Wpis z mikrobloga

@paramite: Nie słuchaj domorosłych specjalistów z wiedzą z fizyki na poziomie gimnazjum. Temat jest dużo bardziej złożony.
1. Materiały. Guma ma dużo wyższy współczynnik tarcia od poliuretanu
2. Powierzchnie styku. Na gładkiej powierzchni buty z podeszwą z takiego samego materiału będą trzymały lepiej przy gładkiej strukturze (w teorii, wiele zależy od wielkości i podatności klocków w tych drugich), ale ile razy w górach spotykasz się z taką sytuacją. Samochód na gładkim
@paramite: Potencjalnie na kamieniu mogą trzymać lepiej niż takie z kołkami - jak w oponach, ważna jest mieszanka letnia/zimowa i to nieraz bardziej niż bieżnik; guma Continentala w Adidasach klei się świetnie do skały, tak jak Vibram Megagrip czy niektóre Contagripy Salomona. Na bieganie w Tatrach biorę np. Salomony Wings, które świetnie kleją do skały, takie Speedcrossy mają wysokie kołki, natomiast mieszanka strasznie śliska (i kołki na kamieniu ścierają się w
@paramite: XT7 niby są przeznaczone na błoto, a na skale w tatrach trzymają się i tak jak wściekłe. A po 600-700km podeszwa jakoś się za bardzo nie zużyła.
Z uwagi na doświadczenie, zróżnicowanie nawierzchni (skały, piarki, piaski a i czasem asfalt) zdecydowanie zakładałbym te drugie, z komentarza.