$%@? webdev to chyba wszędzie tak ma. Pytam kolegi @dogi o cokolwie...

źródło: comment_1610302755ZkLRTPSJ29wKIXe1rPw07v.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@sorek: nie wiem na 100%, ale raczej nie. Same pliki html i js powinno się ładować w odpowiedzi do normalnych zapytań GET od przeglądarki tak, jak masz teraz.
A w samych skryptach js powinna być logika związana z websocketami: otwarcie socketu i przesyłanie danych

PS. Wspomniany użytnik ma nick @DOgi i prawilna mordeczka z niego ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
@QBA__: wiem, zawołało więc jest gitez ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bardzo prawilna mordeczka sporo mi pomógł bo ja po JSowemu nipanimaju xD
  • Odpowiedz
@QBA__: dla uproszczenia można jechać na ajaxie. Nie sprawdzaliśmy tego zbyt dokładnie, ale samo otwieranie i zamykanie połączenia nie wpływało na wydajność. Serwer i tak w danej chwili ma otwarte tylko maksymalnie jedno połączenie, bo klient nie wyśle nowego zapytania dopóki nie minie pewien okres czasu, a stare nie zostanie przetworzone (wliczając działania po stronie klienta).

Dwóch klientów na raz nie będzie się łączyć, ale Sorek może w sumie sprawdzić i obciążyć serwer np. kilkunastoma zapytaniami na raz.

Póki co problemem jest optymalizacja po stronie klienta, a dokładniej wyświetlanie danych. Ale tutaj jestem czysty - to Sorek wybrał highlight.js, którego używanie do jest sporym wyzwaniem przy takiej ilości danych aktualizowanych kilka razy w ciągu sekundy :) Moim zdaniem najlepiej byłoby ręcznie bazgrać po
DOgi - @QBA__: dla uproszczenia można jechać na ajaxie. Nie sprawdzaliśmy tego zbyt d...

źródło: comment_1610307654UFBkhnAZVQ8raSktJZY0Pg.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
A WEŹ SOBIE TEN FREJMWORK


@sorek: i dla jasności, socket.io to jedyny "framework", którego użycie Ci polecałem. A jeśli wspomniałem o czymś innym to co najwyżej o bootstrapie dla interfejsu graficznego. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@sorek: w moim starym gruzie (volvo s60) dali dwa CANy, jeden wolny (sterowanie wnętrzem) i drugi szybki (silnik). z tego co widzę to teensy ogarnia dwa na raz, szkoda bo nie ma wbudowanych udogodnień typu wifi/bluetooth
  • Odpowiedz