@Joterini: tak nie ma tej śruby przez co przy zakładaniu koła tarcza się obraca i ciężko je założyć może było by bicie gdyby wyleciały mi 3 z 5 szpilek, a tutaj nie było nic koło już było lekko przenoszone czyli odeszło od piasty
@lemek3 Jazda po mocno dziurawej drodze mogła szarpnąć kołem tak, że to przesunęło się względem tarczy zbierając odrobinę nalotu i już jest luz. Płaszczyzna między piasta-tarcza-felga musi być oczyszczona i wolna od rdzy inaczej luzowanie śrub będzie następować bo ten nalot pracuje. Polecam też dokręcać kluczem dynamometrycznym wtedy jest pewność że nie uszkodzimy piasty.
@kt13: przy alufelgach to sie zdarza, jesli sruby sa zwykle a nie plywajace. Plywajace maja podkladki. Trzeba kontrolowac co pewien czas dokrecenie srub, szczegolnie gdy felgi i/lub sruby sa nie fabryczne. Jak puscila jedna, to po kolei puszczaly wszystkie. Dopoki felga siedziala na tulei to nie telepalo. Moglo stukac przy ruszaniu/hamowaniu ale na tyle slabo ze nie zwrociles uwagi. Gdy poluzowaly sie na tyle mocno, ze felga zaczela plywac na
@pawel_je No przecież wątpię w to, że ktoś chciał specjalnie poluzować. Jak już to chciał ukraść felgi, odkręcił kilka śrub i poległ na tej "magicznej" zabezpieczającej. Też mało sensu, bo zakładam że złodzieje mają wprawę w takich cudach... No ale zawsze mógł być jakiś partacz.
A może jest tak jak piszą tu inni, że po prostu się poluzowały od jazdy po wybojach, czy tam przez felgi aluminiowe, niedokrwienie czy brud.
@lemek3: przez ten post sam chyba będę sprawdzał swoje, bo często przy wymianie kół co zimę dziwiłem się, że nie są mocno do końca zakręcone, ale nie tak ofc, że można dłonią odkręcić
Sruby pozbieralismy z ulicy całe
#lodz
może było by bicie gdyby wyleciały mi 3 z 5 szpilek, a tutaj nie było nic
koło już było lekko przenoszone czyli odeszło od piasty
@kt13: Wykręciły się wszystkie śruby jednocześnie na krótkim odcinku? Niemożliwe.
Możliwe na odcinku około 50m znalazłem wszystkie nakrętki z koła ¯_(ツ)_/¯
https://youtu.be/30cVHRlT3Cs
Jak puscila jedna, to po kolei puszczaly wszystkie. Dopoki felga siedziala na tulei to nie telepalo. Moglo stukac przy ruszaniu/hamowaniu ale na tyle slabo ze nie zwrociles uwagi.
Gdy poluzowaly sie na tyle mocno, ze felga zaczela plywac na
A może jest tak jak piszą tu inni, że po prostu się poluzowały od jazdy po wybojach, czy tam przez felgi aluminiowe, niedokrwienie czy brud.
@Adom007 Julianów chyba, srednio kojarze te granice