Wpis z mikrobloga

Prawdopodobnie zostało dziś przetestowane wykorzystanie helu jako regulatora ciśnienia w zbiorniku dodatkowym – jest to rozwiązanie problemu (aczkolwiek raczej nie docelowe, a po prostu takie, które nie wymaga istotnych ingerencji w konstrukcję SN9, który był zbudowany, gdy problem został zdiagnozowany), który doprowadził do awarii silnika w ostatniej fazie lądowania SN8.

Static fire (3 Raptory) przed końcem tygodnia jest oczekiwany. Styczniowy termin (w sensie, ten prognozowany na belce tagu, odkąd zrobiłem belkę tagu:P) nie wydaje się z dzisiejszej perspektywy nierealistyczny.

#texasbocachica
#spacex
  • 13
@texas-holdem: obiło mi się o oczy, ze Elon zastanawia się nad utworzeniem nadrzędnej marki, pod która wprowadzi wszystkie swoje firmy włącznie ze SpaceX i neural linkiem. Cos takiego jak "alphabet" Googola. Była nawet wzmianka, że jest właścicielem domeny "x.com", której ma użyć. Wiesz cos o tym?
@Obruni: Wydaje mi się, że ktoś mógł sobie utkać tę historię trochę z palca, bo rzeczywiście faktem jest, że Musk jest właścicielem x.com – to była jego pierwsza poważna firma, Musk był CEO x.com (coś w rodzaju banku internetowego w czasach, gdy banki internetowe były w powijakach), zanim spółka została sprzedana i stała się PayPalem. Z tych pieniędzy Musk mógł zaczać realizować inżynieryjne przedsięwzięcia (reinwestowanie w kolejne start-upy IT było –
@Gertrudamus: Starship ma 4 zbiorniki – dwa na tlen i dwa na metan. Te dodatkowe, mniejsze zbiorniki służą jedynie lądowaniu i miały właśnie powodować to, żeby pompy miały co ssać, niezależnie od pozycji statku. SN8 pokazał, że to działa "prawie dobrze", ale jednak ciśnienie metanu za bardzo spadło. Musk napisał, że rozważają różne opcje zaadresowania problemu i nie są pewni, która jest docelowo najlepsza. Zapewne nie wszystkie da się implementować do
@texas-holdem: nie chodzi tu o jakieś sentymenty, Taki dom markowy może dawać duże korzyści. Nie przez przypadek google stworzyło "Alphabet" jako parasol nad wszystkimi przedsięwzięciami. Wtedy jest łatwiejszy przepływ kapitałowy, know how, personelu i paru innych rzeczy włącznie z optymalizacja podatkowa, między firmami wchodzącymi w holding, Pisałeś, że wdrożenie do produkcji cybertrucka, będzie poligonem doświadczalnym dla obróbki X30, która się przyda SpaceX, Już takie cos łatwiej przeprowadzić w holdingu- tesla jest
@Obruni: Tzn. tu chyba chodziłoby głównie o Teslę, ponieważ Boring Co. czy Neuralink to SpaceX mógłby wchłonąć bardzo łatwo i przy minimum formalności. Więc ten holding x.com to musiałaby być de facto fuzja Tesli i SpaceX, a to już bardzo złożone, od biurokratycznej i ogółem logistycznej strony, przedsięwzięcie. Musk by się musiał z SEC użerać znowu, a ostatnio zmarnowali mu masę czasu przez 1 tweeta;)
@Obruni: Co do tego:

mogą skutkować wqrwem akcjonariuszy tesli i wręcz sprawami sądowymi za działanie na niekorzyść firmy


to nikt się nie będzie burzył, jeśli Cybertruck się będzie dobrze sprzedawał i obroni się jako produkt niezależnie od tego, co sobie jeszcze Elon będzie robił z technologią produkcji. Tak naprawdę, to marketingowo działa na korzyść Cybertrucka, że ma nadwozie w kosmicznej technologii, używanej przez SpaceX do rakiet marsjańskich. To jest win-win. Co
@texas-holdem: hej co do cybertrucka, i czy będzie się sprzedawał, to mam taką zajawkę- program artemis w toku, na księżycu znowu ludzie, pojawiają się pojazdy. Jakie pojazdy?. starschip leci na marsa, pięciu ludzi, sprzęt, pojazdy.. Hej jakie pojazdy? Jasne cybretrucki !! Na innych światach!! I ten pojazd może kupić każdy, za rogiem u dilera za jedyne 50k$. Tesla na reklamę wydaje okrągłe 0, ta reklama będzie warta pierdylion dolców. Każdy będzie